וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודת עניות למשכילים

הבחירה המחודשת בבנימין נתניהו לראשות הממשלה התקבלה שוב בסערה ציבורית. לקהלים רבים בציבור קשה לעכל שאדם, ששנוא על רבים בתקשורת, עוקף את התקשורת - וזוכה לתמיכה גורפת בציבור הרחב. למרבה הצער והכאב, יש אנשים בתוך עמנו, עם ישראל, שמתקשים להבין שיהודים, שהגיעו מכל העולם לישראל, באו לכאן בשל זיקה דתית ואידיאולוגית לארץ ישראל. לאחר מסע ייסורים ורדיפות בגלות, סוף-סוף יש בית לאומי ליהודים, והבית הזה מבנוי מקיבוץ גלויות.

הגזענות, והפסילה המוחלטת של הבחירה החופשית בליכוד בקרב המצביעים מעדות המזרח, מעוררות בי תהיות רבות. האם אדם פחות אמיד, אינו זכאי לדעה לגבי המדינה היהודית? ולגבי האמונה היהודית? האם רק לאדם שיש לו כסף, נתונה הזכות לדעה?

ארגונים רבים בשמאל הישראלי, שקיוו להחליף את שלטון הליכוד, גייסו למשימה ארגונים נוספים, שמימשו את תעמולת "בעל המאה הוא בעל הדעה". חבל שארגונים אלה, שנותנים תרומה חשובה לעיצובה של החברה האזרחית, לא רואים בעין חיובית גם את עידוד מעורבותם של אוכלוסיות רבות בהליך הדמוקרטי, באמצעות בחירה חופשית על פי צו המצפון.

ואחרי הבחירות, תושבי תל אביב התראיינו לכלי התקשורת השונים, והטילו ספק בחשיבה העצמית של תושבי הדרום. הם ראו רק את עצמם כבעלי חשיבה אינטלקטואלית - והראו התנשאות ויהירות, לצד התנתקות עצמית מהחברה הישראלית, שגרה באזורים שונים במדינה.

V15 בדיזנגוף ת"א משכנעים תושבים לצאת ולהצביע, 17 במרץ 2015.. ניב אהרונסון
מתנדבי תנועת V15 משכנעים תושבים להצביע ביום הבחירות/ניב אהרונסון

תנועת הליכוד היא מפלגה שורשית, ויש לה הנהגה מגוונת, בעלת ניסיון ציבורי עשיר. היא מכילה בתוכה מנהיגים מקהילות ישראל המגוונות. אחד מהם, השר סילבן שלום, גדל בבאר שבע, ומכיר את האוכלוסייה בדרום הארץ. הוא קשור בטבורו לחברה הישראלית. אנשים כמוהו, זוכים להערכה ותמיכה פוליטית, ולא סתם זכה הליכוד ב-30 מנדטים. לכן, לטעון כי הציבור המזרחי מצביע ללא שיקול דעת, זוהי תעודת עניות לאותם המשכילים המתוסכלים, שכנראה קיוו לאלף את המזרחים, ולהפוך אותם לאנשים חסרי דעה, חסרי מצפון וחסרי חשיבה עצמית.

הוויכוח נותר בין אנשים המאמינים בתורת האבולוציה, ולבין אנשים הדבקים באמונה היהודית, תורת משה וישראל. אך אדם שבקיא בתורת נביאי ישראל, ומשנן בעל פה את ספר תהלים ואת שיר השירים שלמה, אינו בהכרח פסול. האם אדם הבקיא בתורת האבולוציה הוא אדם חכם, ובעל הדעה? גם לא בהכרח.

בבחירות לכנסת יש מרכיב חשוב בבחירה אמונית-ערכית, ולא רק בבחירה אידיאולוגית ימנית. תנועת הליכוד דוגלת במסורת היהודית, ולא מעט פוליטיקאים מקרבה הולכים עם כיפה בכיס.

seperator

הכותב הוא עיתונאי ופובליציסט.

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully