וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט בבריטניה פוזר לקראת הבחירות הצמודות ביותר זה שנים

רויטרס

30.3.2015 / 15:02

הבחירות יתקיימו בתחילת מאי. ראש הממשלה קמרון הודיע כי אם ייבחר, תהיה זו כהונתו האחרונה בתפקיד, והזהיר: "הלייבור יביא תוהו ובוהו כלכלי". מיליבנד: "קמרון מסוכן לעסקים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הפרלמנט של בריטניה פוזר הבוקר (שני) לקראת הבחירות הכלליות שיתקיימו במדינה בעוד כחמישה שבועות. ראש הממשלה דיוויד קמרון נפגש עם המלכה אליזבת השנייה, כדי לציין את תחילת מערכת הבחירות, הנחשבת לאחת הצמודות ביותר בהיסטוריה של בריטניה.

קמרון, המכהן כראש ממשלה מאז 2010, הודיע כי אם ייבחר לכהונה שנייה, תהיה זו כהונתו האחרונה בתפקיד. הבחירות יתקיימו ב-7 במאי, והסקרים שנערכו בחודשים האחרונים מצביעים על תחרות צמודה בין מפלגת השמרנים של קמרון, לבין מפלגת הלייבור בראשות אד מיליבנד.

כל 650 המושבים בבית הנבחרים יועמדו לבחירה והמפלגה המנצחת תזדקק לרוב של 326 מושבים לפחות כדי להרכיב ממשלה. סקר של ה"גרדיאן" שפורסם הבוקר חוזה לשמרנים בראשות קמרון 277 מושבים בבית הנבחרים (לעומת 306 כיום), ו-269 מושבים ללייבור (לעומת 257 כיום). על פי הסקר, המפלגה הלאומית הסקוטית צפויה לקבל 53 מושבים -נתון הצפוי להשפיע לרעה על סיכויו של קמרון להקים את את הממשלה הבאה. ואולם, סקרים אחרים חוזים למפלגה הסקוטית הישגים צנועים יותר.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון מחוץ לרחוב דאונינג 10 – לונדון, 30 במרץ 2015. רויטרס
ראש הממשלה קמרון, הבוקר בחזרתו מארמון בקינגהם/רויטרס

סקר אחר, שפורסם אתמול ב"סאנדיי טיימס", הצביע לראשונה על יתרון של ארבעה אחוזים לטובת הלייבור. הסקר פורסם אחרי שביום חמישי, נערך עימות טלוויזיוני בהשתתפות קמרון ומיליבנד. שני המנהיגים התראיינו בשידור חי והשיבו על שאלות מהקהל, אך לא עומתו זה עם זה. בעוד שראש הממשלה קמרון צלח את העימות בקלות יחסית, מיליבנד זכה ליחס נוקשה מהמראיינים, כמו גם מצד הקהל. בין היתר, נשאל מיליבנד "האם הוא קשוח מספיק" עבור התפקיד, והאם אין זה מפריע לו שהציבור "סבור שהוא חנון לונדוני". ביום חמישי ייערך עימות מלא, בין שבע ראשי המפלגות המתמודדות בבחירות.

בעוד ששתי המפלגות הגדולות זוכות יחד בכשני שליש ממושבי הפרלמנט, מפלגות קטנות יותר יידרשו להכריע את הכף. סגן ראש הממשלה, ניק קלג, אמר הבוקר כי המפלגה הליברל-דמוקרטית שבראשותו תתמודד בבחירות "עם מצע מרכזי". אחת המפלגה המסקרנת ביותר בבחירות היא מפלגת UKIP ("מפלגת העצמאות הבריטית"). המפלגה הפופוליסטית בראשות נייג'ל פראג', מובילה קו המתנגד להגירה וקוראת להתנתקות מהאיחוד האירופי, וצברה לאחרונה כוח גדול בבחירות המקומיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מנהיג הלייבור אד מיליבנד מחוץ לביתו – לונדון, 30 במרץ 2015. GettyImages
מנהיג הלייבור, אד מיליבנד, מחוץ לביתו בלונדון, הבוקר/GettyImages

בעוד שסוגיות כהגירה והיחסים עם האיחוד האירופי מככבות במצעי הבחירות, חלק גדול מהקמפיינים של שתי המפלגות הגדולות מוקדש לנושאי כלכלה. ראש הממשלה קמרון הזהיר היום כי ניצחון של הלייבור יגרור העלאת מסים, ויסכן את התאוששותה הכלכלית של בריטניה. "זה יהיה תוהו ובוהו כלכלי", אמר. מיליבנד טען כי "עבור מצביעים רבים, התחושה היא שהשיקום הזה קרה למישהו אחר". הוא הצהיר כי הלייבור לא תעלה מסים, והזהיר כי כוונתו של קמרון, לערוך משאל עם בנוגע להתנתקות מהאיחוד האירופי, "מציב סכנה ברורה לעסקים בבריטניה".

מיליבנד בעימות: "לא אכפת לי שקוראים לי חנון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully