וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: מיליציות שיעיות הכריזו כי יפסיקו ללחום בדאעש

שלוש מיליציות שיעיות הכריזו כי יפסיקו להילחם בארגון הטרור הרצחני בעיר תיכרית, במחאה על התקיפות האוויריות שביצעו כוחות ארצות הברית באזור השבוע. "האמריקנים לא נחוצים כדי להביס את הכוחות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שלוש מיליציות שיעיות הכריזו אתמול (חמישי) על כך שהן מפסיקות את לחימתן נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיר תיכרית שבעיראק, במחאה על התקיפות האוויריות שביצעו הכוחות האמריקניים באזור החל מיום רביעי הלילה – כך דווח בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". לטענתם, "האמריקנים לא נחוצים" כדי להביס את האיסלאמיסטים הקיצונים בתיכרית. בכך, מרבית כוחות הקרקע שפעלו נגד דאעש בעיר חדלו מהלחימה.

ארגון שיעי נוסף מסר כי לוחמיו יישארו בתיכרית, אולם הכריזו כי יתקפו כוחות זרים של הקואליציה העולמית בהובלת ארצות הברית. על פי ההערכות, גובר החשש כי הלוחמים השיעיים, המקבלים סיוע ותמיכה מאיראן, יירו נשק נ"ט נגד מטוסי הקרב האמריקניים.

כוחות הביטחון העיראקיים בעיר תיכרית – עיראק, 13 במרץ 2015. AP
כוחות הביטחון של עיראק מפציצים את תיכרית, החודש/AP

למרות שמדובר בהקטנת ההשפעה האיראנית בשדה הקרב באיראן, אשר ככל הנראה התקבלה בהקלה בקרב הכוחות האמריקניים, הצעד השיעי הותיר את הקואליציה ואת ממשלת עיראק כמעט ללא כוחות קרקע בעיר. כ-30 אלף לוחמים התומכים בממשלת עיראק פועלים בתיכרית, וכשליש מהם חברים במיליציות שהודיעו על פרישה.

"אנחנו לא סומכים על הקואליציה האמריקנית שתילחם בדאעש", אמר נעים אל-עבודי, דובר "אסאיב אהל אל-חק", אחת משלוש המיליציות. "בעבר הם הפציצו את כוחות הביטחון שלנו, והעבירו סיוע לדאעש בטעות".

כוחות הקואליציה החלו להפציץ את העיר תיכרית כדי לסייע לכוחות הקרקע לשחרר את העיר מידי דאעש ביום רביעי, אחרי כשבועיים שבמהלכם השעו כוחות הביטחון של עיראק, הנתמכים בידי מיליציות שיעיות פרו-איראניות, את המבצע לכיבוש העיר מחדש. בגדאד חששה מאבידות רבות בקרבות רחוב עם לוחמי דאעש, שמלכדו את העיר ואת מבניה במטענים. לדברי הגורם, ההתקפות האוויריות החלו בעקבות בקשה של ממשלת עיראק.

במקביל, הכוחות העיראקיים שבו להפגיז עמדות של דאעש בתיכרית, שנכבשה על ידם בחודש יוני אשתקד. "הפעילות הצבאית בתיכרית החלה בשעה 21:00 שעון מקומי באמצעות הפצצת עמדות של 'המדינה האיסלאמית' בארטילריה, בפצצות מרגמה ובקטיושות", מסר האדי אל-חזרג'י, גורם במחוז סלאח א-דין, שבירתו היא תיכרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully