וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במפה: לאן מסוכן לישראלים לנסוע בפסח?

לקראת עונת החגים פורסמה המפה ובה המדינות אליהן מומלץ לישראלים שלא להגיע. בין היתר, מזהיר המטה ללוחמה בטרור מפני ביקור בחצי האי סיני, בשל הלחימה העזה בין צבא מצרים לתומכי דאעש - אבל גם מדינות מערביות מוזכרות ברשימה

נופשים בשארם א-שייח, סיני. Peter Macdiarmid, GettyImages
אזהרת מסע חמורה. חוף בשארם א-שייח שבחצי האי סיני/GettyImages, Peter Macdiarmid

לקראת חג הפסח ועונת החגים של האביב, פרסם השבוע המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע למדינות שבהן יש חשש לפיגועים ולפגיעה בתיירים ישראלים וביעדים יהודיים. בסך הכל ישנן 27 מדינות ושמונה חבלי ארץ שלגביהם תקפה אזהרת המסע, בנוסף לשש מדינות שאליהן אסור לטוס על פי החוק – סוריה, עיראק, איראן, לבנון, תימן וערב הסעודית.

בין היתר, הדגיש המטה כי איראן וחיזבאללה מהוות איום מתמשך על יעדים ישראלים ויהודיים ברחבי העולם, בדגש על יעדי תיירות ישראלים וסמלים יהודיים – רבנים, ראשי קהילות יהודיות ובתי חב"ד. כמו כן, אזהרת המסע החמורה לחצי האי סיני עדיין בתוקף, בעקבות הלחימה בין צבא מצרים לארגוני הטרור, בהם אנסאר בית אל-מקדס, שנשבע אמונים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). המטה קורא לישראלים להימנע מביקור באזור. גם ביחס לטורקיה לא השתנתה המלצת המטה, שמפציר בישראלים להימנע מנסיעות לא הכרחיות למדינה.

מפת אזהרת המסע של המטה בלוחמה בטרור

המטה הוסיף כי יש חשש לפיגועים נוספים באירופה ובמדינות מערביות נוספות לאחר ההתקפות על צרפת, דנמרק, אוסטרליה וקנדה. המטה מזהיר כי אזרחים מערביים שהצטרפו לשורות ארגוני טרור במזרח התיכון, בהם דאעש, עשויים לשוב למולדתם ולבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות ויהודיות.

אזורים מסוכנים נוספים שאותם מנה המטה נוגעים למדינות באפריקה, לנוכח התגבורת האיום לפגיעה ביעדים מערביים, בהם גם אנשי עסקים וחברות ישראליות ומרכזי קניות. בין היתר מוזכרות קניה, שמותקפת לעתים על ידי ארגון הטרור הסומלי א-שבאב, ניגריה, שבה פועל ארגון בוקו חראם, ומדינות צפון אפריקה, שעליהן מאיים ארגון אל-קאעדה. כמו כן, מזהיר המטה מפני נסיעה לצ'צ'ניה שברוסיה, לחבל קשמיר שבהודו, לדרום תאילנד ולאי מינדנאו, שם פועלים ארגוני טרור איסלאמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully