וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 25% במספר ההפלות בישראל ב-25 השנים האחרונות

31.3.2015 / 0:22

ב-2013 נעשו בארץ 19,356 הפסקות היריון - 5% פחות מאשר ב-2012 ו-18% פחות מאשר ב-2000. הסיבה המרכזית להפלות: היריון שנוצר מיחסים אסורים. וגם: ישראל במקום הלפני אחרון בשיעור ההפלות לעומת מדינות מערב אירופה

בית חולים לניאדו בנתניה ממנו נמלטה ניצה ברבי לאחר שהתאשפזה ללדת. שלומי גבאי
הכניסה למחלקת היולדות בבית החולים לניאדו בנתניה/שלומי גבאי

ירידה מתמשכת חלה במספר ההפלות בישראל, כך עולה מדוח שפרסם אתמול (שני) משרד הבריאות. שיעור הפסקות ההיריון ירד בשנת 2013 ב-5% לעומת 2012, ב-18% מאז שנת 2000 ו-25% מאז 1990. על פי הדוח, הישראליות מבצעות פחות הפלות, לעומת הנשים בשאר מדינות העולם. הסיבות העיקריות להפלות הן יחסים אסורים או היריון מחוץ לנישואין.

הדוח מתבסס על נתוני פעילות הוועדות להפסקת היריון, הפועלות במוסדות הרפואה השונים. מהדוח עולה כי בשנת 2013, שיעור הפסקות ההיריון היה 10.2 לאלף נשים. בסך הכול, נרשמו בשנת 2013 20,857 פניות של נשים לוועדות להפסקת היריון הפועלות מתוקף חוק הפסקת היריון. רובן המכריע – 98% - אושרו ובפועל בוצעו 19,356 הפסקות היריון.

עוד בנושא בריאות:
הסם המסוכן והחוקי שנמצא בארון התרופות שלנו
קייטנת הפסח שמלמדת ילדים נפגעי כוויות לאהוב את עצמם
תרופות פסיכיאטריות בהתאמה אישית, לעשירים בלבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הדוח, כמחצית מהפסקות ההיריון בשנת 2013 נעשו בהתאם לסעיף 2 לחוק, הנוגע להיריון הנובע מיחסים אסורים לפי החוק הפלילי, כגון אונס, בעילת קטינה וגילוי עריות, או היריון מחוץ לנישואים. 19% נעשו בהתאם לסעיף 4, לפיו "המשך ההיריון עלול לסכן את חיי האישה או לגרום לה נזק גופני או נפשי". 20% נעשו בהתאם לסעיף 3, שמדבר על מצב שבו "העובר עלול להיות בעל מום גופני או נפשי". ה-10% האחרונים נעשו בהתאם לסעיף 1, שמדובר על נערות מתחת לגיל 17 או על נשים מעל גיל 40.

ישראל נמצאת במקום השני לפני הסוף בשיעור ההפלות, לעומת מדינות מערב אירופה. בשנת 2012 הייתה קרואטיה המדינה היחידה שבה בוצעו פחות הפלות מישראל - 85.5 לאלף לידות, לעומת 117 בישראל. במקום הראשון נמצאת רוסיה, עם 599 הפלות לאלף לידות ב-2010.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"קשה לומר מה משפיע על ההחלטה להפסיק הריון"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, אינו יודע לשים את האצבע על הסיבה לירידה במספר ההפלות בישראל. "מה שאנחנו רואים בדוח הזה הוא העובדות עצמן", הוא אומר. "בסופו של דבר, ההחלטה להפסיק היריון היא החלטה של האישה. אני יכול לומר שאין שינוי בתהליך בשנים האחרונות. לגבי השאלה מה משפיע על החלטה כזאת, קשה לענות על כך בכלים סטטיסטיים".

אפק מייחס את השיעור הנמוך של הפלות בישראל ביחס למדינות אירופה בתחום התרבותי. "בישראל ההורות היא סוגיה מרכזית בהוויה שלנו, לכן הנשים עצמן נוהגות בגישה יותר שמרנית בנושאים האלה", הוא מסביר. "בחו"ל הנושא השמרני עולה פחות. כך, מספר יחידות ההפריה החוץ גופית בישראל הוא מהגבוהים בעולם. סל הבריאות בישראל מכיל טיפולי IVF (הפריה חוץ גופית - מ"ש) עד לילד שני. הזכות להורות והפן התרבותי הם ההסבר המרכזי לנתונים שאנחנו רואים".

הוא מתייחס גם לנתון, לפיו יותר ממחצית מההפלות מתבצעות משום שההיריון הוא תוצאה של יחסים אסורים על פי חוק. "מדובר בנתון קשה", הוא מודה, "אבל אם זאת הסיבה, גם זה מעיד במשהו על הפן התרבותי. מאחורי המספרים האלה, יש אישה שנמצאת במצב מאוד לא פשוט".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully