וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "על מדינות ערב לפעול נגד ישראל - ולא נגד תימן"

בנאומו אמר נסראללה כי אילו המבצע, שבמסגרתו תוקפות מדינות ערב בראשות סעודיה את המורדים החות'ים בתימן, היה מופנה נגד ישראל "חיילנו היו משתתפים בו". על מעורבות איראן במערכה אמר: "שקר גדול"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, גינה אמש (שישי) את מבצע "סופה נחרצת", שבמסגרתו תוקפת קואליציית מדינות ערב בראשות ערב הסעודית את מעוזי המורדים החות'ים בתימן, ואמר כי מדובר ב"תוקפנות סעודית – אמריקנית". לדברי נסראללה, קואליציית מדינות ערב צריכות לפעול נגד ישראל ולא נגד תימן. "במשך עשורים לא פעלו הערבים למען פלסטין ולבנון כפי שהם פועלים בתימן", אמר.

נסראללה הוסיף כי המבצע מתרחש כשפלסטין סובלת "מעשורים של כיבוש ודיכוי", והדגיש כי "אם המבצע היה מכוון כלפי ישראל, חיילינו היו משתתפים בו". לדבריו, "התוקפנות בתימן היא הוכחה חדשה לכך שישראל איננה נחשבת לאויבת בקרב חלק ממדינות ערב".

חסן נסראללה. AP
"הסיבה האמיתית למבצע - כישלון ערב הסעודית". נסראללה/AP

כמו כן, נסראללה אמר כי הסיבה היחידה למבצע הוא החשש הסעודי מאובדן שליטה בתימן. "הסיבה האמיתית למבצע היא כישלון ערב הסעודית. היא איבדה את שליטתה בתימן והיא חוששת שהמדינה תחזור להיות שייכת לאזרחים". לדבריו, "זוהי זכות העם התימני המדוכא והרדוף להגן, להתקומם ולהתנגד. זה מה שהוא עושה, וכך ינצח".

בנוסף, נסראללה קרא לסיום מיידי של המבצע ולחזרת הצדדים לשולחן המשא ומתן. הוא אף דחה את הטענה על כך שאיראן מאיימת להתערב ולהשתלט על האזור. "הם ( ערב הסעודית) אומרים כי יש לכבוש מחדש את השטח מאיראן – וזהו השקר הגדול ביותר. היכן ההוכחה לכך שאיראן כובשת את תימן?".

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: הסרטון שהפליל את הנאשם בריגול עבור סוריה וחיזבאללה
אחרי כמעט שלושה חודשים: ישראל תעביר את כספי המסים לפלסטינים
חלקי גופות חולצו מהמטוס שהתרסק באלפים; "אין גופה אחת שלמה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אדם מפנה קרוב משפחתו שנהרג בהפצצות הקואליציה הסעודית בצנעא, בירת תימן, 27 במרץ 2015. רויטרס
אדם מפנה את קרוב משפחתו שנהרג בהפצצות הקואליציה בצנעא, בירת תימן/רויטרס

בתוך כך, הלחימה ברחבי תימן בין החות'ים לנאמני הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי נמשכה אתמול, לצד הפצצות של הקואליציה הסעודית. כמו כן, שר החוץ של תימן, ריאד יאסין, הצהיר כי המבצע נגד המורדים השיעים צפוי להסתיים בתוך כמה ימים. עם זאת, החות'ים הצליחו להתקדם בדרום המדינה בסיוע נאמניו של הנשיא הקודם, עלי עבדאללה סאלח.

כלי טיס תקפו את הבירה צנעא ואת מחוז סעדה, שנמצא בצפון המדינה ונחשב למעוז המורדים השיעים. כמו כן, במחוז סעדה הופצץ שוק הומה אדם, ולדברי גורמים מקומיים, לפחות 15 בני אדם נהרגו או נפצעו. נוסף על כך, הופצץ בסיס חיל אוויר במחוז מאריב בדרום-מערב המדינה, העשיר בנפט, ובו תחנת מכ"ם.

על הקרקע חדרו הכוחות החות'יים ונאמני הנשיא לשעבר, עלי עבדאללה סאלח למחוזות הדרומיים אביין ושבווה דרך מחוז ביידה, שבמרכז המדינה, והעמיקו את אחיזתם בדרום תימן. החמושים נכנסו לעיר לודר שבאביין אחרי קרבות עם שבטים מקומיים הנאמנים להאדי וכבשו גם את העיר שרקה, שלחופי הים הערבי. מדובר בדריסת הרגל הראשונה של החות'ים באזור. במחוז שבווה הם השתלטו על העיר בייחן, שם הם נתקלו בהתנגדות מועטה.

(עדכון ראשון: 23:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully