וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד בתיק הרצח של יפתח גריידי חזר בו: "לא בטוח שראיתי"

1.4.2015 / 16:23

העד, חברם של שני הנאשמים ברצח החייל במועדון ברעננה באפריל שעבר, סיפר אחרי המקרה על התגרה האלימה. אלא שלפני יומיים חזר בו ואמר כי השוטרים הפעילו עליו לחץ לומר דברים שאינו בטוח שקרו. למרות זאת, השופטים סרבו להכריז עליו "עד עוין"

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: טל רזניק

(הרגעים האחרונים בחייו של יפתח גריידי)

עד ראייה מרכזי במשפט הרצח של החייל יפתח גריידי במועדון ברעננה בפסח שעבר, חזר בו השבוע מגרסתו נגד הנאשמים במהלך אחד הדיונים בתיק. עם זאת, השופטים סרבו להכריז עליו "עד עוין". העד, עמית ויצנר, הוא חברם של שני הנאשמים, בן גניש ומני דבוש.

הרצח אירע בתום עימות בין שתי חבורות מבלים במועדון, בעקבות הטרדה של בחורה. הנאשם המרכזי הוא גניש, בן 23, שנעץ בגריידי סכין קצבים, ברח מזירת הרצח והסגיר את עצמו לאחר יותר מיממה. דבוש, בן דודו בן ה-27, נאשם שהלם בגריידי בן ה-19 באגרופים ונעץ בו מזלג גריל. שניים נוספים הואשמו בעבירה של אי מניעת פשע.

עוד בוואלה חדשות:
תיעוד: הדקות שהובילו לרצח יפתח גריידי
אישום נגד רוצח גריידי: "סכין קצבים ואגרופים"
החשוד המרכזי ברצח גריידי: "אין הוכחות שרצחתי"

ויצנר נחקר באזהרה לאחר המקרה ובחקירתו תיאר את התגרה וציין שראה את גניש וצעירים נוספים מרעננה עוזבים את המקום. לדבריו, הוא הספיק לראות את ההתקהלות מחוץ למועדון, את המאבטח המנסה לסגור את השער ואת גניש העומד באמצע הסמטה שמחוץ למועדון. אז, סיפר, התקשר לחבר נוסף בשם ספיר, וביקש לברר את מיקומו. האחרון השיב לו שהוא בדרכו הביתה.

יפתח גריידי חייל בן 19 מרעננה שנרצח בפתח מועדון. פייסבוק, צילום מסך
יפתח גריידי/צילום מסך, פייסבוק

הוא העיד כי מיד לאחר מכן שמע צעקות והבחין בגריידי השכוב על הרצפה ומדמם. "ויצנר נחקר פעם נוספת תחת אזהרה והעיד בפירוט באשר למהלך כלל האירועים, החל מהתגרה וכלה בשלב בו נדקר המנוח ועמד על גרסתו זו גם ביתר ההזדמנויות שבהן נחקר", ציינה השופטת דבורה עטר בהחלטה על מעצר שני הנאשמים. "משכך יהא בה בשלב זה כדי להוות חלק ממארג העדויות המוכיחות לכאורה את העבירות המיוחסות", אמרה.

השופטים סירבו להכריז על ויצנר "עד עוין"

אלא שבעדותו בבית המשפט שלשום, חזר בו ויצנר מגרסתו וטען כי אינו בטוח שזה אכן מה שראה, וכמו כן הלין על כך שהופעל עליו לחץ מצד השוטרים שחקרו אותו, במטרה לתאר את הדברים כפי שאמר בעדותו. נציגי הפרקליטות בתיק, נעמה תור-זאבי וקרן וקסלר, מפרקליטות מחוז מרכז, ביקשו מבית המשפט להכריז עליו כ"עד עוין", אשר אופן עדותו בבית המשפט שונה באופן מהותי מעדות קודמת שמסר, והשינוי גורם נזק למי שהביא אותו להעיד. אם בית המשפט יכריז עליו כ"עוין", ניתן להטיל דופי במהימנותו, עד כדי קביעה כי עדותו הקודמת היא הנכונה. אלא שבית המשפט סרב, לאחר שעורכי הדין של הנאשמים, בהם עו"ד ירום הלוי, טענו כי לא מדובר בשינוי מהותי אלא משני. לטענתו, ויצנר חזר על אותם דברים, אולם בביטחון פחות - ועל כן אין צורך להכריז עליו כ"עוין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאשם ברצח, בן גניש/מערכת וואלה!, צילום מסך

התיק מוגדר כמעט כולו כ"נסיבתי", ולכן להחלטה עשויה להיות השפעה מכרעת עליו. עדותו של ויצנר, עד תביעה, הייתה אחת המרכזיות בו, ולכן החלטת השופטים תמוהה. עדותו החדשה שלשום בבית המשפט המחוזי בלוד מחלישה מאוד את העדות, כפי שציינה גם השופטת בדיון על מעצרם של השניים עד תום ההליכים.

רצח במזלג גריל ובסכין קצבים

על פי כתב האישום, באפריל 2014 בילו כאמור הנאשמים במועדון ברעננה. באותו ערב, בילו במקום גם גריידי יחד עם חבריו. במהלך הערב ניסה אחד הנאשמים, שי קלדרון, במספר הזדמנויות ליצור מגע עם ידידתו של גריידי. למרות התנגדותה, המשיך קלדרון במעשיו עד אשר נחלץ חבר לעזרתה.

בעקבות המקרה, התפתחה קטטה במועדון בין הנאשמים לחבריו של גריידי. מאבטחי המקום הפרידו בין החבורות, אולם כבר אז – כך לפי האישום, גמלה בלבו של גניש ההחלטה להרוג מי מבני החבורה של גריידי. לשם כך, נכנסו הנאשמים למטבח המועדון, משם לקח גניש מזלג גריל ארוך בעל שתי שיניים, אותה בהמשך העביר לדבוש, וכן סכין קצבים.

הנאשמים צעדו לעבר שער היציאה וכשגניש הבחין באחד מבני חבורתו של גריידי הוא ניסה לדקור אותו, אך זה הצליח להימלט. לאחר מכן, ראה גניש את גריידי, ויחד עם דבוש הם הדפו אותו לקיר והלמו בו באגרופים. לפי האישום, דבוש דקר את גריידי באמצעות המזלג וגניש נעץ את הסכין. כתוצאה מן הפגיעה דימם גריידי למוות. מיד לאחר הדקירה נמלטו הנאשמים מהמקום.

אישום נוסף מייחס לנאשמים עבירה של שיבוש מהלכי משפט, בכך שמיד לאחר הדקירה הם נמלטו מן הזירה, העלימו את הסכין וכן את חולצתו של גניש. בנוסף, התקשרו הנאשמים לשניים מעובדי המועדון, ניסו לברר מידע על תוצאות הדקירה ועל קיומן של מצלמות אבטחה במקום.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully