וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 10 סופג התעללות בהסעה לבית הספר – הנהג והמלווה מתעלמים

29.3.2015 / 13:00

הורי תלמיד בכיתת חינוך מיוחד התלוננו למשטרה על האלימות וההשפלות שעובר בנם מצד חמישה ילדים גדולים ממנו. "פנינו להנהלה ולעירייה, אך לא נעשה דבר", סיפרה אמו

ילד בן עשר מירושלים שסופג התעללות מתלמידים אחרים בהסעה לבית הספר. באדיבות המשפחה
"חוזר עם חבלות בכל הגוף". אחת מפציעותיו של ר'/באדיבות המשפחה

התעללות בדרך לבית הספר: הורים לילד בן עשר הלומד בכיתה לחינוך מיוחד בבית ספר בירושלים, התלוננו לאחרונה למשטרה על כך שבנם סופג אלימות קשה והשפלות מצד חמישה ילדים בני 12 בהסעה לבית הספר מתחילת השנה. בעירייה מכירים את המקרה אך מתקשים למצוא פתרון. על פי ההורים, בהסעה הוצב מלווה מבוגר, אולם ההתעללות נמשכת ללא כל התערבות מצדו או מצד הנהג.

בכל יום ר', תלמיד כיתה ד' הסובל מאפילפסיה ומבעיות רגשיות, חווה מחדש את אותו סיוט, ונאלץ להתמודד חמישה ילדים הגדולים ממנו ולומדים גם כן בחינוך מיוחד. על פי הוריו של ר', במשך שעה ורבע בכל יום, בדרך מביתו לבית הספר, הילדים מכים אותו, מקללים אותו , יורקים עליו ומשפילים אותו. "מדובר בהתעללות נוראה" סיפרה ס', אמו של ר'. "בכל יום הוא חוזר הביתה עם חבלות ויריקות בכל הגוף".

"באחד המקרים אחד הילדים ירק על הנעל של חברו והם הכריחו אותו ללקק את הרוק מהנעל", תיארה האם. "כשהוא חוזר מבית הספר להסעה הריטואל חוזר והוא עובר סדרה נוספת של התעללויות מאותם ילדים. כל יום, פעמיים ביום". לדבריה, בשל ההתעללות והלחץ שבנה שרוי בו, מצבו הנפשי והבריאותי הידרדר, והתקפי האפילפסיה הפכו תכופים יותר באופן ניכר. "פנינו כמה פעמים למנהלת בית הספר של בני ולמנהלת בית הספר של הילדים בהסעה. לאחר מכן פנינו לעירייה ולמנהל מערך ההסעות בעירייה, אך דבר לא נעשה והילד ממשיך לספוג השפלות ומכות", אמרה האם.

לקריאה נוספת:
הפרקליטות התרשלה - התיק נגד הנערים שנחשדו בהתעללות נסגר
למרות החשד שהתעללה בנער במצב צמח - המטפלת שוחררה ממעצר
מספר שיא של דיווחים על התעללות בילדים בישראל

ילד בן עשר מירושלים שסופג התעללות מתלמידים אחרים בהסעה לבית הספר. באדיבות המשפחה
"אין אף אחד במערכת החינוך ובעירייה שיכול להפסיק את זה"/באדיבות המשפחה

בחוסר אונים, הדריכו הורי הילד להקליט את שעובר עליו בהסעה. "רק אחרי ששמענו את ההקלטות הבנו מה עובר עליו. לאחר שהם ירקו עליו במשך דקות ארוכות הוא שם עליו קפוצ'ון כדי לחסום חלק מהיריקות. בתגובה המלווה שאיתם בהסעה, שלא התערב ולא מנע את ההתעללות, אמר לו 'תוריד את הכובע, לא יורד שלג'".

באחד המקרים הבחינה סייעת של בית הספר בילדים המתעללים בועטים את הילד החוצה מרכב ההסעה לאחר שעצר בבית ספרו. בתגובה למה שראתה כתבה בקובצת הווטסאפ של בית הספר: "חברים יקרים. הבוקר הייתי בהחלט עדה למקרים המזעזעים האלה! אני עליתי להסעה ופשוט הייתי לצערי גם מפוחדת מהילדים האלה! דיברתי עם בית הספר והבטיחו שהילדים האלה יורדו לתקופה מההסעה... אני מבקשת מכם, הורים יקרים, במקרה של אלימות קיצונית מהסוג הזה בבקשה תגישו תלונות במשטרה!"

מחנכת הכיתה של הילדים כתבה בקבוצה כי הנושא יטופל בבית הספר: "קראתי עכשיו, ואין גבול לכעס ולתסכול שלי מההסעות. מצטרפת לכל מילה. נמשיך לטפל ברמה הבית ספרית". לדברי האם, לאחר התגובה של המחנכת היא הבינה שבבית הספר לא מבינים את גודל המשבר שעובר בנה. "אין אף אחד במערכת החינוך ובעירייה שיכול להפסיק את זה", היא הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עיריית ירושלים: "פועלים למציאות פתרונות"

מיום רביעי האחרון החליטו ההורים להשאיר את ר' בבית על מנת לחסוך ממנו את החוויה הקשה בדרך לבית הספר, ואינם מתכוונים לאפשר לו להגיע לבית הספר בהסעה עד שיימצא פתרון למצב. בשלב זה הם הגישו תלונה במשטרה, ומהמשטרה נמסר כי המקרה מוכר להם וכי לאחר בדיקה הוחלט לפתוח בחקירה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בעקבות מקרים של אלימות בין קבוצת תלמידים בהסעה, ובהם גם התלמיד המדובר, הוחלט במנהל החינוך להוסיף להסעה מלווה על מנת לשמור על מהלך הנסיעה התקין. הוחלט כי התלמיד המדובר ישב בהסעה ליד המלווה כדי להפריד בין התלמידים ולמנוע קשר ישיר ביניהם, שעלול להתפתח לאלימות. נוסף על כך, התלמידים המעורבים הושעו, והעירייה פועלת בתיאום עם ההורים למציאת פתרונות נוספים. יש לציין כי העירייה רואה בחומרה כל מקרה של אלימות פיזית ומילולית והנחתה לגלות אפס סובלנות במקרים אלו".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully