וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופטהנזה מודה: טייס המשנה דיווח בעבר על כך שסבל מדיכאון

31.3.2015 / 21:01

חברת התעופה הגרמנית מסרה כי אנדראס לוביץ, שריסק את המטוס של חברת הבת ג'רמנווינגס ועליו 150 איש, סיפר כבר ב-2009 כי סבל בעבר מ"דיכאון חמור". כמו כן, סרטון שתיעד את הרגעים האחרונים הגיע לידי "הבילד" הגרמני

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חברת התעופה לופטהנזה הודתה היום (שלישי) כי אנדראס לוביץ, טייס המשנה שריסק את טיסת ג'רמנווינגס בדרום צרפת והרג 150 נוסעים ואנשי צוות, דיווח כבר ב-2009 על כך שהוא סבל מדיכאון חמור. על טיסת 9529 של חברת הבת של לופטהנזה היה גם הישראלי אייל באום.

חברת התעופה מסרה כי היא העבירה כמה מסמכים לחוקרי ההתרסקות, בהם תכתובות דואר אלקטרוני של לוביץ למדריכי הטיסה שלו. "בתכתובות הללו הוא דיווח ב-2009 לבית הספר לטיסה על כך ש"סבל בעבר מדיכאון חמור", נמסר בהודעה מטעם חברת התעופה הגרמנית.

כמו כן, סרטון שצולם ברגעים האחרונים של הטיסה הגיע לידי העיון הגרמני "בילד". הסרטון, שצולם בפלאפון סלולרי, תיעד את הצרחות של נוסעי המטוס, שבניגוד לדיווחים שונים, היו מודעים לכך שהם עומדים להתרסק. בסרטון נשמעו דפיקות הגרזן של הטייס, שניצה לפרוץ את תא הטייס, ובסופו התגברו זעקות הנוסעים עד ששרר לפתע שקט מוחלט.

עוד על התרסקות המטוס בהרי האלפים
הקברניט הסתער עם גרזן וצעק: "פתח את הדלת הארורה"
חברתו לשעבר של הטייס המרסק: "הבטיח לבצע מעשה בלתי נשכח"

טייס חברת ג'רמנווינגס אנדראס לוביץ - 2010. GettyImages
אנדראס לוביץ/GettyImages

אתמול מסרה התביעה בגרמניה כי לוביץ קיבל בעבר טיפול בעקבות נטיות אובדניות. בהודעה רשמית מטעמה נמסר כי "לפני כמה שנים, בטרם השיג את רישיון הטייס שלו, טייס המשנה עבר טיפול פסיכותרפי מתמשך בעקבות נטיות אובדניות ניכרות". עם זאת, עד היום לא היה ידוע שלוביץ דיווח על כך ללופטהנזה.

ביום שבת, מסרו גורמים המעורים בפרטי החקירה ל"ניו יורק טיימס" כי לוביץ ביקש לקבל טיפול עבור בעיות ראייה אשר היו עלולות לסכן את המשך עיסוקו כטייס. טרם התברר עד כמה רציניות היו בעיות הראייה או אם היו קשורות למצבו הנפשי. גורם נוסף המעורה בפרטי החקירה אמר כי הוא לא שולל את האפשרות שהבעיות היו פסיכוסומטיות.

בעיתון הגרמני "בילד", דווח לראשונה בסוף השבוע האחרון כי לוביץ קיבל טיפל פסיכיאטרי בשל "דיכאון רציני" לפני כשש שנים. על פי הדיווח, שציטט מסמכים פנימיים ומקורות של לופטהאנזה, חברת האם של ג'רמנווינגס, הטיפול הפסיכיאטרי נמשך שנה וחצי. כתב ה"גרדיאן", לוק הרדינג, אף צייץ בטוויטר כי בית הספר לטיסה של חברת הדגל הגרמנית הגדיר את לוביץ כמי ש"אינו כשיר לטיסה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שרידי המטוס הגרמני שהתרסק באלפים בצרפת. מרץ 2015. רויטרס
אתר ההתרסקות באלפים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully