וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאלד משעל: ניצחון נתניהו בבחירות - מהלומה לתהליך השלום

שלושה חודשים בלבד אחרי שמשרד החוץ התגאה ב"סילוקו" של מנהיג חמאס מקטאר, התראיין משעל ממדינת המפרץ, והתייחס לתוצאות הבחירות לכנסת: "הקיצונים בישראל הרגו את השיחות"

צילום: BBC, עריכה: שניר דבוש

מנהיג חמאס חאלד משעל אומר כי ניצחון הליכוד בבחירות לכנסת ה-20 "מרחיק את השלום", וכי ממשלת נתניהו הרביעית מבשרת על גל של קיצוניות. בראיון לרשת בי-בי-סי חזר משעל על עמדתו ולפיה חמאס שואף להקים מדינה פלסטינית בגבולות 1967. לדבריו, חמאס אינו שואף להסלמה עם ישראל, אך יגן על עצמו אם יידרש לכך. הריאיון נערך בקטאר, שלושה חודשים בלבד אחרי שמשרד החוץ התגאה כי הוביל מהלך לסילוקו של משעל ממדינת המפרץ.

בראיון, אמר משעל כי "ישראל הרגה את תהליך השלום", והטיל על "גורמים קיצוניים בישראל" את האחריות למיטוט תהליך השלום. "הימין הישראלי נמצא בעלייה, ותרם לניצחונו של נתניהו בבחירות", אמר משעל. "לכן, המצב יהיה קשה יותר, והמנטליות הישראליות תהיה קיצוניות יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חאלד משעל והמראיין, ג'רמי בואן מרשת בי-בי-סי, השבוע בקטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהיג חמאס אמר כי הארגון ימשיך בעימות עם ישראל "כל עוד שיימשך הכיבוש" וכל עוד שיימשכו "המתקפות, המלחמות וההרג". עם זאת, מנהיג חמאס הבהיר כי ארגונו "מחויב לחוק ההומניטרי הבינלאומי, ותוקף רק מטרות צבאיות".

משעל התראיין לבי-בי-סי מדוחה, בירת קטאר, חודשים ספורים אחרי שפורסמו דיווחים ראשוניים כי מדינת המפרץ דרשה ממנו לעזוב את שטחה. בחמאס הכחישו את הדיווחים הללו, אך במשרד החוץ בירושלים מיהרו לקחת קרדיט על "סילוקו" מקטאר. בהודעה רשמית שפרסם ב-6 בינואר דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, נכתב כי "משרד החוץ, בהובלת השר ליברמן, קידם בשנה האחרונה מהלכים שונים על-מנת להביא לכך שקטאר תעשה צעד זה ותפסיק לסייע לחמאס. השר ליברמן וגורמי המקצוע פעלו לשם כך בערוצים גלויים וחשאיים, מול קטאר עצמה ומול מדינות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully