וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב שנחשד בקיום קשר אסור עם שוטרת לא יועמד לדין

30.3.2015 / 17:43

במח"ש החליטו לסגור את תיק החקירה בעניינו של מפקד מחוז ש"י לשעבר, ניצב קובי כהן, בנימוק שהתנהגותו הייתה אמנם לא הולמת, אך גם לא פלילית. על החשדות נגד הקצין הבכיר פורסם לראשונה בוואלה חדשות

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(צפו | דנינו תוקף את הביקורת על המשטרה: "כמה ציני אפשר להיות?")

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה החליטה היום (שני) לסגור את תיק החקירה הפלילי בעניינו של מפקד מחוז ש"י לשעבר, ניצב קובי כהן, ולא להעמידו לדין. על החשדות נגד כהן, לפיהן קיים לכאורה קשר אסור עם שוטרת שעבדה תחתיו, פורסם לראשונה בוואלה חדשות בתחילת השנה.

במח"ש ציינו כי למרות שמדובר בהתנהגות לא נאותה, אין מדובר בעבירה פלילית. "לאחר בחינת מכלול הנסיבות בתיק, הוחלט כי הגם שמדובר לכאורה בהתנהגות שאינה הולמת קצין, שנעשתה בניגוד עניינים, הרי שבמכלול נסיבות העניין המעשים אינם מצדיקים העמדה לדין פלילי", הסבירו את ההחלטה.

עוד באותו נושא:
מסתמן: מפקד מחוז ש"י היוצא לא יועמד לדין על עבירות מין
בשל החשד לקשר אסור עם פקודה: מפקד מחוז ש"י פורש מהמשטרה
הגילוי שסיבך את ניצב כהן: שיחות בעלות אופי מיני בווטסאפ

מפקד מחוז ש"י, ניצב קובי כהן. דוברות משטרת ישראל,
כבר במהלך החקירה, הביע צער על מעשיו. קובי כהן/דוברות משטרת ישראל

לצד ההחלטה, המליצו במח"ש להעביר את העניין לבחינת מחלקת המשמעת במשטרה. "זאת, מאחר שמדובר בהחלטה אחת שנתקבלה על ידי הקצין במצב של ניגוד עניינים, בעניינה של שוטרת כפיפה אחת (להבדיל מרצף של החלטות בעניינן של מספר שוטרות כפיפות)", הסבירו עוד.

כמו כן, במח"ש הדגישו את העובדה שחיזוריו של הקצין הבכיר אחר השוטרת לא הבשילו לקשר של ממש. לכן, לדבריהם, עוצמת ניגוד העניינים שבו היה נתון כשהחליט לקדמה בארגון הייתה "מופחתת באופן יחסי". לבסוף, ציינו את העובדה שכהן "קיבל אחריות על מעשיו כבר במהלך החקירה, הביע צער והתפטר מתפקידו הבכיר".

כשבועיים לאחר פרסום הפרשה, החליט כהן לפרוש מהמשטרה והפך לניצב השישי שפורש בתקופתו של המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו. "המפכ"ל קיבל את בקשתו ואמר כי הוא מצר על הנסיבות שבהן ניצב כהן מסיים את תפקידו", נמסר מהמשטרה. "המפכ"ל הודה לניצב כהן על שירות מסור ומקצועי לאורך שנים, שבהן ביצע שורה ארוכה של תפקידים מבצעיים ומרכזיים במשטרת ישראל ובהן תרם רבות לארגון לציבור ולביטחון מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully