וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס באלפים: ישראלי בן 39 היה על הטיסה

דנה ירקצי, אמיר תיבון

25.3.2015 / 0:23

משרד החוץ בירושלים אישר כי אייל באום, המתגורר כיום בברצלונה, היה בין 150 הנוסעים בטיסת 4U9525 של חברת ג'רמנווינגס, שהייתה בדרכה לגרמניה. המשפחה מכונסת בביתה בהוד השרון. "יש עצבות רבה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש, קריינות: לירון בארי

משרד החוץ אישר אמש (שלישי) כי אייל באום, אזרח ישראלי בן 39 המתגורר בברצלונה ובמקור מהוד השרון, היה במטוס של חברת ג'רמנווינגס שהתרסק באזור הרי האלפים במדינה. על המטוס היו 150 נוסעים ואנשי צוות נוסעים ואנשי צוות, בהם 67 גרמנים ו-45 ספרדים.

"אנחנו מבינים שאייל כנראה היה על הטיסה", אמר לוואלה חדשות ערן, גיסו של אייל הנמצא בבית המשפחה בהוד השרון. "קיבלנו אינדיקציה ממשרד החוץ ואנחנו ממשיכים להתעדכן בחדשות ולקבל תמונה מלאה יותר. אנחנו כרגע מכונסים כל המשפחה בבית. אנו מתוחים ומצפים לידיעות חדשות. יש עצבות רבה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר את תנחומיו למשפחה והציע את עזרת ישראל לגרמניה, לספרד ולצרפת. "ברגע הקשה הזה אני מחבק את משפחתו של האזרח הישראלי אייל באום, ושולח תנחומים למשפחות הנוסעים מגרמניה, ספרד, תורכיה ובלגיה שאיבדו את יקיריהם", אמר נתניהו. "ישראל מוכנה להעמיד את עזרתה בכל סיוע שיידרש".

מסוקי החילוץ מעל אזור התרסקות המטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת, מרץ 2015. רויטרס
מסוקי חילוץ באזור ההתרסקות, אתמול/רויטרס

כמו כן, משרד הפנים בצרפת הודיע כי נמצאה הקופסה השחורה מטיסת 4U9525 של חברת הבת של לופטהנזה. "הקופסה השחורה שמצאנו כמה שעות אחרי ההתרסקות תיבחן באופן מידי כדי לסייע לחקירה להתקדם במהירות", מסר שר הפנים ברנרד קזנבו. לדבריו, אתר ההתרסקות אובטח במהלך הערב על מנת להבטיח ששירותי החירום יוכלו להגיע למקום בקלות.

המטוס, מדגם איירבאס A320, היה בדרכו מברצלונה שבספרד לדיסלדורף שבגרמניה. הטיסה יצאה מברצלונה בשעה 11:01 (שעון ישראל) ובשעה 12:15 נעלם המטוס מן מהמכ"ם ואבד עמו הקשר. מג'רמנווינגס נמסר כי המטוס החל לצלול דקה אחרי שהגיע לשיא הגובה וכי איבוד הגובה נמשך כשמונה דקות עד שפגע בקרקע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור התרסקות המטוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני מסוקים משטרתיים איתרו את המטוס בין העיירות דיניה-לה-באן לברסלונט שבאזור הרי האלפים. המטוס אותר בגובה 2,000 מטרים והגישה למקום ותנאי החיפוש היו קשים במיוחד. ממשטרת צרפת נמסר כי ייקח ימים עד להשלמת חילוץ הגופות.

תיעוד מאזור התרסקות המטוס

בפעם האחרונה שנראה המטוס במכ"ם גובהו היה 10,000 רגל למרות שגובה הטיסה המקובל בטיסה בינלאומית הוא 31 אלף רגל. אהרון לפידות, מומחה לתעופה, אמר לוואלה חדשות כי "שום טייס לא יטוס מול האלפים בגובה כל כך נמוך, כנראה שהייתה איזו תקלה שגרמה לו להנמיך. יכול להיות שהוא חיפש שדה לנחות בו נחיתת חירום".

לפי כלי התקשורת הצרפתיים, בשעה 11:47 החל המטוס לצנוח במהירות עצומה מגובה של כ-31 אלף רגל ל-10,000 רגל. מהירות הנמכה זו אינה חריגה בכניסה לשדה תעופה לצורך נחיתה אך מאחר ולא היה שדה תעופה באזור עדיין מנסים לפענח מה הייתה סיבת ההנמכה. נבדקת האפשרות שהטייס ניסה לנחות במקום חלופי אך נתקל בהר.

מסוקי החילוץ מעל אזור התרסקות המטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת, מרץ 2015. רויטרס
מסוק חילוץ בשמי האלפים, אתמול/רויטרס

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת בארמון האליזה. הוא אישר כי מדובר באזור קשה לגישה וקרא לסולדריות ולתמיכה מאזרחי צרפת.

הולנד ערך לאחר מכן פגישת חירום עם ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. ראחוי מסר לאחריה: "אני מזועזע עמוקות מהתאונה הנוראה הזאת. נעשה כל שביכולתנו על מנת לתמוך במשפחותיהם של הקורבנות". מרקל מסרה כי היא "מזועזעת" ואישרה כי שר התחבורה הגרמני אלכסנדר דוברינדט ושגרירת גרמניה בפריז בדרכם לזירת התאונה. היא תגיע בעצמה למקום היום.

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הבהיר לאחר ההתרסקות כי טרם התבררה סיבת ההתרסקות. "אנחנו לא יודעים את נסיבות ההתרסקות" אמר. "אנו חוששים כי 150 הנוסעים ואנשי הצוות נספו בהתרסקות". ואלס הוסיף כי שר הפנים ברנאר קזנוב בדרכו לזירה.

(עדכון ראשון: 18:58)

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מגיבה להתרסקות מטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת. רויטרס
תגיע היום לאתר ההתרסקות. קנצלרית גרמניה מרקל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully