וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות התרשלה - התיק נגד הנערים שנחשדו בהתעללות נסגר

26.3.2015 / 11:31

לפני כשנתיים נעצרו 6 נערים בני 17-15 בחשד שקשרו נערים צעירים מהם ברצועות כלב ובעטו באשכיהם. אלא שהתביעה לא הגישה כתבי אישום ובינתיים העבירה התיישנה. פרקליט אחד החשודים: "סוף סוף הוא יגשים חלום ויתגייס ליחידה מובחרת"

ניידת משטרה ליד התחנה המרכזית החדשה, ינואר 2014. ניב אהרונסון
התיק הופיע ברישומי המשטרה כתיק פתוח/ניב אהרונסון

התביעה התמהמהה, החשודים נהנים מההפקר: הפרקליטות הודיעה לאחרונה על החלטתה לסגור את התיק נגד שישה נערים שנעצרו לפני כשנתיים וחצי בחשד להתעללות בשלושה נערים צעירים מהם. זאת, בעקבות עתירה שהגיש לבג"ץ עורך דינו של אחד הנערים החשודים, בטענה שחלה על העבירה לכאורה התיישנות אחרי שנה.

ששת הנערים, בני 17-15, נעצרו על ידי שוטרי היחידה המרכזית של מחוז ש"י בנובמבר 2012 בחשד שהתעללו והשפילו שלושה נערים בני 12, כולם תושבי אותו יישוב. על פי החשד, הנערים הבוגרים נהגו לקשור את הנערים הצעירים ברצועות כלב וחבלים ברחוב, לסטור להם, לבעוט באשכיהם ולהכות אותם. במשטרה טענו אז כי לא היה בין הצדדים ויכוח או עימות מוקדם וכי המעשים נעשו "סתם כך ללא סיבה, לשם הנאה".

הנערים החשודים נשלחו למעצר בית של שבועיים והחקירה הסתיימה חודש לאחר מכן. חודשיים אחר כך הם החלו להיפגש עם קצינת מבחן. במקביל, הוריהם פנו למשטרה ושם התברר להם כי החומר הועבר למחלקת התביעות של מחוז ש"י.

עוד בוואלה חדשות:
ריבלין בביקורת מרומזת על נתניהו: מי שמפחד מהצבעה, סופו שיקבל אבנים
גרבוז על "מנשקי הקמעות": "אוי ואבוי אם זה חצי עם"
הערכה בישראל: חמאס הצליח לחפור מנהרות התקפיות בגבול

"המדינה מתנהגת בחוסר רגישות לזכויות הנערים"

לאחר שנה, פנה סנגורו של אחד הנערים, עו"ד אריאל עטרי, לראש ענף תביעות של משטרת מחוז ש"י וביקש ממנו לסגור את התיק. זאת, משום שחוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול) קובע שאין להעמיד קטין לדין בשל עבירה אם עברה שנה מיום ביצועה. "מאז פתיחת התיק, חלפה למעלה משנה והעבירה התיישנה", הסביר עטרי. "בדיקה במסוף המשטרתי לימדה כי התיק מופיע ברישומי המשטרה כתיק פתוח והדבר מקשה על הליכי גיוסו של מרשי לצה"ל".

בהמשך נמסר לעו"ד עטרי כי התיק הועבר לפרקליטות מחוז ירושלים. הוא פנה לפרקליטות שלוש פעמים, אך משלא נענה עתר בחודש דצמבר האחרון לבג"ץ. "הזלזול בזכויותיו (של הקטין - י"א) לא פסח אף על מכתב זה וגם הוא לא זכה לכל התייחסות", כתב עו"ד עטרי בעתירה בהתייחסו למכתב האחרון ששלח לפרקליטות. דיון בעתירה נקבע לחודש אפריל, אך בפרקליטות החליטו לוותר ובחודש שעבר הודיעו על סגירת התיק.

"מצערת העובדה שהדרך היחידה שבה יכול אזרח להילחם בעינוי דין שנגרם לו היא שכירת שירותיו של עורך דין והגשת עתירה לבג"ץ, והכול בשל חוסר רגישות של המדינה לזכויות הבסיסיות ביותר שלו כאזרח", אמר עו"ד עטרי בתגובה. "הדבר החשוב הוא, בסופו של דבר, שבעקבות הגשת העתירה חזר החיוך לפניו של הנער לאחר שנים של תסכול ודאגה, כשסוף סוף מתאפשר לו להגשים את חלומו ולהתגייס ליחידה מובחרת".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "לאחר בחינת מכלול הנסיבות בתיק ובשל קשיים ראייתיים בתיק, הגענו למסקנה כי אין די ראיות לצורך הגשת כתב אישום".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully