וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בתימן: קרבות ארטילריה בין החות'ים לסעודיה

חרף התקיפות האוויריות המתמשכות, המורדים השיעים הצליחו לכבוש בסיס המשקיף על מצרי באב אל-מנדב האסטרטגיים. עשרות בני אדם נהרגו בעימותים ברחבי המדינה. איראן: "המבצע הסעודי הוא טעות אסטרטגית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המורדים החות'ים השתלטו היום (שלישי) בסיס צבאי המשקיף על מצרי באב אל-מנדב האסטרטגיים – כך מסרו גורמים מקומיים לסוכנות הידיעות רויטרס. חיילים מהדיביזיה ה-17 פתחו את שערי הבסיס, שנמצא במחוז תעז שבדרום-מערב המדינה, ואפשרו לחו'תים הנתמכים בידי איראן להתמקם בו. במקביל, נמשכו היום התקיפות של הקואליציה הסעודית ברחבי המדינה נוסף לקרבות ארטילריה בין הממלכה הסונית למורדים השיעים בגבול בין שתי המדינות במהלך היום השישי למבצע "סופה נחרצת".

תושבים בצפון תימן דיווחו היום כי התנהלו קרבות ארטילריים וירי רקטות בין החות'ים לצבא סעודיה בכמה מוקדים לאורך הגבול בין שתי המדינות. לטענתם, נשמעו פיצוצים עזים ומסוקי קרב סעודיים טסו בשמי האזור. בעדן, מעוזם הגדול האחרון של תומכי הנשיא הנמלט עבד רבו מנסור האדי, המשיכו החות'ים ונאמני הנשיא הקודם עלי עבדאללה סאלח לנסות ולכבוש את עיר הנמל. לפחות 36 בני אדם נהרגו מהפצצה של החות'ים בעיר ומטוסי קרב של הקואליציה הסעודית תקפו עמדות של המורדים השיעים באזור שדה התעופה. כמו כן, בעיר יארים שבמרכז תימן נהרגו לפחות עשרה בני אדם כשמכלית דלק התפוצצה כתוצאה מתקיפה אווירית של הקואליציה.

מבנה שנחרב בהפצצה של כוחות הקואליציה הסעודית בעיירה יארים, מרכז תימן, 31 במרץ 2015. רויטרס
מבנה שנפגע בהפצצות בעיר יארים שבמרכז המדינה, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום קרא שר החוץ של תימן ריאד יאסין למדינות ערב לשלוח כוחות קרקעיים כדי להדוף את המורדים השיעים ולהשיב את האדי לשלטון, אולם סעודיה מסרה כי טרם התקבלה החלטה רשמית בנושא. זאת, על אף שחיילים סעודיים רבים כבר נמצאים באזור הגבול עם תימן. פקיסטן, מצדה, כבר הודיעה כי היא תשלח כוחות לממלכה הסונית, בעלת בריתה שגובלת באיראן השיעית.

כמו כן, איראן הצהירה היום כי ההפצצות של סעודיה הן "טעות אסטרטגית". לדבריו סגן שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדולחיאן, לטהראן יש תכנית לסיום הלחימה. הוא הוסיף כי באיראן ניסו ליצור קשר עם ריאד, אולם לא מסר פרטים נוספים. "איראן וערב הסעודית יכולות לשתף פעולה כדי לפתור את המשבר באיראן", אמר סגן שר החוץ בכוויית. "אנחנו קוראים לכל הצדדים בתימן לשוב ולקיים דיאלוג". בערב הסעודית לא הגיבו לדברים, אך הצהירו כי המבצע יימשך עד שישובו הסדר והיציבות לתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully