וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות השוטר ממחדל האבטחה בנתב"ג: "הוא צעק 'אני שוחט אותה!'"

1.4.2015 / 7:30

לדברי השוטר שהוזעק לטרמינל שבו הסתובב אדם מעורער בנפשו וחמוש בסכין, הדיווח על החשוד התקבל רק 3 דקות לפני שלקח חובשת כבת ערובה. "דיווחתי בקשר: 'צריך עזרה דחוף במרפאה, ישנו חשוד שמצמיד סכין ומתבצר"

צלמים זמניים מורשים

לאחר חשיפת המחדל הביטחוני בנתב"ג, שבו נפצעה פרמדיקית של מד"א וחובש במרפאה של נמל התעופה, והביקורת החריפה שנשמעה כלפי מאבטח שהוזעק למקום אך לא פעל לנטרול התוקף, היום (רביעי) נחשפת עדותו של השוטר שהיה בזירה. בעדות, שהגיעה לידי וואלה חדשות, מתוארת השתלשלות האירועים, צעד אחרי צעד.

אתמול נחשף בוואלה חדשות כי ביולי האחרון הצליח אדם מעורער בנפשו, חמוש בסכין, להיכנס לטרמינל. במשך שעות הוא הסתובב באזור הסמוך לדלפקי הצ'ק אין באולם הטיסות היוצאות, ואף העלה את חשדם של גורמי האבטחה במקום, עד שלפתע לקח חובשת כבת ערובה ודקר אותה בגרונה. לדברי השוטר, המשטרה קיבלה דיווח על החשוד שלוש דקות בלבד לפני האירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטע מתוך עדות השוטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קיבלתי דיווח שיש מישהו שמטריד את החובשת במרפאה מעל מועדון המשטרה", אמר השוטר בעדותו. "פניתי מיד במדרגות הנעות. פגשתי מאבטח ששאל אותי 'אתה בדרך למרפאה?'. אמרתי לו 'כן'. הגעתי לדלת המרפאה, נכנסתי צעד אחד למרפאה ביחד עם המאבטח. ראיתי מולי בחור אשר נעמד מאחורי החובשת עם סכין מוצמדת לצוואר וצועק 'עופו מפה, אם תתקרבו אני שוחט אותה'. משהו כזה, אני לא זוכר בדיוק".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"צעקתי לו שיעיף את הסכין מהיד"

אז, לדברי השוטר, הוא החליט לנסות להרגיע את המצב ולנסות למשוך זמן ופתח במשא ומתן עם החשוד. "אמרתי לו 'טוב, אני זז, אל תעשה שום דבר'", העיד השוטר. "זזתי צעד אחורה. הבחור צעק 'יא בן זונה תתרחק, תסגור את הדלת'. אני לא רציתי לסגור את הדלת כי חששתי שהוא ישחט אותה ורציתי לשמור על קשר עין. אמרתי לו 'הכול בסדר, תגיד לי מה אתה רוצה, למי אתה רוצה שאני אתקשר'. הוא ענה לי 'טוב בסדר, תרשום. אני רוצה שתרשום'. במקביל דיווחתי בקשר: 'צריך עזרה דחוף במרפאה, ישנו חשוד שמצמיד סכין ומתבצר".

בשלב זה נכנס לתמונה יהודה טהר, חובש המרפאה שהצליח להשתלט על התוקף. "ראיתי את יהודה החובש ניגש אליו מאחורה ומזיז לו את היד שעם הסכין מעל הצוואר של החובשת, ומתפתח ביניהם מאבק", אמר. כשהבין כי החובשת יצאה מכלל סכנה, החליט השוטר להצטרף לניסיון להשתלט על החשוד. בין השוטר ויהודה לבין החשוד התפתח מאבק אלים וקשה. "נצמדתי אל חשוד מאחור, אך הוא הצליח להשתחרר מיהודה והתחיל לדקור אותו בגבו וניסה לדקור אותי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החובש יהודה טהר אחרי התקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשוד הצליח לדקור את טהר עשר פעמים בגבו ובראשו. "באותו רגע, מצאתי את ההזדמנות ומשכתי את החשוד כלפי הרצפה. הצלחתי להתחמק מהדקירה והחשוד ניסה שוב לדקור אותי. הצלחתי לתפוס לו את פרק יד ימין עם הסכין ולהצמיד אותה לרצפה. החשוד ניסה להשתחרר ואז הרים את ראשו ונשך אותי בצורה קשה". רק בשלב זה, לפי עדותו של השוטר, כשהתוקף שרוי על הרצפה, ורק לאחר שהוא קורא לו לסייע להוציא את הסכין מידו של התוקף, הגיע למקום המאבטח. "יהודה הצליח לתת לו מכה על היד, על מנת שישחרר את הסכין", המשיך השוטר. "המאבטח הגיע ודרך על היד של החשוד עם הסכין וצעקתי לו שיעיף את הסכין מהיד. הוא המשיך להיאבק, המאבטח שלף את האקדח ואמר לחשוד שאם הוא לא מפסיק להתנגד, הוא יורה בו".

לפי עדותו של השוטר, בשלב זה, הפסיק החשוד להתנגד. בעדות שמסר המאבטח לאנשי האבטחה בשדה התעופה לעומת זאת, בשלב זה החל המאבטח לתת מכות בראשו, על מנת לנטרל אותו ולהביא לקץ האירוע. במשטרה השתכנעו כי השוטר לא נרתע במשך כל האירוע ושמר על קשר עין. הוא קיבל יחד עם יהודה טהר תעודת הוקרה והצטיינות מהמשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully