וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב חשיפת וואלה: "לבחון העדויות להצבעה לש"ס בתשלום"

1.3.2015 / 9:15

בעקבות הפרסום, לפיו אזרחים קיבלו כסף בתמורה להצבעה לש"ס בבחירות, פנתה התנועה לאיכות השלטון לווינשטיין ולדנינו שיקיימו בדיקה בעניין. ב"יחד" של ישי, אמרו כי השיטה, שרק חלק ממנה נחשף, פגעה בשיטתיות במפלגה: "הסיפור חמור בהרבה"

צילום: יצחק הררי, גרפיקה: אביחי ברוך

בעקבות חשיפת וואלה חדשות, שהציגה עדויות על תשלום כסף לאזרחים בתמורה להצבעה לש"ס, פנתה היום (שלישי) התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין ולמפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו בבקשה לבדוק את הטענות ואת הממצאים שהופיעו בכתבה.

מהעדויות, שלפיהן מצביעים שהתכוונו לכאורה לתת את קולם ל"יחד" של אלי ישי או למפלגות אחרות שינו את החלטתם הודות לכסף שקיבלו מפעילי ש"ס, אמרו בתגובה גורמים ב"יחד" כי זהו רק קצה הקרחון מהתופעה הרחבה יותר שאליה נחשפו.

עוד ידיעות בוואלה חדשות
הכנסת הושבעה, ריבלין: "לחתור לסיום המו"מ הקואליציוני"
צמרת הרבנות הצבאית בנופש: "כמו שהרמטכ"ל יבלה בעת מלחמה"
מחדל האבטחה הענקי בנתב"ג נחשף: אדם דקר חובשת, המאבטח קפא במקום

חרדים מצביעים בבחירות 2015. AP
חרדים מצביע בבחירות לכנסת/AP

"אנחנו מודעים לקיומו של מטה מאורגן שמטרתו הייתה לפגוע בטוהר הבחירות ובהצבעה ליחד, והעדויות שנחשפו בוואלה מוכיחות זאת", אמרו במפלגתו של ישי. "כשתתפרסם התמונה המלאה, כולם יבינו שהסיפור חמור הרבה יותר". עם זאת, סירבו במפלגה לאשר דיווחים כי בכוונתם להביא את העדויות לבדיקת גורמי האכיפה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אל תוציא את זה החוצה"

מהעדויות שהגיעו לוואלה חדשות ושפורסמו אתמול עלה כי לשלושה מצביעים חרדים משתי ערים שונות, במרכז הארץ ובצפונה, הוצע כסף בתמורה להצבעה לש"ס בבחירות לכנסת. חלקם סיפרו כי התשלום ניתן להם בסמוך לקלפי. כמו כן, בידי וואלה חדשות שיחה מוקלטת עם קבלן קולות מאזור המרכז, שבה הוא מצהיר כי שילם ל-30-20 בוחרים כדי שיצביעו לש"ס.

פעיל פוליטי מאזור המרכז תיאר בשיחה עם תחקירן וואלה חדשות, יצחק חברוני, כיצד עבדה השיטה: "היה לנו תקציב, סכום של כמה מאות (שקלים – י"י, י"א) טובים, (לשלם ל – י"י, י"א) בערך משהו כמו 20 אנשים, 30 אנשים. משהו כזה. לכל אחד שילמתי 50 שקלים. היו איזה שניים שהתעקשו על מאה. לכחלון (אנשים שתכננו להצביע לכחלון – י"י, י"א) שילמנו יותר". בסוף השיחה הבהיר הפעיל: "אם תוכל... אל תעביר את זה הלאה כי לפי החוק זו בעיה לפרסם את זה, שזה לא יצא החוצה כי זה פלילי הדבר הזה של הכסף".

במפלגת ש"ס טענו אתמול בתגובה כי "מדובר בהמצאות ובסיפורי בדים". על פי החוק, תשלום לבוחר עבור הצבעתו או הבטחת כסף עבור הצבעה או שינוי הצבעה מוגדרים שוחד בחירות ומדובר בעבירה פלילית.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully