וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כחצי שנה: חברי "כנופיית ההיי-טק" נאשמים ברצח בגדרה

30.3.2015 / 10:27

דוד שימול וניר עוזיאל מואשמים בכך שהצמידו מטען חבלה רב-עוצמה לקטנוע שעליו רכב גיל צרפתי, חבר בכנופייה יריבה, וכך חיסלו אותו. על פי האישום, השניים עשו שימוש ב-GPS שמשמש גם את המשטרה

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

(זירת החיסול בגדרה, ספטמבר האחרון)

יותר מחצי שנה אחרי החיסול המסתורי של העבריין גיל צרפתי, בן 25, בגדרה, הגישה הבוקר (שני) פרקליטות מחוז המרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום בגין רצח נגד חברי "כנופיית ההיי-טק" מפתח תקווה - דוד שימול, בן 31, וניר עוזיאל, בן 26, שנמצאו בסכסוך עם הכנופייה שאליה השתייך צרפתי.

בצהרי אחד מימי שני בחודש ספטמבר האחרון נהרג צרפתי, שהיה מוכר למשטרה כעוסק בשוק האפור, מפיצוץ מטען חבלה שהוטמן בקטנוע שעליו רכב ברחוב האיריס בגדרה. כוחות גדולים של משטרת מרחב השפלה ומחוז המרכז הגיעו לזירה, כולל מפקד המחוז, ניצב ברונו שטיין. מחקירה ראשונית עולה כי הפיצוץ נגרם ממטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן באופנוע. בתחילה לא היו למשטרה חשודים מידיים, ונבדקה אף האפשרות שמדובר בתאונת עבודה.

החיסול בגדרה - עוד כותרות:
חשד לחיסול: בן 25 נהרג בפיצוץ אופנוע בגדרה
שוב מסתבכים: חברי "כנופיית ההיי-טק" נעצרו בחשד לחיסול בגדרה

הרוג בפיצוץ אופנוע בגדרה, 8.9.2014. חדשות 24
זירת הרצח בגדרה, ספטמבר האחרון/חדשות 24

החקירה הועברה ליחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז והתנהלה בשיתוף עם יחידת המטענים בלהב 433 ומעבדת החבלה של מחוז תל אביב. מהחקירה עלה כי מדובר בחיסול על רקע סכסוך בין הכנופייה מפתח תקווה שבה היה חבר צרפתי, שבראשה עומד העבריין אברהם "ויוי" אטיאס, לבין זו המכונה "כנופיית ההיי-טק" בשל הטכנולוגיה המתקדמת שבה היא משתמשת, שבה חברים שימול ועוזיאל.

העבריינים השתמשו ב-GPS שמשמש גם את המשטרה

בין השאר, כך עולה מכתב האישום, השתמשו שימול ועוזיאל בעת ביצוע החיסול במכשיר GPS סלולרי משדר לאחור, כלומר כזה שניתן לקליטה באמצעות אתר אינטרנט המאפשר לדעת בכל עת את מיקום המכשיר באמצעות סיסמה. מדובר במכשיר המשמש גם את המשטרה וארגוני מודיעין לצורך מעקבים. על פי האישום, הם הצמידו מכשיר מסוג זה לקטנועו של צרפתי בטרם פוצצו אותו. בחקירה נאספו ראיות לרכישת מכשור ה-GPS, ובחקירה טכנולוגית מורכבת הצליחו החוקרים לשחזר את מהלכי הנאשמים בימים שקדמו לרצח וביום הרצח עצמו.

מפקד מחוז המרכז, ניצב מוטי כהן, שיבח היום את עבודת הפענוח של חוקרי הימ"ר וציין כי "מדובר במהלך נוסף של משטרת המחוז להכריע את גורמי הפשיעה שבחרו לפעול בפתח תקווה, ולהביא מאחורי סורג ובריח עבריינים שהפעילו חומרי נפץ ומטעני חבלה בריכוזי אוכלוסייה".


לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully