וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא תימן: "החות'ים - בובות של איראן שהורסות את המדינה"

הנשיא המודח האדי, שהוברח מהמדינה בחסות סעודית, קרא בפסגת הליגה הערבית בשארם א-שייח לצבא לציית להוראות השלטון החוקי. מלך סעודיה: "המבצע יימשך עד להשגת מטרותיו". א-סיסי: "להקים כוח ערבי מאוד שיילחם באיומי האזור"

טל רזניק

על רקע מבצע "סערה נחרצת" נגד החות'ים בתימן, התכנסו היום (שבת) מנהיגי מדינות ערב בשארם א-שייח שבמצרים תחת אבטחה כבדה. בפסגת הליגה הערבית השתתף גם הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי, שחולץ מארצו ביום חמישי תחת אבטחה סעודית כבדה. האדי תקף את המורדים השיעים וטען כי הם "בובות של איראן שהורסות את המדינה".

האדי פנה לצבא תימן והפציר בו להגן על מוסדות המדינה ולציית להוראות "ההנהגה הלגיטימית". "האחריות שלכם היום היא לשמור על הביטחון ועל היציבות, להגן על מוסדות המדינה ולהוציא לפועל את הוראות הנהגתכם החוקית", דרש הנשיא. לדבריו, המבצע של הקואליציה הסעודית נועד להגן על העם בתימן מפני "התוקפנות".

לקריאה נוספת על המלחמה בתימן
"מבצע הוריקן": סעודיה פינתה עשרות דיפלומטים מתימן
נסראללה: "על מדינות ערב לפעול נגד ישראל - ולא נגד תימן"
מסתגרים ומחביאים את הפאות: חשש לגורל היהודים בתימן

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, סלמאן מלך ערב הסעודית ונשיא תימן עבד רבו מנסור האדי בשארם א-שייח, 28 במרץ 2015. רויטרס
נשיא מצרים א-סיסי, סלמאן מלך סעודיה ונשיא תימן המודח האדי בשארם א-שייח, היום/רויטרס

סלמאן מלך ערב הסעודית, שיזמה את המבצע, נשבע כי הוא יימשך עד שתימן תהיה יציבה ובטוחה. לדבריו, המורדים הנתמכים בידי איראן מהווים איום על ביטחון האזור כולו. "המערכה תימשך עד שהיא תשיג את מטרותיה עבור העם התימני", הכריז המלך בפתיחת הוועידה. המלך, שעלה לשלטון בחודש ינואר האחרון, שב לריאד עם תום הנאום של האדי.

הנשיא המארח, עבד אל-פתח א-סיסי, הבהיר כי הקמת הקואליציה שבה משתתפות עשר מדינות ערביות הייתה "בלתי-נמנעת" אחרי התערבותו של כוח זר בתימן – בהתייחסו בעקיפין לסיוע של טהראן לחות'ים. לדבריו, "העולם הערבי מתמודד עם איומים חסרי תקדים". א-סיסי אמר גם שיש לפעול למען מזרח תיכון הנקי מנשק גרעיני, על רקע המשא ומתן בין המעצמות לאיראן. כמו כן, הגנרל לשעבר חזר על קריאתו להקמת כוח ערבי משותף שיתמודד עם המשברים ברחבי האזור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מפגינים שיעים בצנעא, תימן, מרץ 2015. רויטרס
לוחמים חות'ים בהפגנה נגד המבצע הסעודי בצנעא/רויטרס

במקביל, נמשכו ההפצצות האוויריות של כוחות הקואליציה. שיירה של כוחות החות'ים, שכללה משוריינים, טנקים ומשאיות צבאיות הותקפה הבוק בזמן שנעה מהעיירה שקרה שלחופי הים הערבי לכיוון עדן. לדברי התושבים, ההתקפה אירעה בשעות הבוקר ופגעה בכמה כלי רכב. טרם ברור כמה נפגעים היו בהפצצה. העיירה האסטרטגית נכבשה אתמול במטרה לפתוח חזית חדשה ממזרח, שדרכה יתקדמו המורדים השיעים לעבר עדן. גורמי רפואה בעיר מסרו כי 54 בני אדם נהרגו בשלושת הימים האחרונים בקרבות בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully