וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו: יש תשתית להעמדה לדין של בכירים בפרשת ישראל ביתנו

דב גיל-הר ויוסי אלי

24.3.2015 / 0:12

המפכ"ל התייחס לפרשת השחיתות שבמרכזה סגנית השר לשעבר קירשנבאום, בריאיון לדב גיל-הר באולפן וואלה, ואמר כי החקירה קרובה לסיום. דנינו קרא לנתניהו "לסייע במיגור ההסתה", ועל חצרוני הוסיף: "ככל שהוא מדבר, הוא מקל על מי שבוחן את הנושא"

צילום: עומר מירון

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר אתמול (שני) בריאיון לוואלה חדשות כי חקירת פרשת השחיתות שבמרכזה עמדה סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום ומעורבים בה גורמים במפלגת ישראל ביתנו, צפויה להגיע לסיום בשבועות הקרובים. זאת, לאחר ש"בימים האחרונים הייתה התפתחות נוספת שמחזקת את החקירה".

"אנחנו ממשיכים להתקדם ולהתפתח בחקירה הזו, שנגעה בהרבה נושאים שמצויים בתחום האפור של השחיתות הציבורית", אמר דנינו. "החקירה לקראת סיום, עוד כמה שבועות. עד כה התגבשו כמה ראיות מבוססות נגד מעורבים מרכזיים, ואמורים להיות מוזמנים חדשים נוספים שייחקרו".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו בקריה האקדמית אונו. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"החקירה נגעה בנושאים שמצויים בתחום האפור של השחיתות הציבורית" דנינו/ראובן קסטרו

דנינו התייחס גם ל"גל ההסתה", לדבריו, שחל בימים האחרונים עם תקיפתם של יהונתן גפן ואחינועם ניני. "זה לא שיהונתן גפן התבטא במקום פומבי, אלא הגיעו אליו הביתה", אמר. "אסור לנו לתת לאירועים כאלה להתרחש במדינת ישראל. צריך לעשות סוף לגל ההסתה. אנחנו, כגוף האוכף, חייבים להוקיע את ההתנהלות הזאת מהשורש".

דנינו קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ונבחרי הציבור לסייע במיגור ההתלהמות. "אני קורא לראש הממשלה, לח"כים ולמנהיגי הציבור להרגיע את הרוחות", אמר. "אנחנו נטפל, אבל הציבור צריך גם לתרום בגינוי ובהוקעה של התבטאויות כאלה".

עוד ידיעות בנושא משטרה:
עלייה דרמטית: המשטרה עצרה השנה 69 אלף בני אדם
המפכ"ל דנינו נגד ח"כים: "כמה פופוליזם כדי להיבחר"
"אין כרגע דבר בחומר החקירה שקושר את ראש הממשלה לפרשה"

עוד באותו נושא

פרשת השחיתות: מזכיר הממשלה לשעבר עוכב לחקירה

לכתבה המלאה
פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
"התגבשו כמה ראיות מבוססות נגד מעורבים מרכזיים". קירשנבאום/ראובן קסטרו

כמו כן, התייחס דנינו להתבטאויותיו של הפרופסור אמיר חצרוני נגד מזרחים, לאחר שמוקדם יותר הורה לראש אגף החקירות, ניצב מני יצחקי, לבדוק אם יש ממד פלילי בהתבטאויותיו. על כך, ספג דנינו אמירות קשות מצד חצרוני בפייסבוק שלו. "חופש ביטוי הוא ערך עליון בדמוקרטיה, וביקשתי לבחון, ולא לחקור, את ההתבטאויות שהיו", אמר דנינו. "לדעתי יש צורך בבדיקה בכל מה שקשור בהסתה לגזענות. זה כבר נעשה בבחירות, אבל יש קו שאסור לחצות. ברגע שמדובר בפגיעה ברמה האישית, זה בעייתי. ההיסטוריה של ישראל הוכיחה שמילים יכולות להוביל למעשים". הוא הוסיף, כי "ככל שהוא ממשיך להתבטא, הוא מקל על מי שבוחן את הנושא".

"מפכ"ל משטרה, שבשגרה מנהל מאורת עברייני מין עתירי פלאפלים עם פנסיה תקציבית, מבקש לשבור את השגרה עם חקירה פלילית נגד פרופסור בגלל שהפרופסור מתנגד לחוק השבות", כתב חצרוני. "זה קורה בעקבות 'תלונה' של חבר כנסת, שעד שנת 2006 טרם למד איך להשתמש במשקפת (עמיר פרץ - י"א). חדשות חמות שהפיץ דובר משטרת ישראל. אגב, גם המפכ"ל וגם חבר הכנסת ממוצא מרוקאי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מפכ"ל משטרה, שבשגרה מנהל מאורת עברייני מין עתירי פלאפלים עם פנסיה תקציבית, מבקש לשבור אותה עם חקירה פלילית". חצרוני/מערכת וואלה!, צילום מסך
"זה לא קרה סתם, כי פתאום מח"ש פתחו בחקירות ברצף. זה קרה כי החלטתי לעודד תלונות ולהכיר בעובדה שיש לנו בעיות עם הטרדות מיניות".

בעניין פרשות המין שנחשפו בצמרת המשטרה בחודשים האחרונים, אמר דנינו: "אני חושב שהתחלנו מהפכה, התחלנו שינוי שהתחיל עם כניסתי לתפקיד". לדבריו, "זה לא נעים כשזה מגיע לדרגות ניצב. ברמה האישית, ודאי". דנינו זוקף את התלונות המרובות לעידוד שלו, לטענתו, להגיש תלונות בעניין הטרדה מינית. "זה לא קרה סתם, כי פתאום מח"ש פתחו בחקירות ברצף. זה קרה כי החלטתי לעודד תלונות ולהכיר בעובדה שיש לנו בעיות עם הטרדות מיניות. הקמתי יחידה שמטרתה להילחם בתופעה. היא העבירה חומרים למח"ש על קצינים בדרגות ניצב ותת-ניצב, שאינם איתנו היום".

כמו כן, דנינו התייחס לנתון לגבי עלייה בנתוני המעצרים במשטרה, ואמר: "הכנסתי את תוכנית המפנה, היא אמורה לקדם את שכרו ורווחתו של השטר ולקדם את המלחמה בפשיעה. התמקדנו בעבירות שמטרידות יותר את הציבור: אירועי ירי, אמל"ח, פריצות, והעלנו את מספר המעצרים". כמו כן, התייחס דנינו לכך שגדל מספר החשודים שנעצרים עד תום ההליכים. "כשעבריין נכנס למעצר עד תום ההליכים, זה אומר שאנו מבצעים עבודה יותר ממוקדת. בשנה שעברה מספר הפריצות היה הנמוך מזה עשרים שנה. זה קורה כי הרחקנו את העבריינים המסוכנים מהרחוב".

(עדכון ראשון: (19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully