וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקברניט הסתער עם גרזן וצעק: "פתח את הדלת הארורה"

עיתון בגרמניה חשף את תמלול ההקלטות מהקופסה השחורה של טיסת "ג'רמנווינגס", המגלה כי טייס המשנה עודד את הקברניט לצאת לשירותים: "אני אחזיק בהגאים". בחזרתו, גילה הקברניט כי הדלת נעולה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

תמלול ההקלטות מהקופסה השחורה של המטוס שהתרסק בהרי האלפים חושף עימות בין קברניט הטיסה, לבין טייס המשנה שריסק את המטוס. הקברניט, שננעל מחוץ לתא הטייס, צעק על טייס המשנה "פתח את הדלת הארורה", בעודו מנסה לפרוץ את הדלת בגרזן.

התמלול נחשף הבוקר (ראשון) במהדורת סוף השבוע של העיתון הגרמני "בילד". הקברניט, פטריק סונדרהיימר, ביקש לצאת לשירותים, אחרי שהתלונן כי "לא הספיק להשתין" לפני שהמטוס המריא מברצלונה". בחזרתו, גילה כי טייס המשנה, אנדראס לוביץ בן ה-27, מסרב לפתוח את הדלת לתא הטייס. לפי הדיווח, הקברניט צעק: "למען השם, פתח את הדלת". ברקע, נשמעו צעקותיהם של כמה מהנוסעים. כמה דקות לפני ההתרסקות, נשמע סונדרהיימר מנסה לשבור את הדלת.

על פי הדיווח ב"בילד", במשך כ-20 דקות נשמע טייס המשנה משוחח עם הקברניט, ואומר לו כי הוא "יכול לצאת לשירותים מתי שירצה", וכי הוא יאחוז בינתיים בהגאי המטוס. בהתרסקות טיסת 4U9525, שעשתה את דרכה לדיסלדורף שבגרמניה, נהרגו 150 נוסעים ואנשי צוות, בהם הישראלי אייל באום.

ההתרסקות באלפים - כותרות אחרונות
טייס המשנה סבל מבעיות ראייה, "שאולי היו פסיכוסומטיות"
חלקי גופות חולצו מהמטוס שהתרסק באלפים; "אין גופה אחת שלמה"
חברות תעופה מפיקות לקחים: "הטייס המתאבד לא היה מתקבל אלינו"

טייס חברת ג'רמנווינגס אנדראס לוביץ - 2010. GettyImages
טייס המשנה אנדראס לוביץ, בתצלום ממרתון פרנקפורט 2010/GettyImages

אתמול דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי טייס המשנה לוביץ ביקש לקבל טיפול עבור בעיות ראייה, שהיו עלולות לסכן את המשך עיסוקו כטייס. עדיין לא ברור עד כמה רציניות היו בעיות הראייה, או אם הם היו קשורות למצבו הנפשי.

בסוף השבוע הודיעה התביעה בגרמניה כי לוביץ הסתיר ממעסיקיו את העובדה שהוא חולה. תובעים מהעיר דיסלדורף אמרו כי החרימו מסמכים רפואיים מביתו של לוביץ, שמוכיחים את "קיומה של מחלה וטיפול רפואי הולם". עם זאת, בבית לא נמצאו מכתב התאבדות או רמז אחר לכך שהמניע למעשה היה אידיאולוגי או דתי.

כמו כן, התובעים הודיעו כי בביתו של לוביץ נמצא אישור מחלה קרוע. לטענתם, אישור המחלה יועד לאותו היום שבו אירעה ההתרסקות, והוסתר מהנהלת חברת התעופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חוקרי משטרה בביתו של טייס חברת ג'רמנווינגס אנדראס לוביץ – מונטבאור, 28 במרץ 2015. GettyImages
חוקרי משטרה אוספים ראיות מביתו של לוביץ, אמש בעיר מונטבאור/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully