וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו 30 מינים חדשים של זבובים שלא נראו מעולם

אחרי מבט על איברי המין שלהן, חוקרים גילו 30 מינים חדשים של זבובים ברחובות לוס אנג'לס ולטענתם זו דווקא בשורה מעודדת:"יש להם תפקיד חשוב במערכת האקולוגית שלנו"

30 מינים חדשים של זבובים. Kelsey Bailey,
החוקרים הציבו מלכודות חרקים בחצר האחורית של ביתם/Kelsey Bailey

אחד החסרונות הגדולים של הקיץ הוא שובם של החרקים, שכן אולי הם טובים למאזן האקלוגי שלנו, אבל כשהם נכנסים לנו הביתה - זה כבר חציית גבול אדום. עכשיו, כאילו לא הספיק לנו, נמצאו 30 מינים נוספים של זבובים שבקרוב יגיעו גם לסלון שלכם.

המינים החדשים, כולם ממשפחת הפוריד, נמצאו בלוס אנג'לס על ידי צוות חוקרים, תושבי העיר, שהציבו לפני כשנה מלכודות חרקים בחצר האחורית של ביתם ואת השלל העבירו אחת לכמה שבועות לטובת המחקר. המינים החדשים נחשפו בזכות שיתוף הפעולה בין המוזיאון להיסטוריה של הטבע בלוס אנג'לס לחוקרי BioScan, שחוקרים זה 3 שנים חרקים בעיר.

"זבובי הפוריד קטנים יותר מזבובי הפירות המוכרים. רוב האנשים אפילו לא שמים לב אליהם, אבל יש להם תפקיד חשוב במערכת האקולוגית שלנו", אמר בריאן בראון, מומחה לזבובי הפוריד. "הזבובים האלה ניזונים מחרקים מזיקים, פטריות וריקבון. העולם לא יכול היה לתפקד בלי היצורים הקטנים האלה".

איבר המין של הזבובים. Emily Hartop,
איברי המין של הזבובים כפי ששורטטו ע"י החוקרת/Emily Hartop

בראון סיפר שמספר החרקים שנאספו בכל שבוע השתנה בהתאם לעונה ולמיקום החצר, אך גם בחורף, כשיש פחות חרקים, כל מלכודת אספה בקלות אלף דגימות לבדיקה. המינים החדשים תוארו בכתב העת Zootaxa על ידי אמילי ארטופ, עוזרת מנהל האוספים בתחום האנטומולוגיה במוזיאון.

ארטופ בחנה יותר מ-35 אלף זבובי פוריד תחת מיקרוסקופ בשנה האחרונה כדי לקבוע את מינם. רוב הזמן היא התמקדה באיברי המין של הזבובים, לא כי היא נהנית מזהף אלא פשוט כי זו הדרך הקלה ביותר להבדיל ביניהם, "90 אחוז מהעבודה שלנו היא להתמקד באברי המין של הזבוב", היא מספרת.

בתמונה המצורפת ניתן לראות את הסקיצות שעשתה לסוגים השונים של איברי המין בהם נתקלה. ארטופ מספרת שכל הזבובים החדשים נאספו בשלושת החודשים הראשונים של 2014 – השנה הראשונה של הפרויקט. מאז כתיבת המאמר, היא ממשיכה לחקור דגימות נוספות וכבר מצאה כמה מינים נוספים של זבובים.

זבובי פוריד הם רק חלק קטן מהנבדקים במחקר. חוקרים אחרים בודקים גם פרפרים, חיפושיות ודבורים. ברגע שהמדענים יכירו טוב יותר את בעלי החיים הקטנים שחולקים לצידם את העיר, יהיה להם קל יותר לעקוב אחר שינויים באוכלוסיית החרקים והשפעותיהם על חיינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully