וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: פתרון שתי המדינות לא אפשרי בשל דברי נתניהו

24.3.2015 / 22:16

נשיא ארה"ב הבהיר כי "הקמת מדינה פלסטינית היא הדרך הטובה ביותר להבטיח יציבות באזור, אך לנתניהו יש גישה שונה". לדבריו, המחלוקת עם נתניהו היא לא אישית. מחלקת המדינה: "נמשיך לעדכן את ישראל בנושא הגרעין"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הבהיר הערב (שלישי) כי קשה לראות כיצד תוקם מדינה פלסטינית לנוכח הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הבחירות. מאז הכריז נתניהו כי לא תוקם מדינה פלסטינית במהלך כהונתו העמיק עוד יותר המשבר ביחסים בין וושינגטון לירושלים, על אף ניסיונותיו למזער נזקים אחרי ניצחונו.

לדבריו, המחלוקת שלו עם נתניהו היא לא אישית, אלא עניינית. "יש לי יחסי עבודה עם ראש הממשלה", אמר אובמה. "הוא מייצג את האינטרסים בצורה שבה הוא חושב שהיא צריכה להיות, ואני עושה את אותו הדבר. לכן, הנושא הוא לא מערכת היחסים בין שני מנהיגים. ארצות הברית עדיין סבורה כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח יציבות באזור, אך לנתניהו יש גישה שונה". הנשיא הוסיף כי יש להעריך מחדש כעת כיצד לנהל את יחסי ישראל והפלסטינים בשנים הקרובות.

אובמה הוסיף כי הנושא לא ייפתר באמצעות ישיבה משותפת שלו ושל נתניהו וב"שירת קומבייה", אלא דרך משא ומתן. "יש להבין כיצד אפשר להתגבר על ההבדלים במדיניות, שלה יש השלכות גדולות על שתי המדינות ועל האזור", הדגיש. הנשיא הוסיף כי יש להעריך מחדש כעת כיצד לנהל את יחסי ישראל והפלסטינים בשנים הקרובות.

לקריאה נוספת בנושא
הבית הלבן: "ישראל לא יכולה לשלוט על עם אחר לנצח"
גורם מדיני: "הסכם שלום עם הפלסטינים? לא בדור שלנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישתם בבית הלבן בוושינגטון, אוקטובר 2010. AP
"הנושא הוא לא מערכת היחסים בין שני מנהיגים". אובמה ונתניהו/AP

כמו כן, מחלקת המדינה הבהירה הערב כי ארצות הברית תמשיך לעדכן את ישראל על המשא ומתן החשאי של עם איראן. זאת, על רקע הדיווחים הבוקר בוול סטריט ז'ורנל שלפיהם ריגלה ישראל אחרי ארצות הברית במהלך המשא ומתן ועדכנה את חברי הקונגרס בפרטי ההסכם המסתמן, במטרה שיתנגדו לו.

"כבר דיברנו בעבר על החשש שלנו מהדלפת מידע רגיש מהשיחות. ולכן, אנחנו נוקטים צעדים כדי להבטיח שהמשא ומתן נותר חשאי", מסרה דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי. עם זאת, היא סירבה לאשר או להכחיש את הדיווח בוול סטריט. "אנחנו עדיין מקיימים שיחות מתמשכות עם ישראל", אמרה והוסיפה כי ממשל אובמה ימשיך לעדכן בכירים ישראלים באופן פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully