וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת גרירה סירבה לקחת רכב ליצהר: "לא גוררים לשטחים"

1.4.2015 / 7:30

תושב ההתנחלות שנתקע בראש העין, הופתע לגלות שחברת שגריר מסרבת לגרור את רכבו למוסך. "אנחנו יכולים לקחת משם, אבל לא להוריד", אמר לו המוקדן. התושב: "לא ייתכן שציבור שלם בישראל, שמשלם דמי ביטוח כחוק, מופלה לרעה בשעת האמת". האזינו לשיחה

עריכה: טל רזניק
מכונית על גרר. שרון בוקוב
מכונית על גרר/שרון בוקוב

"אנחנו לא גוררים רכבים לשטחים" – כך נענה עזרי טובי, תושב יצהר שנתקע עם כלי הרכב שלו בראש העין ביום שלישי. טובי היה זקוק לשירותי גרירה מחברת "שגריר" שאליה הוא מנוי כדי להגיע למוסך, אך להפתעתו גילה כי הם מסרבים לתת לו שירות.

מוקדנית: לאן אתה גורר?

טובי: ליצהר.

מוקדנית: איפה ביצהר?

טובי: מוסך התיקון הכללי.

מוקדנית: כרגע עדכנו אותי שאסור לנו להוריד רכבים ביצהר, על פי הוראת המשטרה.

טובי: מה זאת אומרת, למה?

מוקדנית: לא מורידים שם, אזור בעייתי.

בהמשך השיחה, אמרה לו המוקדנית כי לא מדובר רק ביצהר, אלא בכל שטחי הגדה המערבית לא ניתן להוריד כלי רכב. "בכל אזור השטחים אין לנו אישור להוריד", אמרה המוקדנית. "לפני חודש גררתם אותי לאריאל", ענה לה טובי. "לא יודעת מה היה לך לפני חודש, כרגע יש לנו הוראה של המשטרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יצהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שעה, התקשר טובי שוב למוקד – אך גילה כי לאריאל דווקא כן גוררים וכי הנוהל כלל לא ברור. "אנחנו לא גוררים לשם בלי אישור משטרה, ליצהר. בגלל שיש שם כפרים ערביים, אין לנו אישור של המשטרה להיכנס לשם. אף גרר לא יהיה מוכן להיכנס לשם", אמר לו המוקדן, על אף שלטענת טובי – הוא דווקא מכיר שני בעלי גרר שמוכנים לנסוע ליישובו. בהמשך הופתע טובי עוד יותר, כשגילה שבחברה מוכנים לקחת כלי רכב מיצהר – אך לא להביא אותם לשם.

מוקדן: תודה, עכשיו ביררתי - אנחנו רק לוקחים. אנחנו לא יכולים להוריד שם. אתה רוצה ממוסך אחר, אני אתן לך מוסך אחר.

טובי: רגע, אתם יכולים לקחת משם רכב אבל לא להוריד?

מוקדן: כן.

טובי: ולמה, מה ההבדל בין לקחת ולהוריד?

מוקדן: אסור לנו לפי האישור של המשטרה. זה גם מה שאני רואה שהסבירו לך.

טובי: רגע, אני רוצה להבין. המשטרה מאשרת לכם לבוא ליצהר ולקחת רכב, אבל לא מאשרת לכם לבוא ליצהר ולהוריד רכב?

מוקדן: כן, בדיוק.

בשיחה השלישית עם המוקד, שנערכה כשעתיים לאחר ששוחח לראשונה עמו, נמסר לו שממתינים לאישור משטרה על מנת להיכנס ליצהר. עם זאת, הובהר לו כי כלי הרכב שלו יובא לביתו ולא למוסך, כחלק מנוהל נוסף של המוקד. זאת, משום שלדברי המוקדנית, "המוסכים הם בשטח פלסטיני והבתים לא".

מוקדנית: הוא הסביר לך שאנחנו רק ממתינים לאישור גרירה ליצהר. אבל בכל מקרה, אמרו לך שאם גוררים,
גוררים את זה רק לבית שלך, לא למוסך ביצהר, ורק אם רשום לך בתעודת הזהות שאתה גר ביצהר.

טובי: מה זה משנה אם זה לבית שלי או למוסך?

מוקדנית: כי המוסכים זה שטח פלסטיני, הבתים לא.

טובי: לא לא, נשמה, יש לנו מוסך מאושר ביישוב.

מוקדנית: אין בעיה, אבל כל המוסכים ביצהר, ואנחנו עובדים עם המוסכים כולם ביצהר, שייכים לרשות הפלסטינית. גררים לא נכנסים לשם בשום אופן".

חברת "שגריר": "זו טעות שנוצרה עקב חידוד ההנחיות"

"לא ייתכן שציבור שלם במדינת ישראל, שמשלם דמי ביטוח מלאים וכחוק, מופלה לרעה בשעת האמת", אמר טובי. עם זאת, אין בו כעס על המוקדנים אלא על מדיניות החברה. "אני קצת מרחם על הנציגים, הם פשוט תמימים. אני בטוח שהם מכירים את לונדון הרבה יותר טוב מיצהר, הביקורת מופנית כלפי מדיניות החברה וראשיה – אותם אתבע לדין", אמר.

לדברי ניסים מזרחי, סמנכ"ל שירות ותפעול של חברת "שגריר", מדובר בטעות. "מי שנכווה ברותחין נזהר בפושרין, וככל הנראה נוצרה טעות בעקבות חידוד ההנחיות לאחר שהוחרם גרר של החברה שהוריד רכב לטיפול במוסך פלסטיני לפני כעשרה ימים באזור בית אריה", אמר. "החברה משרתת את כל האוכלוסייה בכל מקום על פי ההנחיות. העניין ייבדק וההנחיות יחודדו בהתאם".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully