וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם למחבל שדקר למוות ישראלית בגוש עציון

26.3.2015 / 15:57

בית המשפט הצבאי בעופר גזר את דינו של מאהר חמדי אל-השלמון, בן 30 מחברון, בגין רציחתה של דליה למקוס, תושבת תקוע בת 25, בצומת אלון שבות בנובמבר. "אין בעונשים אלו כדי להעניק מזור למשפחת המנוחה", נכתב בגזר הדין

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, דוברות מד"א, הצלה יו"ש, ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

(צפו בתיעוד הפיגוע)

בית המשפט הצבאי בעופר שליד ירושלים גזר היום (חמישי) שני מאסרי עולם מצטברים על מאהר חמדי אל-השלמון, בן 30 מחברון, שהורשע ברצח של דליה למקוס, תושבת ההתנחלות תקוע בת 25, בנובמבר האחרון בצומת אלון שבות שבגוש עציון. עוד קבע בית המשפט כי על אל-השלמון לפצות את בני משפחת למקוס בסכום של 3.9 מיליון שקלים.

"החלטנו להטיל על הנאשם שני מאסרי עולם, אחד על רציחתה של המנוחה והשני על ניסיונות הרצח הנוספים (אל-השלמון הורשע גם בניסיון רצח של שני אזרחים ישראלים נוספים, צעיר בן 26 וגבר בן 50, שנפצעו באורח קל ובינוני בפיגוע - ש"ב). אין בעונשים אלו כדי להעניק מזור למשפחת המנוחה אך יש פה כדי להוקיע ולהביע סלידה ממעשי הנאשם", נכתב בגזר הדין.

עוד בנושא:
ההרוגה בפיגוע: תושבת תקוע ששרדה פיגוע דקירה ב-2006
ההשתוללות והדקירות: תיעוד הפיגוע בגוש עציון
הפיגוע ליד אלון שבות: המחבל דקר את דליה 15 פעמים

דליה למקוס הנרצחת בפיגוע באלון שבות. באדיבות המשפחה
שרדה פיגוע ב-2006. דליה למקוס/באדיבות המשפחה

הפיגוע אירע בשעות הצהריים של 10 בנובמבר. בתיעוד הפיגוע נראה אל-השלמון דוהר לתוך הטרמפיאדה כשהוא נוהג בוואן של מאזדה בעל לוחיות זיהוי ישראליות. הוא ניסה לדרוס את הנוכחים שעמדו בתחנת ההסעה, טיפס מעל עמודי ההגנה שנמצאים בחזית התחנה ונעלם מהמסך. לאחר כמה שניות נראה המחבל רץ חזרה לכיוון התחנה ודוקר את למקוס. זו נפצעה ומאוחר יותר מתה מפצעיה.

משם פנה המחבל לעבר הכביש וניסה לתקוף אדם שיצא מכלי רכבו. הוא רדף אחריו לכיוון הכניסה לאלון שבות ונאבק בו. שם הוא, ככל הנראה, דקר אותו בפניו, כשלפתע הגיח השומר מהש"ג של אלון שבות וירה בו מטווח קצר. כשהוא פצוע, נראה המחבל רץ חזרה לכיוון תחנת ההסעה. נוסעים נראו עוצרים ומתקהלים בצד הכביש, ואל-השלמון נוטרל.

למקוס, שנהרגה בפיגוע, הייתה בת למשפחה שעלתה לישראל מדרום אפריקה, והיא התגוררה בתקוע במשך 15 השנים האחרונות. אחותה ושני אחיה מתגוררים גם הם ביישוב. לפני כמה שנים היא שרדה פיגוע בעל מאפיינים דומים. בשנת 2006, היא נפצעה באורח קל מדקירה בסמוך למקום שאירע הפיגוע שבו נרצחה.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

הלוויתה של  דליה למקוס ביישוב תקוע בגוש עציון, נובמבר 2104. טלי מאייר
הלווייתה של למקוס בבית העלמין בתקוע, נובמבר האחרון/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully