וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "ישראל לא יכולה לשלוט על עם אחר לנצח"

דניס מקדאנה, ראש הסגל ויועצו הקרוב של אובמה, אמר בכנס של השדולה הפרו-ישראלית ג'יי סטריט כי "התבטאויותיו הסותרות" של נתניהו בסוגיית המדינה הפלסטינית מציבות סימן שאלה לגבי מחויבותו בנושא. "אי אפשר להעמיד פנים שהוא לא אמר אותן"

צילום: כנס שדולת ג'יי סטריט, עריכה: ניב פוקס

ראש הסגל של הבית הלבן דניס מקדאנה אמר אמש (שני) בכנס של השדולה הפרו-ישראלית ג'יי סטריט כי "התבטאויותיו הסותרות" של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הקמת המדינה הפלסטינית מציבות סימן שאלה לגבי מחויבותו לסוגיה. עם זאת, מקדאנה הבהיר כי ארצות הברית נותרה מחויבת לביטחון ישראל.

"אנחנו לא יכולים להעמיד פנים שנתניהו לא אמר את הדברים", התייחס ראש הסגל להצהרותיו של ראש הממשלה במהלך מערכת הבחירות, שלפיהן לא תוקם מדינה פלסטינית במהלך כהונתו. "אנחנו רואים בהן הצהרות מטרידות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישתם בבית הלבן בוושינגטון, אוקטובר 2010. AP
"לפלסטינים מגיעה מדינה עצמאית משלהם". אובמה ונתניהו/AP

"ארצות הברית לעולם לא תתמוך בסיפוח הגדה המערבית", הבהיר ראש הסגל. "זה יהיה בלתי-חוקי ויבודד עוד יותר את ישראל". לדבריו, "ישראל לא יכולה לשלוט על עם אחר לנצח. כיבוש שנמשך כמעט 50 שנה חייב להסתיים. לפלסטינים מגיעה מדינה עצמאית משלהם". הוא הוסיף כי ארצות הברית תשמור על היתרון הצבאי של ישראל במזרח התיכון.

כמו כן, דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, התייחס אמש להתנצלותו של נתניהו על הערותיו כלפי המגזר הערבי במהלך הבחירות. "היינו ברורים מאוד ביחס לחשש שלנו לגבי ההערות הללו", אמר ארנסט. "התנצלותו היא לחלוטין מוצדקת". עם זאת, הוא הבהיר כי הממשל עדיין לא משוכנע כי נתניהו אכן מאמין בפתרון שתי המדינות למרות הצהרותיו אחרי הבחירות, שלפיהן הוא לנסוג מהרעיון.

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully