וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין בירך את נתניהו על ניצחונו בבחירות; דנו בשיחות הגרעין

28.3.2015 / 22:35

נשיא רוסיה התקשר לראש הממשלה הנבחר ואיחל לו הצלחה במלאכת הרכבת הקואליציה. השניים שוחחו על כמה סוגיות מפתח אזוריות, והביעו את דאגתם מהמצב הביטחוני בתימן

צילום: לע"מ, גדעון צנטנר, עופר מאיר; עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימין פוטין שוחח אתמול (שישי) עם בנימין נתניהו ובירך אותו על היבחרו לראשות הממשלה בפעם השלישית. בשיחה בין השניים איחל פוטין לנתניהו הצלחה במלאכת הרכבת הקואליציה.

נתניהו ופוטין העלו בשיחתם כמה סוגיות מדיניות במזרח התיכון, בדגש על תהליך השלום ושיחות הגרעין בין איראן והמעצמות. כמו כן, השניים דנו בכמה נושאי מפתח ביחסים בין רוסיה לישראל והביעו רצון להדק את שיתוף הפעולה בין המדינות. בין היתר הם דיברו על הקשרים ההומניטריים המשותפים לירושלים ולמוסקבה והחגיגות הצפויות לציון 70 שנה לניצחון בעלות הברית על הנאצים.

נוסף על כך, הביעו השניים את דאגתם מהמצב הביטחוני בתימן על רקע מבצע "סופה נחרצת". פוטין הביע באוזני נתניהו את הצורך להגביר את מאמצי הקהילה הבינלאומית להשגת הסכם שלום ארוך-טווח בתימן.

לקריאה נוספת:
תימן: ייתכן מאוד שהמבצע נגד החות'ים יכלול כוחות קרקעיים
שר החוץ האיראני: "קיבלנו החלטה להגיע להסכם, אפשר להתקדם"
אצבע בעין של המערב: פוטין מוכיח שהוא כאן כדי להישאר

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבית רה"מ בירושלים, יוני 2012.. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הביעו רצון להדק את שיתוף הפעולה בין ישראל ורוסיה. נתניהו ופוטין, 2013/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בתוך כך, גורמים המעורים במשא ומתן בין איראן והמעצמות סיפרו היום כי הצדדים קרובים מאוד לסיכום. שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, אמרה בפני עיתונאים בשוויץ כי "מעולם לא היינו קרובים יותר להסכם עם איראן". אחד הבכירים ששותפים להערכה זו הוא שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, שאמר כי טהראן מוכנה להתקדם להסכם.

זריף הביע אופטימיות לאחר פגישתו עם שר החוץ של צרפת לורן פביוס, שמדינתו נוקטת בקו הניצי ביותר מבין ארצות המערב המשתתפות בשיחות הגרעין בשוויץ, ואמר כי טהראן מוכנה להתקדם הלאה. "לפי כל הסימנים אנו יכולים לנוע קדימה, איראן קיבלה החלטה מדינית ללכת להסכם – מתוך כבוד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully