וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דאעש כבש את רוב מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ בדמשק

נציג אש"ף בבירת סוריה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" השתלטו על מרבית שטחי המחנה, שבעבר אכלס 160 אלף איש. לדבריו, הלחימה בין דאעש לארגונים פלסטיניים נמשכת

רויטרס

לוחמים מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) כבשו את מרבית שטחו של מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ, שבפאתי דמשק בירת סוריה - כך מסר היום (רביעי) גורם פלסטיני מקומי לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בלונדון, דאעש שולט על "חלק גדול" מהמחנה אחרי קרבות עם ארגונים פלסטיניים שלוחמים אף הם במשטרו של בשאר אסד.

"לוחמים מארגון דאעש החלו הבוקר במתקפה על המחנה וכבשו את רובו", אמר אנוואר עבד אל-האדי, נציג אש"ף בדמשק. לדבריו, הלחימה בתחומי מחנה הפליטים נמשכת. לפני שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה, התגוררו במחנה 160 אלף פליטים פלסטינים ואזרחים סורים, אולם במהלכה ברחו מרבית התושבים וכיום מתגוררים שם כ-18 אלף איש בלבד.

גופה במחנה הפליטים הפלסטיני "ירמוכ" בדרום-מזרח דמשק. 21 ביולי 2012. AP
גופה במחנה הפליטים ירמוכ/AP

מחנה הפליטים היה נתון במצור של משטר אסד במשך שנה, אך בפברואר 2014 מורדים סורים מארגונים שונים, בהם ג'בהת א-נוסרה, נסוגו ממנו והותירו רק ארגונים פלסטיניים להילחם בכוחות המשטר. המצור גרם למחסור חמור במזון, במים ובתרופות ובקהילה הבינלאומית הזהירו מפני אסון הומניטרי.

כמו כן, ירדן הודיעה היום כי היא סוגרת באופן זמני את מעבר הגבול הראשי עם סוריה. זאת, בשל התגברות הלחימה באזור הגבול בין המורדים לבין כוחות הנאמנים לאסד. ממשרד הפנים בעמאן נמסר כי "הגבול נסגר למעבר באופן זמני" וכי מדובר ב"אמצעי זהירות מפני האירועים האלימים בצד השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully