וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנער שנורה בידי שוטר מג"ב תובעת מיליונים מהמדינה

25.3.2015 / 20:48

משפחתו של הפלסטיני בן ה-17 שנורה למוות בהפגנה לציון יום הנכבה בביתוניא, הגישה תביעה לפיצויים נגד שורה של גורמים, בהם שר הביטחון ומפקד פיקוד המרכז. זאת, בטענה שהירי בוצע בניגוד לנהלים ותוך הפרה של אמנת האג

צילום: ארגון "הגנה לילדי פלסטין"

אחרי כתב האישום הפלילי מגיעה התביעה האזרחית: משפחתו של נדים נווארה, הנער הפלסטיני שנורה למוות על ידי שוטר משמר הגבול במהלך הפגנה בביתוניא, הגישה בתחילת השבוע תביעת נזיקין נגד שורה של נתבעים, בהם מדינת ישראל והשוטר הנאשם. המשפחה תובעת מיליוני שקלים בטענה שהירי בוצע בניגוד לנהלים, בניגוד להוראות ובניגוד לצורך בשטח.

ב-15 במאי 2014 השתתף נווארה בהפגנה לרגל יום הנכבה בסמוך למחסום ביתוניא שליד רמאללה. במסגרת ההפגנה, יידו חלק מהמשתתפים אבנים לעבר כוחות הביטחון, מה שגרר שימוש באמצעים לפיזור הפגנות מצד שוטרי מג"ב שהיו במקום. בשלב מסוים, נפגעו נווארה ומוחמד סלאמה בן ה-16 ומתו.

הירי בביתוניא - כותרות נוספות:
חברי המג"בניק שנאשם בירי בביתוניא: "הופקר על ידי המערכת"
משפט הירי בביתוניא: הראיה שמטרידה את הפרקליטות
השוטר שירה בנער הפלסטיני בביתוניא הואשם בהריגה

צעיר פלסטיני שנורה למוות במחסום ביתוניא, מאי 2014. ארגון "הגנה לילדי פלסטין", צילום מסך
אחד הנערים שנורו בהפגנה בחודש מאי האחרון/צילום מסך, ארגון "הגנה לילדי פלסטין"

האירוע גרר ביקורת נרחבת, אך בצה"ל דחו את הטענות לפיהן היה שימוש באש חיה. עם זאת, לאחר תקופה קצרה הסכימו הוריו של נווארה להוציא את גופתו מהקבר לשם נתיחתה. מסקנות הנתיחה היו שהוא אכן נורה למוות מאש חיה. במשך תקופה התנהלה חקירה סמויה למציאת היורה ובחודש נובמבר האחרון נעצר שוטר מג"ב בן דרי בחשד שביצע את הירי האסור.

לאחר שדרי וכמה שוטרים מצוותו נחקרו, הוגש נגדו כתב אישום בגין הריגתו של נווארה. בדיון בראיות בבית המשפט המחוזי בירושלים טענה נציגת הפרקליטות כי דרי ירה לעבר נווארה קליע חי "במטרה לגרום לו חבלה חמורה, תוך שהוא צופה את האפשרות שיגרום למותו". זאת, למרות שהיו בחזקתו כדורי גומי והוא קיבל הוראה להשתמש בהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"החיילים הפרו חובות חקוקות"

בעוד משפטו של דרי טרם הסתיים, הגישה השבוע משפחתו של נווארה תביעת פיצויים לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עורך הדין יזיד קעואר. התביעה מופנית כלפי מדינת ישראל, שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, מפקד פיקוד המרכז וכן דרי עצמו. לאור העובדה שתביעות בבתי משפט שלום מוגבלות לסכום של עד שני מיליון שקלים וחצי, המשפחה מקווה שזה הסכום שייפסק, למרות שכתב התביעה הוא על סכום גבוה יותר. "החיילים הפרו חובות חקוקות שבדין אשר לפי מובנן הנכון נועדו להגנת סוג האנשים עמם נמנה המנוח", נכתב בתביעה.

בין השאר, נמנו בתביעה הוראות וחובות ביטחוניות ובינלאומיות הנוגעות לאופן התנהלות הכובש בשטח המוחזק על ידו. על פי הנטען, השוטרים הפרו את ההוראות, שמקורן באמנת האג. כתב התביעה כולל פיצוי בגין: הוצאות קבורה, צו ירושה, כיבוד המת, הוצאות רפואיות, הפסדי הכנסה בגין מותו של נווארה, טיפולים נפשיים של בני משפחתו, כאב וסבל שלהם, וקיצור חיים ואובדן השתכרות עתידי של נווארה עצמו. למשיבים ניתנו שלושים ימים כדי להשיב לתביעת המשפחה.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully