וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדל הלחץ הכלכלי ברשות: אבו מאזן קיצץ 40% משכר העובדים

23.3.2015 / 18:13

ישראל הקפיאה העברת כספי מסים וקרנות בשווי 2.5 מיליארד שקלים, מה שהוביל את היו"ר להפחית דרסטית את שכרם של עשרות אלפי עובדי הרשות. במקביל, הגדילה הממשלה את מכסת הפלסטינים שעובדים בישראל, כדי למנוע תסיסה ברחוב הערבי

מימש את האיום: אבו מאזן ביקש להצטרף לבית הדין בהאג. רויטרס
הלחץ הכלכלי נועד להשפיע על המהלכים המדיניים של הרשות. אבו מאזן חותם על הצטרפות לבית הדין בהאג/רויטרס

ממשלת ישראל החליטה לפני כשלושה חודשים להקפיא את כספי המסים שנגבים במעברי גבול שונים המיועדים לרשות הפלסטינית. זאת, בתגובה להחלטתה לחתום על אמנת רומא ולהגיש תלונות נגד קציני צה"ל לבית הדין בהאג. בכך מקווה ממשלה להניא את הרשות מלהגיש תלונות ולחזור בה מהגישה המדינית שבה נקטה. אלא שהלחץ הכלכלי נותן את אותותיו במישורים אחרים, ויו"ר הרשות אבו מאזן החליט לקצץ 40% ממשכורתם של עשרות אלפי עובדים ברשות הפלסטינית.

במערכת הביטחון חוששים כי הלחץ הכלכלי ישפיע לאורך זמן על היציבות הביטחונית. מנגד, בדרג המדיני הוחלט בהמלצת הצבא להגדיל ב-10,000 את מכסת הפועלים הפלסטינים מהגדה שעובדים בישראל, על מנת למנוע תסיסה ברחוב הערבי. מדי יום עובדים בישראל 120 אלף עובדים פלסטינים: 60 אלף מתוכם בתוך גבולות הקו הירוק, 30 אלף בהתנחלויות ובאזורי תעשייה בבעלות יהודים ו-30 אלף שוהים בלתי חוקיים העובדים בישראל.

לקריאה נוספת:
חייל חשוד בהדלפת עשרות מבצעים של צה"ל לימין הקיצוני
המלחמה הבאה מול חיזבאללה כבר תיראה אחרת לגמרי
"מחכים שיהיה פיגוע": כך הפך גבול ישראל-ירדן בערבה לשטח הפקר

פועל פלסטיני ליד משאית שמכניסה מלט לרצועת עזה במעבר כרם שלום, אוקטובר 2014. AP
העברת סחורות לעזה. פלסטיני במעבר כרם שלום/AP

החלטה זו מצטרפת לתכנית הפעולה של צה"ל, שבמסגרתה מקלים את הקריטריונים לפלסטינים המעוניינים לעבוד בישראל, כולל מדיניות גמישה בטיפול בשב"חים. זאת במטרה לבחון מי מהיוצאים לעבודה בישראל ללא אישור בשל בעיות בירוקרטיה, יוכלו לקבל אישור זמני. יודגש כי על אף הלחץ הכלכלי, במערכת הביטחון לא מזהים עלייה בהיקף האלימות והטרור בשטחי יהודה ושומרון.

מדי חודש מעבירה ישראל 500 מיליון שקלים לרשות הפלסטינית. נכון לעתה, שלושה חודשים מאז החלטה, הצטבר הסכום ל-1.5 מיליארד שקלים שהוקפאו בידי ישראל. נוסף על כך, החליט הדרג המדיני להקפיא קרנות שונות של הרשות הפלסטינית בסך מיליארד שקלים, מהלך שהגדיל את הסכום ל-2.5 מיליארד שקלים. זאת ועוד, הרשות חייבת 1.7 מיליארד שקלים לחברת החשמל, ולאחר לחצים שהפעילה החברה, לרבות ניתוקים במועדים שונים, קוזזו 200 מיליון שקלים אשר הועברו באחרונה לידי חברת החשמל.


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully