וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: ייתכן מאוד שהמבצע נגד החות'ים יכלול כוחות קרקעיים

28.3.2015 / 20:30

שר החוץ של תימן, ריאד יאסין, אמר כי שימוש בכוחות קרקעיים בשלב הבא של מבצע "סופה נחרצת" בתימן "אפשרי מאוד". כמו כן, דיפלומט מאחת ממדינות המפרץ ציין כי המבצע עלול להתארך אל מעבר למתוכנן ולהימשך כחצי שנה

טל רזניק

ייתכן שהשלב הבא של מבצע "סופה נחרצת", שבמסגרתו תוקפת קואליציית מדינות ערב, בראשות סעודיה, את מעוזי המורדים החות'ים, יכלול כוחות קרקעיים – כך אמר היום (שבת) שר החוץ של תימן, ריאד יאסין, במהלך פסגת הליגה הערבית המתקיימת בשארם א-שייח שבמצרים. "הדבר אפשרי, אפשרי מאוד", הדגיש.

כמו כן, דיפלומט בכיר ממדינות המפרץ אמר היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי המבצע עלול להימשך חמישה או ששה חודשים. זאת, בניגוד לתכנון המקורי, לפיו התקיפות היו אמורות להימשך חודש בלבד.

הדיפלומט, שמגיע מאחת המדינות המשתתפות בתקיפות, הדגיש כי הקואליציה לא תסכים לקבל הפיכה של החות'ים בתימן. הוא אף התייחס למעורבותה של איראן במערכה ואמר כי הכוחות החות'ים אומנו על ידי 5,000 מומחים מאיראן ומבנות בריתה – ארגון חיזבאללה והמליציות השיעיות בעיראק.

עוד כתבות בנושא:
נשיא תימן: "החות'ים - בובות של איראן שהורסות את המדינה"
"מבצע הוריקן": סעודיה פינתה עשרות דיפלומטים מתימן
נסראללה: "על מדינות ערב לפעול נגד ישראל - ולא נגד תימן"

אדם מפנה קרוב משפחתו שנהרג בהפצצות הקואליציה הסעודית בצנעא, בירת תימן, 27 במרץ 2015. רויטרס
אדם מפנה את גופת קרוב משפחתו שנהרג בתקיפות הקואליצייה הסעודית/רויטרס

איראן עצמה הכחישה כי היא תומכת בחות'ים ואתמול אף התייחס לנושא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ואמר כי מדובר ב"שקר גדול". הדיפלומט ציין כי קיים חשש שאיראן תנקום באופן עקיף במדינות הקואליציה ותעודד פעילים שיעים לבצע פיגועים בבחריין, לבנון ובסעודיה.

עוד אמר הדיפלומט כי מדינות המפרץ חוששות כי המצב בתימן יסכן את האזור כולו. לדבריו, תמונות לוויין שברשותם מראות כי המורדים הציבו טילי סקאד ארוכי טווח בצפון המדינה, בסמוך לגבול עם סעודיה, אשר מאיימים על המפרץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, סלמאן מלך ערב הסעודית ונשיא תימן עבד רבו מנסור האדי בשארם א-שייח, 28 במרץ 2015. רויטרס
נשיא מצרים סיסי, סלמאן מלך סעודיה ונשיא תימן המודח האדי בפסגה בשארם א-שייח, היום/רויטרס

בתוך כך, מנהיגי מדינות ערב התכנסו היום בשארם א-שייח תחת אבטחה כבדה. בפסגת הליגה הערבית השתתף גם הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי, שחולץ מארצו ביום חמישי תחת אבטחה סעודית כבדה. האדי תקף את המורדים השיעים וטען כי הם "בובות של איראן שהורסות את המדינה".

האדי פנה לצבא תימן והפציר בו להגן על מוסדות המדינה ולציית להוראות "ההנהגה הלגיטימית". "האחריות שלכם היום היא לשמור על הביטחון ועל היציבות, להגן על מוסדות המדינה ולהוציא לפועל את הוראות הנהגתכם החוקית", דרש הנשיא. לדבריו, המבצע של הקואליציה הסעודית נועד להגן על העם בתימן מפני "התוקפנות".

סלמאן מלך ערב הסעודית, שיזמה את המבצע, נשבע כי הוא יימשך עד שתימן תהיה יציבה ובטוחה. לדבריו, המורדים הנתמכים בידי איראן מהווים איום על ביטחון האזור כולו. "המערכה תימשך עד שהיא תשיג את מטרותיה עבור העם התימני", הכריז המלך בפתיחת הוועידה. המלך, שעלה לשלטון בחודש ינואר האחרון, שב לריאד עם תום הנאום של האדי.

סעודיה פינתה דיפלומטים מדרום תימן

במקביל, נמשכו ההפצצות האוויריות של כוחות הקואליציה.
גורם מצבא סעודיה אמר כי במהלך התקיפות הושמדו רוב הטילים הבליסטיים שנתפסו על ידי החות'ים בעת השתלטותם על בסיסי צבא תימן. כמו כן, שיירה של כוחות החות'ים, שכללה משוריינים, טנקים ומשאיות צבאיות הותקפה הבוקר בזמן שנעה מהעיירה שקרה שלחופי הים הערבי לכיוון עדן. לדברי התושבים, ההתקפה אירעה בשעות הבוקר ופגעה בכמה כלי רכב. טרם ברור כמה נפגעים היו בהפצצה. העיירה האסטרטגית נכבשה אתמול במטרה לפתוח חזית חדשה ממזרח, שדרכה יתקדמו המורדים השיעים לעבר עדן. גורמי רפואה בעיר מסרו כי 54 בני אדם נהרגו בשלושת הימים האחרונים בקרבות בעיר.

נוסף על כך, הצי של סעודיה פינה הבוקר 86 דיפלומטים סעודים, ערבים ומערביים מהעיר עדן שבדרום תימן. "הצי הסעודי המלכותי ביצע את 'מבצע הוריקן' שבו פונו עשרות דיפלומטים, בהם סעודים, מעדן", נמסר בשידור בערוץ הממלכתי אל-אחבריה. עוד נמסר כי הדיפלומטים הגיעו בבטחה לעיר הנמל ג'דה השוכנת לחופי הים האדום. רשת אל-ערביה דיווחה כי משימת החילוץ כללה שתי ספינות של הצי, מטוסים וכוחות קומנדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully