וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בכיל: כ-60 עובדים מתבצרים במפעלי ים המלח

29.3.2015 / 21:08

העובדים מוחים על העסקת עובדי קבלן על ידי ההנהלה, צעד שנועד לטענתם לשבור את השביתה. הבוקר פרצו מאות עובדים למפעל וביקשו מעובדי הקבלן לעזוב את המקום: "נילחם עד הסוף"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב פוקס

כבר יותר מחודש חלף מאז שהחלה המחאה, אך מאבקם של עובדי כיל מסרב לשכוך: כ-60 עובדי מפעלי ים המלח מתבצרים הערב (ראשון) במפעל ומתכוונים להעביר בו את הלילה ולמנוע את כניסתם של עובדי קבלן למקום מחר. לטענת העובדים, בשל השביתה של העובדים במחאה על מהלך הפיטורים הנרחב, מעסיקה ההנהלה עובדי קבלן כדי שימלאו את מקומם במהלך ימי השביתה.

הבוקר קיימו מאות מעובדי מפעלי ים המלח הפגנה נגד ההנהלה בכניסה למפעל כדי למחות נגד העסקת עובדי הקבלן. למרות מאות המאבטחים שחיכו בכניסה, פרצו מאות העובדים למפעל, ערכו תהלוכה וביקשו מעובדי הקבלן לעזוב את שטח המפעל.

המשבר בכיל - עוד כותרות:
רכב ניסה להיכנס למפעל כיל בזמן המחאה - ופגע בעובד
המשבר שגבה את החברות: האחד יו"ר ועד כיל, השני מפטר עובדים
הטבות פרישה מפליגות? עובד כיל קיבל מענק פיטורים של 311 שקל

מאוד עובדי כיל מפגינים מול מפעלי כיל בים המלח, מרץ 2015. שי מכלוף
עובדי מפעלי ים המלח, היום/שי מכלוף

"הנהלת כיל ממשיכה במרץ לקדם את תכניתה להעביר ידע ומחלקות לחו"ל ולפטר עובדים ישראלים, ובמקומם לשכור עובדים לא ישראלים. בו בזמן היא מנסה לשבור את השביתה הצודקת שלנו", האשים יו"ר ועד העובדים במפעל, ארמונד לנקרי. "אנחנו מתכוונים להילחם עד הסוף. נילחם נגד הפיטורים, נגד הפרת השביתה ונגד הברחת החברה מישראל".

מהנהלת כיל נמסר: "כיל מכבדת את זכות השביתה וההפגנה של עובדיה והיא לא שברה את השביתה באמצעות עובדי קבלן. יחד עם זאת, ההנהלה לא תסבול ולא תאפשר אלימות ופגיעה ברכוש החברה ומתקניה. מי שיפר הנחיות אלו לא יעבוד יותר בחברה. ככל שהשביתה נמשכת ללא כל הישגים לוועד, המרמור, התסכול וחוסר הלגיטימציה לשביתה מתעצמים והולכים. לכן, הוועד ממציא עילות שווא לחמם את האווירה, ליצור פרובוקציות ולהצדיק את המחיר הנגבה מהעובדים והמפעל בגלל השביתה".

לפני כשבועיים חתמו נציגי ההסתדרות וארגוני המעסיקים בדרום על הצעת פשרה שמנעה שביתה כללית, שאמורה הייתה להתקיים מאשדוד ועד אילת. על פי הצעת נשיא בית הדין הארצי לעבודה, יגאל פליטמן, הפיטורים בכיל הוקפאו, והתחדש משא ומתן מול נציגי הנהלת כיל ללא השבתת אזור הדרום. עם זאת, הוסכם ששביתת עובדי "תרכובות ברום" ו"מפעלי ים המלח" תימשך. השבוע אמורים הצדדים לדווח לבית הדין על התקדמות המשא ומתן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאוד עובדי כיל מפגינים מול מפעלי כיל בים המלח, מרץ 2015. שי מכלוף
מאבטחים מחוץ למפעל/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully