וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת עיראק: שחרננו את תיכרית מידי דאעש

חיידר אל-עבאדי הודיע כי כוחות הביטחון הצליחו להשתלט מחדש על העיר, חודש אחרי שהחל המבצע הנרחב. מדובר בהישג גדול עבור הממשלה בבגדאד, שהצליחה בפעם הראשונה לשחרר עיר גדולה מידי הארגון הקיצוני

כוחות הביטחון של עיראק חוגגים את שחרור תיכרית מידי דאעש, 31 במרץ 2015. רויטרס
כוחות הביטחון של עיראק חוגגים את שחרור העיר, היום/רויטרס

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הכריז היום (שלישי) כי העיר תיכרית שוחררה לחלוטין מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). המבצע הצבאי הנרחב להשגת השליטה על עיר הולדתו של הרודן לשעבר סדאם חוסיין החל כבר ב-2 במרץ, אולם ההכרעה הושגה לאחר שכוחות הקואליציה האמריקנית החלו להפציץ יעדים של הארגון לפני כשבוע.

אם יצליחו כוחות הביטחון להחזיק את העיר, יהיה זה ההישג הגדול ביותר של בגדאד מאז קרס הצבא בקיץ שעבר, אז כבשו לוחמי דאעש שטחים נרחבים במדינה. זאת תהיה הפעם הראשונה שבה השתלטה עיראק על עיר גדולה במהלך המתקפה נגד "המדינה האיסלאמית".

לקריאה נוספת על דאעש
אישום: תושב מזרח ירושלים הוברח לסוריה כדי להצטרף לדאעש
תיעוד: דאעש עורף את ראשיהם של "כופרים" בסוריה

כוחות הביטחון העיראקיים בעיר תיכרית – עיראק, 13 במרץ 2015. AP
כוחות הביטחון של עיראק משגרים רקטות לעבר יעדי דאעש בתיכרית, החודש/AP

שחרור תיכרית יאפשר לעיראק לתכנן את המבצע האסטרטגי הבא – שחרור העיר הצפונית מוסול, השנייה בגדולה במדינה. במהלך תשעת חודשי שלטונו בעיר, ביסס הארגון את שליטתו במוסול והקרב על העיר צפוי להיות מורכב אף יותר. במבצע לשחרור תיכרית השתתפו כ-30 אלף חיילים ולוחמי מיליציות, רובן שיעיות הנתמכות בידי איראן. לאחר שהקואליציה הצטרפה למבצע בשבוע שעבר, הודיעו המיליציות על הפסקת השתתפותן בקרב, אך בסופו של דבר חזרו בהן עם השעיית התקיפות האמריקניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully