וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרסקות באלפים: "ממצא משמעותי" בביתו של טייס המשנה

במהלך חיפושים שערכה משטרת גרמניה בביתו של אנדריאס לוביץ, התגלה הממצא, אשר המשטרה מתייחסת אליו כאל רמז חשוב בחקירת ההתרסקות. הובהר כי לא מדובר במכתב התאבדות. כמו כן, נודע כי לוביץ שינה את הטייס האוטומטי לגובה של 30 מטרים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

במהלך חיפושים שערכה משטרת גרמניה בביתו של אנדריאס לוביץ, טייס המשנה בטיסת ג'רמנווינגס שהתרסקה באלפים הצרפתיים ביום שלישי, נמצא "ממצא משמעותי" שהמשטרה מתייחסת אליו כרמז – כך נמסר אמש (חמישי) מהמשטרה. לפי שעה, לא ידוע מה נמצא בביתו של טייס המשנה בפאתי דיסלדורף שבגרמניה, אך המשטרה הבהירה כי לא מדובר במכתב התאבדות.

ככל שחולף הזמן, מתחזקת ההערכה כי לוביץ ריסק את המטוס בכוונה. רשת CNN דיווחה הלילה כי נתוני המשדר מראים כי מישהו בתא הטייס, ככל הנראה לוביץ, שינה את הטייס האוטומטי מגובה של 38 אלף רגל (כ-11.5 קילומטרים) לגובה של 100 רגל (כ-30 מטרים).

במהלך הערב הודיע דובר איגוד התעופה האזרחי בגרמניה, מטיאס פון ראנדו, כי הוחלט לחייב את כל חברות התעופה במדינה על נוכחותם של שני אנשי צוות בתא הטייס במהלך טיסות - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. ההחלטה התקבלה בתגובה לדיווח לפיו לוביץ נעל את הקברניט מחוץ לתא הטייס וריסק את המטוס בכוונה.

התרסקות בהרי האלפים - עוד כותרות
חברות תעופה מפיקות לקחים: "הטייס המתאבד לא היה מתקבל אלינו"
משפחת הישראלי שנהרג: "איך נותנים לטייס כזה להטיס נוסעים?"
מומחים באולפן וואלה: "כשטייס משתגע, גם אלוהים לא יעזור"

אנדראס לוביץ, טייס המשנה של טיסת ג'רמנווינגס. פייסבוק, אתר רשמי
"היה מוכן לטוס ב-100%". לוביץ/אתר רשמי, פייסבוק

מוקדם יותר אתמול הבהיר קרסטן ספוהר, מנכ"ל לפוטהנזה, חברת האם של ג'רמנווינגס, כי לוביץ "היה מוכן לטוס ב-100%". עם זאת, הוא הודה כי טייס המשנה "לקח הפסקה מהאימונים לפני שש שנים. הוא עבר מבדק פסיכולוגי שוב, ונקבע כי הוא כשיר לטוס".

בלופטהנזה סירבו להודות בכשל כלשהו מצד החברה, אולם לפי שעה, לא הצליחו לספק כל הסבר משכנע לנסיבות שהביאו את לוביץ לרסק את מטוס האיירבאס A320 ולגרום למותם של 144 הנוסעים וחמשת אנשי הצוות הנוספים על גבי טיסה 9529. ידידה של לוביץ סיפרה לעיתון "פרנקפורטר צייטונג" כי פרישתו מאימוני הטיס ככל הנראה נבעה מ"שחיקה או דיכאון". לטענתה, "כל העניין היה תגובה פתאומית. זה לא היה יכול להיות מתוכנן".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ביתו של טייס המשנה של טיסת ג'רמנווינגס, אנדראס לוביץ – מרץ 2015. אנגראס ליביץ, רויטרס
כוחות המשטרה בעת החיפושים בביתו של לוביץ/רויטרס, אנגראס ליביץ

לוביץ החל את הכשרתו בבית הספר לטיסה של לופטהנזה לפני כשש שנים, כשהיה בן 22. לדברי חבריו, הוא היה מאוד נלהב להתחיל לטוס, וחלקם אף תיאר זאת כ"חלום חייו". בשנת 2009, כאמור, הוא הפסיק את לימודיו למשך שישה חודשים.

מנכ"ל לופטהזנה הבהיר: "יש לנו ביטחון מלא בטייסים שלנו ובמטוסי החברה. אני בטוח לחלוטין בהליך המיון וההכשרה שלנו, והביטחון הזה לא התערער בעקבות הטרגדיה החריגה הזאת". לפי שעה, החברה אינה מתכננת שינויים בנהלים, אולם אמש נמסר גם מחברות התעופה "איזיג'ט" הבריטית ו"אייר שאטל" הנורווגית כי העבירו לצוותי האוויר הנחיה חדשה, לפיה לא יוכלו להיות פחות משני אנשי צוות בתא הטייס בכל רגע נתון.

(עדכון ראשון: 00:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully