וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטנים לוואלה: "השופטים לא יכלו להגיע למסקנה אחרת"

במשדר מיוחד באולפן וואלה, עם הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אמרה השופטת בדימוס דורית רייך שפירא: "להקלטות היה ייחוד שלא היה ניתן להתעלם ממנו". פרופ' עמנואל גרוס: "בהקלטות הוכח שהיו 30 אלף דולר". העונש המירבי: 5 שנות מאסר

עריכה: גדי וינסטוק

"כשהשופטים שמעו את ההקלטות (של השיחות עם שולה זקן) אי אפשר היה להגיע למסקנה אחרת, אלא שהוא ידע (על הכסף שהוחזק בקופה הסודית אצל אורי מסר ושחלקו ניתן לזקן). לראיות החדשות היה ייחוד שלא היה ניתן להתעלם ממנו" – כך הסבירה הבוקר (שני) במשדר באולפן וואלה חדשות השופטת בדימוס דורית רייך שפירא, את מה שהוביל את שופטי בית המשפט בירושלים להרשיע את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במרמה והפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בפרשת טלנסקי. עוד ציינה רייך שפירא, כי העונש המירבי לעבירות שבהן הורשע אולמרט הוא חמש שנות מאסר.

פרופ' עמנואל גרוס הסביר במשדר כי "השופטים זוכרים שאולמרט הכחיש לגבי 30 אלף הדולר, ובהקלטות הוכח שיש 30 אלף דולר". לדבריו, ההקלטות מוכיחות את מודעותו של אולמרט לכסף המזומן שהתקבל, ומעידות כי נעשה בו שימוש לצרכים אישיים - ולא פוליטיים, כפי שטען אולמרט. "הוכח כי אולמרט ידע בדיוק שיש בעייתיות במה שהוא עושה. זה מה ששכנע את השופטים לשנות את החלטתם", אמר גרוס.

אולמרט הורשע במרמה והפרת אמונים בפרשת "מעטפות הכסף"

אהוד אולמרט מגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים, מרץ 2015. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
אולמרט בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

במסגרת הפרשה, המכונה גם פרשת "מעטפות הכסף", הואשם ראש הממשלה לשעבר בקבלת מאות אלפי דולרים שלא כדין מאיש העסקים היהודי-אמריקני משה טלנסקי כשכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת. בתמורה, לכאורה, סייע אולמרט לטלנסקי בקשרים עם אנשי עסקים בכירים בתחום הנדל"ן, תוך ניגוד עניינים. "אנו משנים את החלטתנו בהכרעת הדין", אמרו השופטים. "היסוד של מרמה והפרת אמונים הוכחו הן ברכיב הסיבתי והן במרכיב ההתנהגותי. יש להרשיע את הנאשם".

לקריאת הכרעת הדין המלאה - לחץ כאן

"מדובר בעבירה תוצאתית ביסוד נפשי של מודעות. ביסוד העובדתי שני רכיבים – האחד הצהרת טענה כוזבת והשני קבלת דבר מכוח טענה כוזבת", הסבירו השופטים, שהרשיעו את אולמרט פה אחד. "בהכרעת הדין הקודמת קבענו שמתקיים ספק ברכיב הראשון. לנוכח הממצאים העובדתיים החדשים אנו משנים את מסקנתנו. הנאשם העלים מהמבקר המדינה את הכספים".

השופטים ציינו את הקלטות שהגישה ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, ואמרו שהעובדה שנשמע מנסה לשכנע אותה שלא להעיד נגדו מראה על מודעות מצדו אולמרט לקופה ולהשלכות מעשיו. "הוא ידע היטב שהיא אינה רק לשימושים פוליטיים", אמרו השופטים. "הנסיבות מחמירות משום שמדובר בסכומים גבוהים, אי דיווח למבקר המדינה ותפקידו הרם של הנאשם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עוד" אורי קורב, התובע במשפטו של אהוד אולמרו, מרץ 2015. גיל יוחנן, מערכת וואלה! NEWS
עו"ד אורי קורב אחרי הכרעת הדין/מערכת וואלה! NEWS, גיל יוחנן

בצאתו מבית המשפט אמר עו"ד אייל רוזובסקי: "אנחנו האמנו שבחומר שהוכח אין כדי לשנות את התוצאה, אנחנו לא אוהבים את התוצאה אבל אנחנו עדיין לא בהסקת מסקנות. בגלל שאנחנו לא מרוצים יש סיכוי טוב שנערער, כי רצינו שהתוצאה תהיה שונה". עו"ד אלי זהר הוסיף: "אני לא חושב שצריך לעסוק בניתוח הקלטות. דבר אחד ברור – אנחנו מאוכזבים וצר לנו שהגענו למצב הזה. החזקת הכספים הפוליטיים הייתה לגיטימית ונכונה". אולמרט עצמו מלמל בתום הקראת הכרעת הדין: "מה לעשות?".

התובע מטעם הפרקליטות, עו"ד אורי קורב, אמר בתגובה להחלטת השופטים כי בית המשפט קבע פה אחד שאולמרט קיבל מעטפות כפי שנקבע בעבר ושבהתנהגותו הייתה הפרת אמונים. "החלטת בית המשפט התקבלה אחרי עדות זקן, והיא החלטה משלימה להחלטה הקודמת בנושא מרכז ההשקעות", ציין קורב. "השופטת קבעה שדי היה בממצאים המקוריים של הכרעת הדין כדי לבסס הרשעה. לגבי העונש – כתבנו שאנחנו דורשים מאסר, גם אם בעבודות שירות, על פרשת מרכז ההשקעות, ואמרנו שאם תהיה עוד הרשעה אנחנו נבקש להחמיר את העונש. המלחמה בשחיתות היא ארוכה ועיקשת. המטרה היא שכוח השלטון לא יהפוך לשלטון הכוח. סוף הצדק להיעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully