וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מפקד כוח קודס האיראני בדרכו לתימן לסייע לחות'ים

רשת BBC בערבית דיווחה כי גנרל קאסם סולימאני, בכיר משמרות המהפכה, נמצא בדרך למדינה. במקביל, נמשכות התקיפות הסעודיות, אך המורדים הצליחו לכבוש אזורים נוספים. שר החוץ של תימן הצהיר כי המבצע צפוי להסתיים בתוך כמה ימים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, גנראל קאסם סולימאני, בדרכו לתימן כדי לסייע למורדים החות'ים – כך דווח היום (שישי) ברשת BBC בשפה הערבית. לא נמסרו פרטים נוספים בנוגע לנסיעתו. אם הדיווח נכון, קאסם צפוי לסייע למורדים השיעים המותקפים מהאוויר מאז אמש על ידי קואליציה של מדינות ערב בהובלת ערב הסעודית. לאחרונה היה קאסם בשדה הקרב בתיכרית, ושם פיקד על המיליציות השיעיות שהשתתפו בקרב לשחרור העיר מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, בתיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
מפקד כוח קודס, גנרל קאסם סולימאני, באזור תיכרית שבעיראק, החודש/רויטרס

בתוך כך, נמשכה היום הלחימה ברחבי תימן בין החות'ים לנאמני הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי, לצד הפצצות חוזרות ונשנות של הקואליציה הסעודית במסגרת מבצע "סופה נחרצת". כמו כן, שר החוץ של תימן, ריאד יאסין, הצהיר היום כי המבצע נגד המורדים השיעים צפוי להסתיים בתוך כמה ימים. עם זאת, החות'ים הצליחו להתקדם בדרום המדינה בסיוע נאמניו של הנשיא הקודם, עלי עבדאללה סאלח.

כלי טיס תקפו את הבירה צנעא ואת מחוז סעדה, שנמצא בצפון המדינה ונחשב למעוז המורדים השיעים. לדברי תושבי הבירה, כלי הטיס פגעו בבסיס של המשמר הנשיאותי הנאמן לסאלח, במתחם הנשיאות ובמתקן צבאי שבו מאוחסנים טילים בליסטיים. במחוז סעדה הופצץ שוק הומה אדם, ולדברי גורמים מקומיים, לפחות 15 בני אדם נהרגו או נפצעו. כמו כן, הופצץ בסיס חיל אוויר במחוז מאריב בדרום-מערב המדינה, העשיר בנפט, ובו תחנת מכ"ם. נוסף על כך, השבטים הסוניים במחוז הביעו את תמיכתם במבצע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אדם מפנה קרוב משפחתו שנהרג בהפצצות הקואליציה הסעודית בצנעא, בירת תימן, 27 במרץ 2015. רויטרס
תושב צנעא מפנה קרוב משפחתו שנהרג בהפצצות הקואליציה הסעודית, היום/רויטרס

על הקרקע חדרו הכוחות החות'יים ונאמני סאלח למחוזות הדרומיים אביין ושבווה דרך מחוז ביידה, שבמרכז המדינה, והעמיקו את אחיזתם בדרום תימן. החמושים נכנסו לעיר לודר שבאביין אחרי קרבות עם שבטים מקומיים הנאמנים להאדי וכבשו גם את העיר שרקה, שלחופי הים הערבי. מדובר בדריסת הרגל הראשונה של החות'ים באזור. במחוז שבווה הם השתלטו על העיר בייחן, שם הם נתקלו בהתנגדות מועטה.

כמו כן, גורמים מקומיים במחוז לחג' מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לפחות 21 חות'ים נהרגו בקרבות עם לוחמי שבטים, שהציבו מארב לשיירה של המורדים. השיירה הייתה בדרכה לעיר עדן, מעוזם של תומכיו של הנשיא המודח האדי.

תושבים סוחבים תחמושת ממחסני צבא תימן בעיר עדן, שבדרום המדינה, 27 במרץ 2015. רויטרס
תושבים סוחבים תחמושת מבסיסי צבא בעדן, בדרום תימן/רויטרס

"אני מצפה שהמבצע הזה לא יימשך זמן רב", הבהיר שר החוץ יאסין. "אני חושב שזה ייקח ימים". לדבריו, שיחות לפתרון המשבר בין הממשלה לבין החות'ים עדיין אפשריות, על אף המבצע הצבאי. "היה צורך עוד קודם לכן בדו-שיח, ועדיין יש", הדגיש שר החוץ, "אולם זה צריך להיות דו-שיח המבוסס על הלגיטימיות של הממשלה ושל הנשיא, ולא על הפיכות ומיליציות".

כמו כן, האדי הגיעו היום למצרים כדי להשתתף בפסגת הליגה הערבית שתחל מחר בשארם א-שייח. הנשיא המודח נמלט אתמול מעדן תחת אבטחה סעודית והגיעה לבירה ריאד, משם המשיך, כאמור, למצרים.

בתוך כך, מרוקו הודיעה היום כי היא תצטרף לקואליציה הסעודית, שבה לוקחות חלק איחוד האמירויות הערביות, בחריין, קטאר, כוויית, מצרים, ירדן וסודאן. עם זאת, פקיסטן הבהירה כי טרם החליטה אם להצטרף למבצע, אחרי שאתמול הצהירה כי תסייע לסעודיה. בעיר קראצ'י, שבדרום המדינה, התקיימו הפגנות של שיעים נגד מבצע "סופה נחרצת". כ-20% מאוכלוסיית המדינה היא שיעית.

(עדכון ראשון: 20:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully