וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד וביהדות התורה משוכנעים: כחלון ויתר על ועדת הכספים

בתום סבב נוסף של מו"מ קואליציוני, עדיין נותרו פערים בין דרישות המפלגות לליכוד, כשסלע המחלוקת הוא משרד הדתות. מפלגת כולנו, לעומת זאת, טרם העבירה רשימת דרישות מסודרת. גורם במפלגה: "זה יהיה ארוך"

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

(צפו במשה כחלון בכנס פעילי "כולנו", אמש: "ביקשנו את מנהל התכנון וביקשנו את מנהל מקרקעי ישראל")

במשכן הכנסת ננעל אמש (ראשון) סיבוב נוסף של משא ומתן קואליציוני, ולמרות התקרבות מסוימת בין הליכוד ובין המפלגות החרדיות, עדיין קיימים פערים. ביהדות התורה העלו אתמול שורה של דרישות, ובהן תפקיד סגן שר עבור ח"כ מאיר פרוש, וכן את תפקיד יו"ר ועדת הפנים עבור ח"כ אורי מקלב. זאת, בנוסף לתפקיד סגן שר הבריאות שעליו סוכם עקרונית מול ח"כ יעקב ליצמן, וראשות ועדת הכספים שצפויה לחזור לח"כ משה גפני. גורמים בליכוד אמרו כי הדרישה לראשות ועדת הפנים לגפני אינה ריאלית, אולם ביהדות התורה שידרו אופטימיות והעריכו כי ניתן יהיה להגיע לסיכום בקרוב.

במקביל, גורם שעודכן בפרטי השיחה בין נציגי הליכוד ונציגי כולנו מסר כי המפלגה לא העלתה בפגישה אתמול שוב את הדרישה לקבל את ועדת הכספים, מה שמלמד למעשה כי כחלון נסוג ממנה. גם ביהדות התורה פירשו את ההצהרה של כחלון מאמש, לפיה יתעקש על מינהל התכנון, כוויתור על ועדת הכספים. במפלגת כולנו הכחישו, וטענו כי הדרישה לקבלת הוועדה היוקרתית עומדת בעינה.

עוד בנושא המשא ומתן הקואליציוני:
כחלון הציג את דרישותיו: "מנהל התכנון ומקרקעי ישראל"
ח"כ כבל: "המחנה הציוני הולך לאופוזיציה, אין מו"מ עם הליכוד"
קואליציה מהירה? המו"מ הקואליציוני מתקדם בעצלתיים

משה כחלון בכנס תומכים בקריית שדה התעופה, מרץ 2015. עמית אופק, מערכת וואלה! NEWS
טרם העביר לליכוד רשימת דרישות מסודרת. משה כחלון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עמית אופק

סלע המחלוקת העיקרי כעת - אשר מונע את חתימת ההסכם בין הליכוד ובין המפלגות החרדיות - הוא סוגיית משרד הדתות, עליו נאבקות ש"ס והבית היהודי. בליכוד ניסו להציע שהתיק יישאר בחזקת המפלגה, אולם לפי שעה שתי הסיעות החרדיות מתנגדות לכך. גורם בליכוד אמר כי הפערים בין הצדדים אינם גדולים, אולם ספק אם יספיקו להתגבר עם כל המחלוקות ולנסח את ההסכמים הקואליציוניים טרם חג הפסח. בנוסף, בש"ס הבהירו כי לא יסכימו להעביר לכולנו את סמכויות מנהל התכנון המצויות בידי משרד הפנים, אשר צפוי להימסר לאריה דרעי.

ביום שלישי עתידים להיפגש צוותי המשא ומתן של הבית היהודי והליכוד, ואילו ביום רביעי תתקיים פגישה עם נציגי ישראל ביתנו.

בזמן שהמחלוקות עם ראשי שתי המפלגות קשורה בעיקר בזהות התיק שיקבלו ראשי המפלגות, בנט וליברמן, ופחות בתיקים הנוספים ובקווי היסוד, המצב מול מפלגת כולנו שונה. גורמים בליכוד אמרו אמש כי לא קיבלו עדיין רשימת דרישות מסודרת ממפלגתו של כחלון, ולכן קשה להעריך כמה זמן יידרש על מנת להגיע לסיכומים עמם. "בכל מקרה, זה יהיה ארוך", אמר גורם בצוות המשא ומתן של המפלגה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully