וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה שוויצרית מציעה פתרון למשבר משכורות פקידי חמאס

משלחת של דיפלומטים משוויץ שהגיעה השבוע לעזה לתווך בין חמאס ופתח, מציעה להקים קופה משותפת שאליה יועברו כ-30 מיליון דולר בכל חודש, תחת פיקוח של ממשלת שוויץ. באמצעותה, הם טוענים, ישולמו משכורותיהם של הפקידים שלא משתייכים לזרוע הצבאית

פעיל חמאס בעזה, מרץ 2015. רויטרס
פעילי חמאס בעזה, החודש/רויטרס

שווייץ מנסה לשים קץ למשבר בין חמאס לרשות הפלסטינית: משלחת של דיפלומטים שווייצרים הגיעה השבוע לביקור ברצועת עזה, רמאללה וישראל, בניסיון לפתור את משבר משכורות פקידי החמאס, שהיה אחת הסיבות ללחימה בקיץ האחרון. הדיפלומטים, בהם הנציג השווייצרי לשעבר ברשות הפלסטינית, רונלד שטיינינגר, והקונסול השווייצרי בירושלים, פול גרנייה, ביקרו אתמול בעזה ונפגשו עם נציגים של הפלגים הפלסטינים השונים, וכן עם בכירי חמאס איסמעיל רדואן ורזי חמאד. היום (שלישי) הם נפגשו עם צמרת הרשות הפלסטינית ברמאללה.

מקורות בעזה מסרו לוואלה חדשות כי המשלחת השוויצרית מציעה מנגנון חדש שיאפשר לשלם משכורות לפקידים בעזה: תוקם קופה משותפת שאליה יועברו כ-30 מיליון דולר בכל חודש, תחת פיקוח של ממשלת שוויץ, אשר באמצעותה ישולמו משכורותיהם של פקידי חמאס שאינם משתייכים לזרוע הצבאית של הארגון. הכוונה לרופאים, מורים ופקידים אחרים בעזה שעובדים תחת שלטון חמאס, אך אינם קשורים ישירות לפעילות הצבאית של הארגון.

עוד בנושא:
הנוסחה של חמאס: משכורות תמורת הפסקת הירי
דעה | שיקום עזה לא ייתכן בלי חיבור לגדה
ישראל תאפשר שיקום 25 אלף בתים בעזה שנהרסו ב"צוק איתן"
גדל הלחץ הכלכלי ברשות: אבו מאזן קיצץ 40% משכר העובדים

בכיר חמאס איסמעיל רדואן. א-רסאלה, אתר רשמי
רדואן/אתר רשמי, א-רסאלה

על פי המקורות בעזה, המשלחת השוויצרית אף מנסה להביא להסכמת חמאס לאיחוד הפעולות של כל משרדי הממשלה בעזה ובגדה תחת ראש הממשלה מטעם הרשות, רמי חמדאללה, שאמור לבקר מחר ברצועת עזה כחלק מהמגעים לפתרון המחלוקת בין הצדדים. בכיר חמאס איסמעיל רדואן אמר היום כי היוזמה השוויצרית חיובית מאוד, אולם בשעות הערב דווח שהמשלחת עזבה את עזה מבלי שהושגה הסכמה. היוזמה השווייצרית אמורה לכלול גם רפורמה במערך הפקידות הממשלתית ברצועה, שתבטיח כי הליך הקידום של פקידים לא יהיה מהיר מדי. בנוסף, פקידים רבים יופרשו לפנסיה. עם זאת, טרם ברור אם ההצעה השוויצרית תתייחס לסוגיה הביטחונית ולמנגנוני הביטחון של חמאס בעזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
העברת סחורה לפלסטינים דרך מעבר כרם שלום. רויטרס
מעבר סחורות בכרם שלום/רויטרס

לאחר הביקורים בעזה ובגדה, הנציגים השווייצריים אמורים לעדכן גם גורמים בכירים בישראל על פרטי היוזמה המתגבשת. מבחינת ישראל, השווייצריים משמשים כמתווכים בין חמאס ופתח בלבד, ולא בין אחד הצדדים לישראל. עם זאת, גורם ישראלי הודה כי "כל גורם שיוצא מעזה, חוזר משם עם כל מיני רעיונות שנוגעים גם אלינו. אנחנו מקשיבים, אבל לא מתחייבים לשום דבר".

במקביל למאמץ השווייצרי, נמשכות הפעולות לשיקום רצועת עזה. מחר צפוי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, ללוות קבוצה של דיפלומטים אירופאים בכירים לביקור במעבר כרם שלום, כדי להציג להם כיצד ישראל מאפשרת את מאמצי השיקום, בשעה שדווקא חמאס מערים קשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully