וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הממשלה תקצה מיליונים עבור מצוקת "מחסני הילדים"

לאחר שחמישה תינוקות מצאו את מותם במסגרות הלא מדווחות של קהילת מבקשי המקלט בתל אביב, במשרד ראש הממשלה מתכוונים להקצות 20-15 מיליון שקל לפתרון הבעיה. לפי התכנון, יוקמו בכסף מסגרות "יוניטף", שבהן הגננת היא אזרחית זרה והצוות החינוכי הוא ישראלי

עריכה: מתן חדד

לאחר שמותם של חמישה תינוקות בחודשיים האחרונים בפעוטוני הקהילה הזרה בדרום תל אביב עורר סערה גדולה בקרב הציבור – נראה כי מסתמן פתרון באופק. בשבועות האחרונים מקיים משרד ראש הממשלה דיונים אינטנסיביים בראשות מנכ"ל המשרד, ובהם נוכחים גם נציגים מטעם משרד הכלכלה, משרד הרווחה וגורמים נוספים הנוגעים לסוגיה כדי למצוא פתרונות מהירים ויעילים לבעיה, כמו גם תקציב עבורה. לפי שעה, בכוונה הממשלה להקצות 20-15 מיליון שקלים לטיפול במצוקה.

הכסף יושקע, ככל הנראה, במודל "יוניטף", לפיו הגננת היא אזרחית זרה, והצוות הפדגוגי-חינוכי הוא ישראלי. כיום, קיימים שלושה גנים שפועלים לפי המודל הזה והם הוקמו בשיתוף עיריית תל אביב. עם זאת, טרם ברור כיצד בדיוק תתבצע ההעברה ואם יהיה צורך בתרומות על מנת להוציא את התכנית לפועל.

גן ילדים ברחוב יאיר בדרום תל אביב, מרץ 2015. ראובן קסטרו
בכל מסגרת שוהים 50-30 תינוקות/ראובן קסטרו

ברחבי דרום תל אביב פועלות 80 מסגרות "בייביסיטרים", דירות פרטיות שבהן שוהים 2,500 תינוקות ופעוטות בני חודשיים עד שלוש, ובכל מסגרת שוהים 50-30 תינוקות, עם צוות הכולל שתי נשים בלבד. בשעות אחר הצהריים מצטרפים מאות ילדים נוספים שאין להם צהרון, מה שרק מוסיף לעומס. במסגרות הללו אין צעצועים או משחקי התפתחות, ובלית ברירה הילדים שוהים חלק נכבד מיומם, לעתים גם 15 שעות בלול צפוף. עבור השהות במקום משלמים ההורים כ-500 שקל בממוצע בחודש.

"מחסני הילדים" שבהם תינוקות מתים בדרום תל אביב

מוקדם יותר היום פנה ארגון רופאים למען זכויות אדם למנכ"לים של משרדי הממשלה הרלוונטיים, וקרא להם לפעול מידית לפתרון מערכתי שימנע מקרי מוות נוספים ויעניק לתינוקות ולפעוטות סביבה התפתחותית ובריאותית הולמת. מכתב הפנייה כולל גם את חוות דעתם של רופאת ילדים ופסיכיאטרית ילדים, אשר מכירות היטב את הנזקים שנגרמים מהשהייה ב"מסגרות" מהסוג הזה, משום שהן מטפלות בהתנדבות במרפאה הפתוחה של הארגון.

עוד באותו נושא

הורי התינוק שמת ב"מחסן ילדים": "אמרתי לגננת: הוא הלך מאיתנו"

לכתבה המלאה
גן ילדים ברחוב יאיר בדרום תל אביב, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"אין מדובר בצדקה או בעשייה הומאניטרית, אלא בדרישת החוק"/ראובן קסטרו

"אין מדובר בצדקה או בעשייה הומאניטרית, אלא בתביעתנו כי תעמדו בדרישות החוק המקומי והבינלאומי ותמלאו אחריותכם כלפי תינוקות ופעוטות אלו", נכתב בפנייה. "חובה בסיסית זו אינה צריכה להיות תלויה או להמתין לשינויים במדיניות הכוללת כלפי מבקשי המקלט". דוקטור עדיה ברקאי, רופאת הילדים ומנהלת המרפאה הפתוחה של רופאים למען זכויות אדם, הפנתה במכתב אצבע מאשימה כלפי ממשלת ישראל במותם של התינוקות. "מדיניות הממשלה מובילה באופן ישיר לתוצאות הללו וללא שינוי דרסטי במדיניות זהו רק עניין של זמן עד שנראה מקרי מוות נוספים".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully