וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: 40 הרוגים בתקיפה אווירית נגד המורדים החות'ים

בהפצצה אווירית של כוחות הקואליציה הסעודית, נהרגו לוחמים שיעים, כמו גם תושבי מחנה הפליטים אל-מזרק הסמוך. כוחות מצרים פתחו בתקיפות מהים, ופקיסטן הכריזה על הצטרפותה לקואליציה נגד המורדים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפחות 40 בני אדם נהרגו היום (שני) במחנה הפליטים אל-מזרק שבצפון תימן, בהפצצה אווירית של כוחות המורדים החות'ים. סוכנות הידיעות התימנית סאב"א, המזוהה עם המורדים, דיווחה כי מטוסי קרב של ערב הסעודית אחראים לתקיפה, אולם שר החוץ ריאד יאסין טען כי מקור הפיצוץ הוא בירי של החות'ים לעבר המחנה.

הארגון הבינלאומי להגירה, IOM, דיווח כי לפחות 200 בני אדם נפצעו במתקפה, עשרות מתוכם באורח קשה או אנוש. עובדי סיוע מסרו כי ההפצצה פגעה במשאית של לוחמים חות'ים, שהגיעה לשער הכניסה למחנה הפליטים, הסמוך לגבול הסעודי. על פי הדיווחים, בין ההרוגים, תושבי המחנה, מאבטחים ולוחמים.

עוד בוואלה חדשות:
לערבים נמאס, והם החליטו לעצור את טהראן - גם במחיר מלחמה
לנוכח המשברים באזור: מדינות ערב יקימו כוח צבאי משותף
תימן: ייתכן מאוד שהמבצע נגד החות'ים יכלול כוחות קרקעיים

מפגינים פרו-חות'ים מוחים על התקיפות האוויריות, אוניברסיטת צנעא, תימן, מרץ 2015. רויטרס
מפגינים פרו-חות'ים במחאה נגד התקיפות האוויריות, אוניברסיטת צנעא/רויטרס

ערב הסעודית חידשה את המבצע האווירי בתמיכה בכוחותיו של הנשיא עבד רבו מנסור האדי, שנאלץ להימלט מהבירה צנעא לאחר שהחות'ים השתלטו עליה, ויצא בסוף השבוע ממעונו הזמני בעיר הנמל עדן למצרים, על נמת להשתתף בוועידת הליגה הערבית. במהלך היום, דווח על הפגזות שכוונו, בין היתר, נגד ארמון הנשיאות הנשיאות בצנעא.

הלוחמים החות'ים בדרום המדינה התקרבו לעדן, שנותרה האזור היחיד הנקי משליטתם של המורדים. ספינות קרב מצריות שהוצבו לחופיה של העיר שיגרו טילים לעבר הלוחמים, במטרה לבלום את התקדמותם. כמה ימים לאחר תחילת התקיפות האוויריות, מדובר במתקפה הימית הראשונה מאז תחילת הלחימה בתימן, שזכתה לכינוי "מבצע סופה נחרצת".

אחמד אסירי, דובר הקואליציה, מסר כי כוחות ימיים הטילו מצור על כל נמלי הים בתימן. לדבריו, כוחות הקואליציה הצליחו למנוע תנועת אניות, ובכך לחסום הברחות נשק או לוחמים למדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוחות הנאמנים לנשיא האדי בעיר עדן, תימן, מרץ 2015. רויטרס
המעוז האחרון. כוחות התומכים בנשיא האדי בעדן/רויטרס

בתוך כך, ממשלת פקיסטן הכריזה כי תשלח כוחות צבא שיתמכו במאמצי הקואליציה הסעודית. גורם פקיסטני בכיר מסר: "כבר הבענו את תמיכתנו המלאה בערב הסעודית ובמבצע שלה נגד המורדים. נצטרף לקואליציה". כעשר מדינות נוספות, בהן מדינות המפרץ הפרסי, סודאן, מצרים ומרוקו, הצטרפו אף הן לקואליציה הסעודית. בריאד הבהירו כי ימשיכו בתקיפות האוויריות, ואף יגבירו את הקצב בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully