וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מיליונים כיבו את האורות לרגל "שעת כדור הארץ"

29.3.2015 / 10:44

מפריז ועד טאיפיי, ברחבי העולם הוחשכו אמש האורות לשעה כדי לעורר מודעות להתחממות הגלובלית. בחודש דצמבר תתקיים בצרפת ועידת האקלים של האו"ם, שתקרא להקצות משאבים למאבק בפליטת גזי החממה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בניין האמפייר סטייט בניו יורק ומגדל אייפל בפריז הוחשכו אמש לרגל "שעת כדור הארץ", שצוינה ברחבי העולם במסגרת הקמפיין השנתי לעידוד מודעות להתחממות הגלובלית. המחווה הסמלית מצוינת מדי שנה מאז 2007 ביוזמת ה-World Wildlife Fund.

במגדל אייפל כובו האורות לחמש דקות בלבד, בשל תקנות בטיחות האוסרות על כיבוי האורות לפרק זמן ארוך יותר. עם זאת, ב-7,000 ערים אחרות בעולם, כובו האורות לפרק זמן של שעה. בין היתר, הוחשכו מטה האו"ם בניו יורק, פסל ישו הגואל בריו דה ז'ניירו, גשר שער הזהב בסן פרנסיסקו ואורות הקרמלין במוסקבה.

גם האורות באקרופוליס באתונה כבו אמש, ואפילו אורות הניאון המפורסמים בכיכר טיימס הוחשכו לרגל "שעת כדור הארץ". בטאיוואן, כובו האורות בגורד השחקים "טאיפיי 101", שנחשב לאחד מהבניין הגבוהים ביותר בעולם. בסינגפור בוטלו אירועי "שעת כדור הארץ" בשל האבל על מותו של מייסד האומה, לי קואן יו.

שעת כדור הארץ – 28 במרץ 2015. AP
במגדל אייפל בפריז כובו האורות ל-5 דקות בלבד, בשל תקנות בטיחות מחמירות/AP

בחודש דצמבר תארח פריז את ועידת האקלים של האו"ם, שבה תועלה קריאה לאומות העולם להקצאת משאבים למאבק בהתחממות כדור הארץ. לפני ארבעה חודשים, הושג בפרו הסכם ראשון מסוגו, המחייב את כל 196 המדינות החברות והלא-חברות באו"ם, המתקדמות והמתפתחות כאחת, וקורא להן להציג תכנית לצמצום פליטת גזי החממה.

משמעותו החשובה ביותר של ההסכם הייתה בקביעתו התקדימית כי גם המדינות העשירות צריכות לשאת בעול צמצום פליטת הפחמן הדו-חמצני. היעדים הסופיים להפחתת פליטת הגזים יקבעו בשבועות הקרובים, והם ידונו בוועידה בפריז בחודש דצמבר, במטרה ליישמם עד 2020. באו"ם מקווים כי גם סין - שפליטת הגזים שלה עקפה את זו של ארה"ב - תירתם להסכם, כמו גם הודו וברזיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שעת כדור הארץ – 28 במרץ 2015. רויטרס
קתדרלת וסילי הקדוש בכיכר האדומה במוסקבה/רויטרס
שעת כדור הארץ – 28 במרץ 2015. AP
גם ברחבת הקרמלין כובו האורות/AP
שעת כדור הארץ – 28 במרץ 2015. רויטרס
מגדל טאיפיי 101, שגובהו יותר מ-500 מטרים, הוחשך אמש/רויטרס
שעת כדור הארץ – 28 במרץ 2015. AP
בית הפרלמנט בבלגראד, בירת סרביה/AP
שעת כדור הארץ – 28 במרץ 2015. AP
האקרופוליס באתונה - מואר ומוחשך/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully