וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן אופטימית: ההסכם בר ביצוע, נותרו כמה סוגיות בודדות

ראש צוות המו"מ עבאס עראקצ'י הבהיר כי עד לתאריך היעד ביום שלישי "נשארו 3-2 נושאים שיש לפתור". שר החוץ הבריטי: "לא נחתום על הסכם שלא ימנע מאיראן להשיג נשק גרעיני"

צילום: רויטרס, עריכה ניב פוקס

ראש צוות המשא ומתן של איראן לשיחות הגרעין, עבאס עראקצ'י, אמר אמש (ראשון) כי הסכם עם המעצמות הוא "בר ביצוע". לדברי ערקאצ'י, שמשמש גם סגן שר החוץ, "נותרו עוד 3-2 סוגיות שיש לפתור". מחר הוא תאריך היעד להסכם מסגרת בין טהראן למעצמות, ושרי החוץ של המעצמות ושל איראן מתכנסים בלוזאן שבשוויץ כדי לגשר על הפערים ולעמוד בו. הוא הכחיש את הדיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית מוקדם יותר אתמול, שלפיו כבר הושג הסכם מסגרת.

כמו כן, שר החוץ של בריטיניה פיליפ המונד, שהגיע אף הוא ללוזאן, אמר אמש כי הוא מאמין שבקרוב ייחתם ההסכם בין איראן למעצמות, אך הוא התעקש כי יש למנוע מאיראן נשק גרעיני. "אנחנו כאן כי אנחנו מאמינים שאפשר לעשות זאת", אמר המונד. "לכולם יש אינטרס משותף שנחתום על ההסכם, אבל זה חייב להיות הסכם שמשאיר את הנשק הגרעיני מחוץ להישג ידה של איראן. לא נתפשר על זה".

לקריאה נוספת בנושא
חשש במערכת הביטחון: "איראן תצא מבידוד ותזכה בנשק גרעיני"
נתניהו: ההסכם עם איראן רע משחשבנו, צריך לעצור אותו
"נראה כעובדה מוגמרת": ישראל נערכת ליום שאחרי ההסכם עם איראן

המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין בלוזאן, שוויץ, 29 במרץ 2015. רויטרס
המשלחת האיראנית לשיחות בלוזאן, אתמול/רויטרס

מקבילו הגרמני, פרנק וולטר שטיינמאייר, היה זהיר יותר והתריע כי קיים סיכוי גבוה ששיחות הגרעין יתקלו במשברים נוספים בעתיד. שטיינמאייר אמר כי השיחות עד כה התקיימו באווירה טובה, אך הוסיף כי עתיד השיחות תלוי ביכולת הצדדים להגיע לפשרות בשעות הקרובות. "אני לא יכול לשלול משברים נוספים במשא ומתן. אנחנו מרגישים אחראים לא רק לעצמנו אלא לגם לכל מי שאינו יושב סביב השולחן".

בתוך כך, יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ג'ון ביינר, הצהיר אתמול כי הקונגרס יפעל "מהר מאוד" ויטיל עיצומים חדשים על איראן אם ממשל אובמה לא יצליח להגיע להסכם. ביינר יבקר השבוע בישראל וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוזמן על ידו בתחילת החודש לנאום בקונגרס נגד ההסכם המסתמן.

(עדכון ראשון: 23:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully