וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההבטחה של נתניהו: כספי המסים לרשות עדיין תקועים

אחרי שלושה חודשי הקפאה, הודיעה בשבוע שעבר לשכת ראש הממשלה על חידוש העברת כספי המסים לפלסטינים. עם זאת, הכסף טרם הועבר בשל מחלוקת על קיזוז החוב של הפלסטינים לחברת החשמל. בתוך כך, הרשות מציינת היום רשמית את קבלתם לאמנת רומא

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – רמאללה, 19 ביוני 2014. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/רויטרס

לפני חמישה ימים פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה על כך שישראל תעביר לרשות הפלסטינית את כספי המסים שהיא גובה מאזרחים פלסטינים, ושהעברתם עוכבה בתקופת מערכת הבחירות בשל הפנייה הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בהאג. אלא שבחלוף כמעט שבוע ממועד ההודעה, הכספים טרם הועברו ליעדם.

הסיבה לעיכוב היא מחלוקת לגבי הסכום שישראל תקזז מכספי המסים לצורך כיסוי החוב הפלסטיני לחברת החשמל. בסך הכול, ישראל אמורה להעביר לפלסטינים כחצי מיליארד שקלים שהוקפאו בחודשים האחרונים, אולם על רקע החוב הפלסטיני לחברת החשמל שעומד על מאות מיליוני שקלים, עלתה דרישה ממשרד האוצר לקזז חלק מהחוב מכספי המסים.

השבוע נערכו דיונים בנושא בהשתתפות נציגי האוצר, חברת החשמל ומערכת הביטחון, שתומכת בהעברת כספי המסים בהקדם לצורך שימור היציבות בגדה המערבית. עם זאת, טרם הושגה הסכמה.

לקריאה נוספת:
במערכת הביטחון לחצו להפשיר את כספי המסים - נתניהו נענה
שר לשעבר ברשות: "על ארצות הברית לשנות גישה כלפי ישראל"
חרם פלסטיני: 80% מהחנויות הפסיקו למכור תוצרת ישראלית

אנשי חברת החשמל מטפלים בתקלות בעקבות הסופה, 7 בינואר 2014. יותם רונן
סלע המחלוקת - קיזוז חובות הפלסטינים לחברת החשמל/יותם רונן

במערכת הביטחון מעוניינים לראות את סיום הפרשה עוד לפני פסח, שכן תקופת החג מתאפיינת במתיחות ביטחונית. מערכת הביטחון הייתה הגורם המרכזי שלחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להפשיר את כספי המסים מלכתחילה, בשל חשש מהתלקחות ביטחונית על רקע חוסר יכולתה של הרשות הפלסטינית לשלם משכורות לפקידיה ולאנשי מנגנוני הביטחון שלה.

אלא שכאמור, ישראל דורשת לנכות מכספי המסים את החוב של חברות החשמל הפלסטיניות לחברת החשמל. זאת, בעוד הרשות טוענת שמדובר בארבע חברות חשמל שאינן חלק מהרשות ולכן אסור לישראל להפחית מכספי המסים את החוב. הממשלה הפלסטינית הודיעה כי אינה מוכנה לקבל את הקביעה הישראלית בדבר הסכום שינוכה.

בתוך כך, הפלסטינים מציינים היום את כניסתה לתוקף של החברות של הרשות הפלסטינית באמנת רומא. כחלק מכך, הגיע הבוקר שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, אחד הגופים שמקבל תוקף מהאמנה הבינלאומית.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il
לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully