וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

צעירים בכנסת

מליאת הכנסת לפני קריאה ראשונה של חוק פיזור הכנסת. נועם מושקוביץ
ימלאו את הכיסאות הריקים/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים יום עיון לחברי הכנסת החדשים שנבחרו לכנסת ה-20. המושב הראשון של הכנסת החדשה שנבחרה ייערך ביום שלישי השבוע, אך כבר היום ינסו להקל על קליטתם של אלו שזו להם הפעם הראשונה במוסד זה. כל אחד מחברי הכנסת החדשים יקבל לשכה זמנית ערוכה ומוכנה לפעילות, שם כבר יחכו לו הציוד המשרדי הראשוני וציוד מחשוב. בנוסף, כל אחד מהח"כים יקבל כבר מהיום רכב מוכן לשימוש. מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ תוביל את הכנס המיוחד לח"כים החדשים שם הם יקבלו הסברים מפורטים והרצאות על זכויותיהם, חובותיהם והשירותים הפרלמנטרים והמנהלתיים שעומדים לרשותם. הכנסת אף תנפיק לחברי הכנסת החדשים חוברת ובה הסברים על הליכי החקיקה, אופן הגשת הצעת חוק, הצעות לסדר ועוד.

מצטייני הרמטכ"ל

סיכת מצטיין הרמטכ"ל. דובר צה"ל
הסיכה שאותה יענדו מצטייני הרמטכ"ל/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים "טקס קצינים ונגדים מצטיינים לרמטכ"ל". 50 נגדים ו-49 קצינים עתידים לקבל מידי הרמטכ"ל תעודת הצטיינות והוקרה על מסירות, מצוינות ודוגמה אישית בשירותם הצבאי. המצטיין נבחר לאחר שנקבע כי הוא בעל מוסר עבודה גבוה, השקעה, אחריות אישית עם תחושת מחויבות לצה"ל ומהווה מודל לחיקוי ודוגמה אישית ליתר המשרתים בצבא. המצטיין הוא מי שהפגין מקצועיות ראויה לציון שבאה לידי ביטוי, בין היתר, בתרומה משמעותית ייחודית למערכת הצבאית. הטקס ייערך במעמד הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, חברי פורום המטה הכללי וקציני חיל ראשיים. הטקס עתיד להיערך בבסיס "תל נוף" ומתחיל בשעה 18:00 בהובלת ראש מחלקת הסגל באכ"א, כאשר בסופו יזכו המצטיינים לענוד את סיכת ההצטיינות המכובדת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ירושלים-אילת

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו. קובי אליהו
מאמן ירושלים, דני פרנקו/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהערב קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים תארח את הפועל אילת, במשחק בודד בליגת העל בכדורסל. לאחר הניצחון הגדול ביד אליהו על מכבי תל אביב בשבוע שעבר, הירושלמים רוצים להמשיך במומנטום החיובי ולהלחיץ את הצהובים שבפסגה, אולם ידעו יותר מדי עליות וירידות השנה. המאמן דני פרנקו מחפש יציבות ושקט תעשייתי, לאחר לא מעט שבועות סוערים שעברו העונה על קבוצתו.

יום ראשון של הדקלים

כמרים פולנים מציינים את יום ראשון של הדקלים.. AP
כמרים פולנים מציינים את "יום ראשון של הדקלים"/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינת הקהילה הנוצרית ברחבי העולם את "יום ראשון של הדקלים" (או "יום ראשון של כפות התמרים"). מדובר בחג נוצרי שמצוין תמיד ביום ראשון שמגיע לפני חג הפסחא. ביום זה מציינים את כניסתו של ישו לירושלים כמה ימים לפני הפסיון - אירוע המופיע בכל ארבעת ספרי הבשורה. השבוע שלפני הפסחא נקרא "השבוע הקדוש", ו"יום ראשון של הדקלים" הוא יריית הפתיחה לשבוע זה. על פי המסופר בברית החדשה, ישו נכנס לירושלים כשהוא רכוב על עיר (חמור צעיר) ותושבי העיר כיסו לפניו את הדרך בענפים תוך שהם קוראים "ברוך הבא בשם השם". בכנסיות רבות מחלקים כפות תמרים למתפללים ביום זה.

מזל טוב ליהודה ברקן

הצגת המועמדים לטקס פרס אופיר 2014. נמרוד סונדרס
הצגת המועמדים לטקס פרס אופיר 2014/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 70 שנים, בשנת 1945, נולד יהודה ברקן. ברקן נולד בנתניה ושירת בלהקת פיקוד צפון. הוא התפרסם בשנות השבעים והשמונים בעקבות סרטי המתיחות שאותם כתב וביים ובזכות סרטי הבורקס "צ'רלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר". פריצתו כאיש מתיחות החלה בתכנית הרדיו של גדי לבנה "חמים וטעים", שם שודרה פינת "המתיחה הקטנה" שבה ברקן ואחרים ערכו מתיחות טלפוניות בשידור חי. יהודה ברקן אף שיחק בסרטים "הוא הלך בשדות", "לופו", "מלכת הכביש" וסרטים רבים נוספים. הוא זכה בפרס האקדמיה לקולנוע הישראלי על מפעל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully