וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במערכת הביטחון: "איראן תצא מבידוד ותזכה בנשק גרעיני"

30.3.2015 / 0:04

בשיחה עם וואלה חדשות הזהיר גורם ביטחוני כי חתירת וושינגטון להסכם עם טהראן יהיו השלכות נוספות, מעבר להשגת נשק גרעיני - גם אם הקונגרס יערים קשיים בדרך. "הסנקציות יוסרו ואיראן תמשיך להפיץ טרור"

צילום: רויטרס, עריכה ניב פוקס

על רקע התגברות הדיווחים על כך שארצות הברית ואיראן קרובות יותר מאי-פעם להסכם על תכנית הגרעין, במערכת הביטחון בישראל גובר החשש מכך שיוסרו מעל טהראן הסנקציות הכלכליות המשתקות והיא תוכל לפתח נשק להשמדה המונית.

"על אף שלפי ההסכם לא ייחשפו ממדי פרויקט הגרעין, אנחנו מעריכים שבלחץ ארצות הברית תאשר מועצת הביטחון את הסרת הסנקציות, שכוללות את הסחר בנפט וקשר בין חברות איראניות לבין חברות במערב. בפועל, ארצות הברית תוציא אותם מבידוד", אמר אמש (ראשון) לוואלה חדשות גורם ביטחוני בכיר. "אנחנו גם יודעים שארצות הברית תתעלם מנושא הפצת פיתוח והפצת אמצעי לחימה של איראן ומהמעורבות שלה בטרור במזרח התיכון. ההסכם הזה לא ימנע מאיראן להפיץ טרור ולהפוך למדינה גרעינית".

לקראת הסכם על הגרעין האיראני - כותרות נוספות:
גרמניה: ייתכנו משברים נוספים במשא ומתן עם איראן
נתניהו: ההסכם עם איראן רע משחשבנו, צריך לעצור אותו
"נראה כעובדה מוגמרת": ישראל נערכת ליום שאחרי ההסכם עם איראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה , מרץ2015. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
חשש בישראל. נתניהו בישיבת הממשלה, אתמול בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

הגורם הבכיר תקף את העובדה שארצות הברית חותרת להגיע להסכם עם איראן, בעוד שבעלות בריתה נלחמות במקביל במורדים החות'ים המזוהים עמה בתימן. "הקואליציה הסונית-ערבית שהתאחדה נגד החות'ים בתימן היא טרגית", אמר. "מדוע? כי בעלות בריתה של ארצות הברית נאבקות באיראן בזמן שהיא עצמה מנהלת עמה שיחות להגיע להסכם". לסיכום, הביע הגורם פסימיות רבה בנוגע לנעשה בשיחות בלוזאן, והעריך כי הצדדים יגיעו להסכם כבר בימים הקרובים. "אי אפשר למנוע את ההסכם מהממשל האמריקני", אמר. עם זאת, ציין כי "אנחנו מעריכים שהקונגרס יערים קשיים בדרך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מורדים שיעים במהלך עצרת נגד תקיפות אוויריות בצנעא, תימן. מרץ 2015. רויטרס
הפגנת תמיכה במורדים החות'ים בצנעא, אתמול/רויטרס

בשלב זה מסתפקים במערכת הביטחון בשיחות הטלפוניות הישירות שמנהל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אך נערכים להסברה רחבה בכלי התקשורת הזרים עם החתימה הרשמית על הסכם. מוקדם יותר אמרו גורמים בכירים במערכת המדינית-ביטחונית לוואלה חדשות כי ישראל כבר נערכת ל"יום שאחרי ההסכם", החל ממיקוד גופי המודיעין בניסיונות להוכיח שאיראן מרמה ומפרה את ההסכם, ועד להגדלת תקציב הביטחון כדי להתמודד עם השלכות ההתעצמות האזורית של איראן.

במקביל לאזהרותיו של הבכיר הישראלי, התריע אמש שר החוץ של גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, כי ישנם סיכונים גדולים במשא ומתן עם איראן וייתכנו עוד משברים נוספים לפני תאריך היעד להסכם המסגרת מחר. "אני לא יכול לשלול שיהיו משברים נוספים במשא ומתן הזה", הבהיר שר החוץ הגרמני. לדבריו, האווירה בין הצדדים היא חיובית, אולם היא תלויה ביכולתם לצמצם את הפערים בשעות הקרובות.

(עדכון ראשון: 22:45)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully