וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד בבחירות בבריטניה קרא לישראל: "טפלו באובמה כמו באייכמן"

מפלגת העצמאות הבריטית (UKIP) הסירה מרשימתה את ג'רמי זייד, מועמד יהודי מלונדון, שהביע זעם על פרסום מסמכים אמריקניים הנוגעים לתכנית הגרעין של ישראל. זייד: עומד מאחורי הדברים, פרשתי מחשש לבריאותי

מפלגה המתמודדת בבחירות הקרובות בבריטניה הדיחה מרשימתה מועמד שקרא למדינת ישראל "לחטוף את הנשיא אובמה ולטפל בו כמו שטיפלו באייכמן". כך דיווחה רשת בי-בי-סי. לפי הנימוק הרשמי שפרסמה מפלגת "העצמאות" (UKIP), מועמדתו של ג'רמי זייד בן ה-65 הוסרה "בשל בעיות בריאותיות".

זייד, יהודי מצפון מערב לונדון, הגיב בפייסבוק להודעת ממשלת ארה"ב כי היא מסירה את הסיווג מעל מסמכים הנוגעים לתכנית הגרעין של ישראל. זייד הביע זעם על חשיפת המסמכים משנת 1987, בהם נכתב כי ישראל מפתחת פצצות מימן. הוא כתב כי "ברגע שאובמה מסיים את כהונתו, הישראלים צריכים להסגיר את הממזר הזה, או 'לעשות לו אייכמן' ולכלוא אותו על הדלפת סודות מדינה".

"פשוט תחטפו את המנוול הזה, בדיוק כמו שעשו לאייכמן", כתב זייד, בהתייחסו לפעולת המוסד שהובילה לחטיפת פושע המלחמה הנאצי אדולף אייכמן מארגנטינה ב-1960. בראיון לעיתון הלונדוני "איבנינג סטנדרד", אמר זייד כי הוא עומד מאחורי דבריו "במאה אחוזים". "התפטרתי כי נמאס לי להדוף את ההאשמות. אני צריך להתחשב בבריאות שלי", הוסיף.

דובר המפלגה מסר לעיתון כי "UKIP נחשפה לדברים רק אחרי שזייד הודיע על התפטרותו". עוד נמסר כי ד"ר ריימונד שמש, רופא שיניים ומנתח מצפון לונדון, מונה למחליפו של זייד ברשימת המפלגה, לקראת הבחירות שיתקיימו ב-7 במאי. שמש, יהודי אזרח אנגליה, שירת כחובש בצה"ל במלחמת יום כיפור.

UKIP, בראשות הפוליטיקאי הוותיק והפרובוקטיבי נייג'ל פראג', מובילה קו תקיף נגד הגירה ונגד האיחוד האירופי, וזוכה לפופולריות גוברת לנוכח האכזבה משתי המפלגות הגדולות - השמרנים בהנהגת ראש הממשלה דיוויד קמרון והלייבור בראשות אד מיליבנד. עם זאת, בשל שיטת הבחירות הבריטית ובשל פיזור מצביעיה של UKIP באזורי בחירה רבים, המפלגה צפויה לזכות רק במושבים ספורים בבית הנבחרים, בבחירות הנחשבות לצמודות ביותר זה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully