וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ההסכם עם איראן רע משחשבנו, צריך לעצור אותו

בפתח ישיבת הממשלה הזהיר נתניהו כי "ציר איראן-לוזאן-תימן מסוכן לאנושות" והתריע מהשפעתה של איראן בתימן. קרי נפגש שוב עם זריף. ברקע הדיווחים על התקדמות בשיחות: שר החוץ של סין הגיע ללוזאן, מקבילו הרוסי בדרך

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי "ההסדר המסתמן עם איראן מאשש את כל החששות שלנו, ואף יותר מכך". בפתח ישיבת הממשלה, התייחס הבוקר (ראשון) נתניהו לשיחות הגרעין המתקיימות בלוזאן שבשווייץ, ואמר כי "הציר איראן-לוזאן-תימן מסוכן מאוד לאנושות, וצריך לעצור אותו".

בדבריו, התייחס נתניהו גם למורדים השיעים הנתמכים בידי איראן, שכבשו חלקים גדולים מתימן. הוא הזהיר מניסיונם להשתלט על מצרי באב אל-מנדב, דבר שעשוי "לשנות את מאזן השייט ואספקת הנפט העולמית".

בצהריים הגיע ללוזאן שר החוץ של סין, וואנג יי, כדי להשתתף בשיחות הגרעין. מאוחר יותר היום, גם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, צפוי להגיע לבית המלון "ביו ריוואז'", שבו מתנהלות השיחות. הגעתם של שני השרים מאותתת על התקדמות משמעותית בשיחות המתנהלות בין איראן לנציגי שש המעצמות. הצדדים שואפים להגיע להסכם עקרונות עד 31 במרץ - יום שלישי השבוע - ולחתום על הסכם סופי עד 1 ביולי השנה.

שיחות הגרעין - כותרות אחרונות
האיחוד האירופי: "מעולם לא היינו קרובים יותר להסכם"
"נראה כעובדה מוגמרת": ישראל נערכת ליום שאחרי ההסכם
איראן: על המעצמות להחליט - לחץ וסנקציות או הסכם

פגישת משלחות איראן וארה"ב – שיחות הגרעין, לוזאן, 29 במרץ 2015. AP
משלחות איראן וארה"ב נפגשות בלוזאן, הבוקר/AP

הבוקר התקיימה שוב פגישה של משלחות איראן וארה"ב. את ארה"ב ייצגו בפגישה שר החוץ ג'ון קרי, תת-שר החוץ וונדי שרמן ושר האנרגיה אנרסט מוניץ. את איראן ייצגו שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף, סגנו עבאס עראקצ'י וראש הוועדה לאנרגיה אטומית עלי אכבר סאלחי. בתום הפגישה, יצא קרי לפגישה מרובעת עם שרי החוץ של גרמניה וצרפת, פרנק-ולטר שטיינמאייר ולורן פביוס, ונציבת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני. במקביל, נפגש שר החוץ האיראני זריף עם מקבילו הסיני, השר יי.

מוקדם יותר הבוקר, אמרו גורמים בכירים במערכת המדינית-ביטחונית לוואלה חדשות כי ישראל כבר נערכת ל"יום שאחרי ההסכם", החל ממיקוד גופי המודיעין בניסיונות להוכיח שאיראן מרמה ומפרה את ההסכם, ועד להגדלת תקציב הביטחון כדי להתמודד עם השלכות ההתעצמות האזורית של איראן.

"ההסכם נראה כמו עובדה מוגמרת, והוא נראה רע מאוד, אף שאנחנו עדיין מקווים שתהיה התפתחות מפתיעה של הרגע האחרון", הסביר גורם מדיני בכיר המעורה בסוגיה. "אם אכן ייחתם הסכם, המאבק יעבור בשלב הראשון לקונגרס האמריקני, אבל כרגע לא בטוח שהקונגרס יוכל לבלום את ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully