וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחצי מטורקיה מנותקת מחשמל, שיבושים בכל מערכי התחבורה

31.3.2015 / 15:12

זו הפסקת החשמל החמורה ביותר במדינה זה 15 שנים. ראש הממשלה דאווטאולו העריך כי מדובר בתקלה טכנית, אך שר האנרגיה סירב לשלול מתקפת סייבר או פיגוע טרור. הרכבת התחתית באיסטנבול נתקעה, טיסות באנקרה קורקעו

תחנת רכבת תחתית שהושבתה באיסטנבול בשל הפסקת חשמל ברחבי טורקיה – 31 במרץ 2015. רויטרס
עובר אורח מציץ לתחנת רכבת תחתית באיסטנבול, שהושבתה בשל הפסקת החשמל/רויטרס

עשרות מיליוני בני אדם נותקו הבוקר (שלישי) מאספקת החשמל ברחבי טורקיה, כולל בבירה אנקרה. בעיר הגדולה במדינה, איסטנבול, נתקעו קרונות רבים במהלך נסיעתם, והאורות כבו במרכזי הקניות הגדולים. בשתי הערים דווח על שיבושים מסוימים בהמראות ובנחיתות המטוסים, כתוצאה מהפסקת החשמל למגדלי הפיקוח.

הסיבה להפסקת החשמל הנרחבת, החמורה ביותר זה 15 שנים, טרם התבררה. ראש הממשלה אחמט דאווטאולו אמר כי "כל הסיבות נחקרות", ומסר כי ככל הנראה, תקלה בכבלים הובילה לניתוק האספקה. שר האנרגיה, טאנר ילדיז, נשאל האם הרשויות חושדות שמתקפת סייבר או פיגוע גרמו לתקלה, והשיב כי "לא ניתן לומר בשלב זה".

ממשרד האנרגיה נמסר כי החשמל ברחבי טורקיה נותק בשעה 10:36 לפי השעון המקומי. ערוץ הטלוויזיה הטורקי NTV דיווח על שיבושים באספקת החשמל ביותר ב-20 ערים, ב-40 מ-81 מחוזות המדינה.

טורקיה סובלת משיבושי חשמל תכופים, הנובעים מתשתיות מיושנות במחוזות רבים. עם זאת, רשת בי-בי-סי דיווחה כי מקומיים רבים טענו הבוקר כי הם "אינם זוכרים הפסקת חשמל בסדר גודל שכזה". אחת הערים שלא הושפעו משיבושי החשמל הבוקר היא העיר ואן, השוכנת בקצה המזרחי של טורקיה. ואן מקבלת את החשמל מרשתות החשמל של איראן.

בבחירות המקומיות בטורקיה בשנה שעברה, פסק החשמל באופן מסתורי בזמן ספירת הקולות. האופוזיציה האשימה את מפלגת השלטון בניסיון לשבש את ההצבעה. שר האנרגיה הטורקי סיפק בשעתו הסבר יצירתי לשיבושי החשמל. לדבריו, "חתול הסתנן לגנרטור הראשי וגרם להפסקת החשמל". ההסבר עורר סערה בקרב האופוזיציה, וחולל תגובות יצירתיות ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully