וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בניגריה: הגנרל המוסלמי שנשבע למגר את הטרור זכה בבחירות

האופוזיציה הכריזה כי מוחמדו בוהארי, ששלט במדינה באמצע שנות ה-80, גבר על הנשיא המכהן גודלאק ג'ונתן. "אנחנו עדים להיסטוריה", הצהיר דובר מפלגתו של בוהארי. "העם הניגרי אמר את דברו". הנשיא הודה בהפסד

עריכה: שניר דבוש

מועמד האופוזיציה בניגריה, מוחמדו בוהארי, זכה בבחירות לנשיאות המדינה – כך עולה מתוצאות הבחירות הסופיות שפורסמו היום (שלישי). בוהארי, ששלט במדינה באמצע שנות ה-80 לאחר הפיכה צבאית, גבר על הנשיא המכהן ג'ודלאק ג'ונתן.

עוד על הבחירות בניגריה
הבחירות בניגריה: בוקו חראם הרג כ-40 אזרחים בצפון-מזרח המדינה
ניגריה: עשרות גופות מרקיבות נמצאו בעיירה ששוחררה מבוקו חראם

מועמד האופוזיציה בניגריה, מוחמדו בוהארי, 28 במרץ 2015. רויטרס
מועמד האופוזיציה בניגריה, מוחמדו בוהארי/רויטרס

זאת הפעם השלישית שבה בוהארי התמודד בבחירות, אך הפעם ניצח. זאת, לנוכח הירידה החדה בפופולריות של הנשיא ג'ונתן בשל התפשטות ארגון הטרור בוקו חראם בצפון-מזרח המדינה בשנים האחרונות. בוהארי הבטיח במהלך מערכת הבחירות "למחוץ" את הארגון תוך כמה חודשים בלבד. זאת הפעם הראשונה בתולדות ניגריה שבה מתחלף השלטון באופן דמוקרטי.

ג'ונתן הודה בהפסדו והתקשר לברך את בוהארי. "הגנרל בוהארי הסכים והודה לו על כך", מסר דובר הקמפיין של הנשיא הנבחר, שו גרבה.

עוד באותו נושא

החשש מהטרור יכריע את הבחירות בדמוקרטיה הגדולה באפריקה

לכתבה המלאה
נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן מבציע בבחירות לנשיאות, 28 במרץ 2015. רויטרס
הנשיא המכהן ג'ודלאק ג'ונתן מצביע בבחירות/רויטרס

"אנחנו עדים להיסטוריה", הצהיר דובר מפלגת "הקונגרס הפרוגרסיבי", שבראשה עומד בוהארי. "זאת הפעם הראשונה בניגריה שממשלה מכהנת הודחה דרך אמצעים דמוקרטיים לחלוטין. העם הניגרי אמר את דברו", הוסיף ליי מוחמד. בוהארי שלט בניגריה בין 1983 ל-1985, אך הודח בעצמו בהפיכה צבאית באוגוסט 1985. מאז הכריז כי הפך לדמוקרט והתמודד, כאמור, שלוש פעמים לפני הבחירות האחרונות.

ג'ונתן ניסה להשיב את תמיכת ההמונים בתקופה האחרונה דרך הצהרות שלפיהן בוקו חראם עומד לפני תבוסה. מבצע צבאי משותף של שכנותיה של ניגריה - צ'אד, ניז'ר וקמרון - הצליח להדוף את כוחות בוקו חראם משטחים נרחבים שכבש במהלך השנה האחרונה. עם זאת, אחוזי הצבעה גבוהים בצפון המדינה המוסלמי והשחיתות שפשתה בממשלה סייעו לבוהארי לעלות לשלטון.

עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully