וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הקלפיות בניגריה נספרו: רוב זעום למועמד האופוזיציה

בתום ספירת שלושה רבעים מקולות הבוחרים, מוחמדו בוהארי זכה ביתרון של כשני מיליון קולות. בניסיון לשבש את ההצבעה, בוקו חראם טבח בעשרות אזרחים. ארה"ב ובריטניה: "סימנים מדאיגים להתערבות פוליטית בספירת הקולות"

נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן חותם על הסכם שלום עם יריבו בבחירות לנשיאות מוחמדו בוהארי, 27 במרץ 2015. רויטרס
בוהארי/רויטרס

לאחר ספירת 75% מקולות הבוחרים בניגריה, מסתמן רוב משמעותי לאופוזיציה. השליט הצבאי לשעבר מוחמדו בוהארי המוסלמי, שעמד בראש המדינה באמצע שנות ה-80 לאחר הפיכה צבאית, קיבל 11.5 מיליון קולות. הנשיא המכהן, גודלאק ג'ונתן, קיבל 9.5 מיליון קולות.

במהלך היום, נמסר משרי החוץ של ארצות הברית ושל בריטניה כי ישנם "סימנים מדאיגים" להתערבות פוליטית בספירת הקולות בבחירות בניגריה. "עד כה לא ראינו הוכחות למניפולציה שיטתית בתהליך", מסרו שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ומקבילו הבריטי פיליפ המונד בהצהרה משותפת. השניים הוסיפו כי למרות זאת, ישנם סימנים מדאיגים לכך שייתכנו התערבויות מצד גורמים פוליטיים במקום שבו מתבצעת ספירת הקולות.

עוד בוואלה חדשות:
הבחירות בניגריה: בוקו חראם הרג כ-40 אזרחים בצפון-מזרח המדינה
החשש מהטרור יכריע את הבחירות בדמוקרטיה הגדולה באפריקה
שינוי אסטרטגיה? נשיא ניגריה ביקר במעוז "בוקו חראם"

אזרחים ממתינים לתוצאות הבחירות, לאגוס, ניגריה, מרץ 2015. רויטרס
אזרחים ממתינים לתוצאות הבחירות, לאגוס, ניגריה/רויטרס

אחת הסוגיות שעמדה במרכז מערכת הבחירות היא המצב הביטחוני בניגריה והמאבק בארגון האיסלאמיסטי בוקו חראם. בוהארי התחייב להחריף את המאבק בארגון, ואם אכן יתברר כי זכה באמון הציבור בתום ספירת כל הקולות, תעמוד בפניו משימה לא פשוטה בניסיון למגר את פעילותו של בוקו חראם.

בימים האחרונים, במהלך ההצבעה ברחבי המדינה, דווח על תקיפות רבות של החמושים האיסלאמיסטים, בעיקר בצפון המדינה. בלילה שבין יום ראשון ליום שני, לוחמי הארגון ערפו את ראשיהם של 23 בני אדם בצפון-מזרח ניגריה באמצעות מסור חשמלי. זאת, בניסיון לשבש את ההצבעה לבחירות הכלליות לנשיאות ולפרלמנט המדינה. אתמול נהרגו כ-40 בני אדם באזור בידי הארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אזרחים ממתינים לתוצאות הבחירות, לאגוס, ניגריה, מרץ 2015. רויטרס
אזרחים ממתינים לתוצאות הבחירות, לאגוס, ניגריה, מרץ 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully