וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות הגרעין: המשא ומתן בין המעצמות לאיראן הוארך ביום נוסף

מחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי שר החוץ ג'ון קרי יישאר בלוזאן לפחות עד היום בבוקר כדי לנסות והלגיע להסכם עם טהראן. שר החוץ הצרפתי: "אנחנו נמצאים כמה מטרים מקו הסיום"

צילום: רויטרס עריכה: גדי וינסטוק

השיחות בין שש המעצמות לאיראן יימשכו לפחות עד מחר בבוקר - כך מסרה אמש דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, מארי הארף. הארף מסרה כי שר החוץ ג'ון קרי יישאר בלוזאן לנוכח הקשיים במשא ומתן על תכנית הגרעין של טהראן. תאריך היעד המקורי להגעה להסכם עקרונות פוליטי היה שלשום, אולם השיחות התארכו, כאמור, ביום נוסף. תאריך היעד להסכם סופי הוא ה-30 ביוני השנה.

שר החוץ הצרפתי לורן פביוס אמר הלילה (חמישי) לאחר ששב ללוזאן, כי טהראן ושש המעצמות נמצאות בשלב הסופי והקשה ביותר של השיחות. "אנחנו נמצאים כמה מטרים מקו הסיום, אך ידוע כי אלו המטרים הקשים ביותר", אמר. פביוס הוסיף כי הנושא "עוד לא גמור. אנחנו רוצים הסכם חזק ואמין, אך עדיין קיימות נקודות הדורשות מאמץ, בעיקר בצד האיראני".

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר מצדו כי הצלחת השיחות בין הצדדים תלויה ברצונן של המעצמות. "התקדמות והצלחה בשיחות תלויות ברצון הפוליטי של הצד השני", הבהיר זריף בשיחה עם כתבים בלוזאן. "זה היה נושא שתמיד הייתה להם בעיה איתו".

עוד בנושא
נתניהו: "זה הזמן של העולם להתעקש על הסכם גרעין טוב יותר"
ארה"ב: "אין לנו מושג מה יקרה אם לא נשיג הסכם"

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, לוזאן, שוויץ, 01 באפריל 2015. רויטרס
שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, בלוזאן, שוויץ/רויטרס

כמו כן, בתדרוך של הבית הלבן נמסר כי נרשמה התקדמות בשיחות בלוזאן בין איראן לשש המעצמות, אולם הדובר ג'וש ארנסט הבהיר כי ארצות הברית לא תנהל משא ומתן אם לא תחול התקרבות נוספת בין הצדדים.

דיפלומט המקורב לשיחות אמר אתמול בלילה כי יתכן שיכריזו על ההסכם תוך שעות, אך הוא טרם הושג ועדיין קיים הסיכוי שהשיחות יתמוטטו.

מוקדם יותר אתמול הבעיה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תקווה לכך שתושג פשרה בשיחות בלוזאן. "אני מקווה ומאחלת לכך שתושג היום פשרה, שתהיה תואמת לתנאים שהצבנו – בעיקר מניעת האפשרות שאיראן תוכל להשיג נשק גרעיני", הבהירה מרקל במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא קירגיזסטן אלמאזבק אטמבייב. "הצדדים רשמו התקדמות ניכרת, אך משא ומתן מסוג זה מגיע לסופו רק אם יש הסכמה על כל הנושאים", הוסיפה קנצלרית גרמניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מגיבה להתרסקות מטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת. רויטרס
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל/רויטרס

אתמול בצהריים אמר ראש צוות המשא ומתן של איראן לשיחות הגרעין, עבאס עראקצ'י, כי הוא מעריך שהשיחות "יסתיימו כבר היום". לדבריו, חלה התקדמות בסוגיית העיצומים, אך עדיין נותרו מחלוקות ב"נושא אחד או שניים". "אם לא נפתור את המחלוקות, לא יהיה הסכם", אמר.
עראקצ'י העריך כי ההתקדמות הדרושה תושג עד שעות הלילה, וחזה כי לא יפורסם בסיום השיחות מסמך כתוב. לדבריו, אם ייפתרו נקודות המחלוקת, תתקיים מסיבת עיתונאים, שבה יוכרז כי הצדדים ימשיכו לנסח את הצעותיהם. "לאחר מכן נעזוב את לוזאן", אמר.

שר החוץ של בריטניה פיליפ המונד הבהיר כי נותרו עדיין סוגיות מרכזיות שיש לפתור, אך הוסיף כי ישנה "מסגת רחבה של הבנות" עם איראן וכי הוא מקווה להגיע להסכם בהמשך היום. המונד הדגיש בריאיון עם רשת BBC כי "כפי שאמרתי בעבר, לא נחתום על הסכם רע".

(עדכון ראשון: 17:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully